Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapport: Apple utvecklar egen Bluetooth-krets för Iphone 7

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny rapport påstår att Apple under flera år har jobbat på en specialbyggd Bluetooth-krets som ska sköta trådlösa ljudanslutningar i Iphone 7.

Läs hela artikeln här

Jag harae tråd till luren...lyssnar nästan alltid på musik (IP-radio) när jag transporterar mig genom livet - gående, resande, cyklande...alltid...om jag ärt solo.
Men...inte föränn BT-lurar som krämar hög volym i 50 timmar på EN laddning finns så är jag tveksam till att byta teknik.

Fråga: Hur många timmar kan BT-lurar lira musik på hög volym idag? Vilket märke är bäst på detta? Jag tar gärna emot förslag, ty förr eller senare kommer även jag att slänga mina två fantastiska trådade lurar och ordna liten laddhylla vid dörren så att jag kan ta BT-lur nyladdad när jag lämnat lägenheten.

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag harae tråd till luren...lyssnar nästan alltid på musik (IP-radio) när jag transporterar mig genom livet - gående, resande, cyklande...alltid...om jag ärt solo.
Men...inte föränn BT-lurar som krämar hög volym i 50 timmar på EN laddning finns så är jag tveksam till att byta teknik.

Fråga: Hur många timmar kan BT-lurar lira musik på hög volym idag? Vilket märke är bäst på detta? Jag tar gärna emot förslag, ty förr eller senare kommer även jag att slänga mina två fantastiska trådade lurar och ordna liten laddhylla vid dörren så att jag kan ta BT-lur nyladdad när jag lämnat lägenheten.

Jag har ett par Plantronics Backbeat Pro de klarar 24h med riktigt hög volym. Lyssnar varje dag och klarar mig riktigt länge!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-08-05 18:50
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag harae tråd till luren...lyssnar nästan alltid på musik (IP-radio) när jag transporterar mig genom livet - gående, resande, cyklande...alltid...om jag ärt solo.
Men...inte föränn BT-lurar som krämar hög volym i 50 timmar på EN laddning finns så är jag tveksam till att byta teknik.

Fråga: Hur många timmar kan BT-lurar lira musik på hög volym idag? Vilket märke är bäst på detta? Jag tar gärna emot förslag, ty förr eller senare kommer även jag att slänga mina två fantastiska trådade lurar och ordna liten laddhylla vid dörren så att jag kan ta BT-lur nyladdad när jag lämnat lägenheten.

Det beror lite på vilken sorts Bluetooth-hörlurar du är intresserad av. De små kompakta in-ear-hörlurarna har av naturliga skäl betydligt sämre batteritid än de större hörlurarna med kåpor där det finns utrymme för större batterilösningar. Trådlösa in-ear-hörlurar kan ha allt från 3-10 timmars batteritid, kapaciteten varierar en del mellan olika modeller. Jaybird X2 erbjuder exempelvis cirka 8 timmar batteritid, medan den kommande produkten IconX från Samsung ska erbjuda cirka 1 timme batteritid när musik strömmas från telefonen, och cirka 3,5 timmar om musik spelas från det interna lagringsminnet. Stora hörlurar med kåpor kan erbjuda allt från 12-35 timmar beroende på produkt. Hörlurar som Bose Quietcomfort 35 Wireless erbjuder bra ljud och batteritid, men till en ganska rejäl prislapp. Andra hörlurar som Marshall II Bluetooth, eller Plantronics Backbeat Pro som Stefan tipsar om ovan, har något sämre ljudprestanda men mycket bra batteritid och lägre prislapp, så det beror dina preferenser och önskad prisnivå. Vi kommer att testa fler trådlösa hörlurar här på 99 framöver vilket kan vara intressant om du inte redan hunnit göra din investering då.

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag harae tråd till luren...lyssnar nästan alltid på musik (IP-radio) när jag transporterar mig genom livet - gående, resande, cyklande...alltid...om jag ärt solo.
Men...inte föränn BT-lurar som krämar hög volym i 50 timmar på EN laddning finns så är jag tveksam till att byta teknik.

Fråga: Hur många timmar kan BT-lurar lira musik på hög volym idag? Vilket märke är bäst på detta? Jag tar gärna emot förslag, ty förr eller senare kommer även jag att slänga mina två fantastiska trådade lurar och ordna liten laddhylla vid dörren så att jag kan ta BT-lur nyladdad när jag lämnat lägenheten.

Marshall säger väl 37 timmar på hög volym i reklamen, ligger väl bäst till kan jag tänka mig

Aha...gör dom BT-lurar också...kollar upp detta...tack...

kollade: det är den mindre modellen som trycker öronen dom släppt som BT...synd...jag vill ha dom jag har nu som BT...det är den rundare/kupigare modellen som helt täcker in öronen...kåpor...hela örat fritt inne i "rummet" (inget tryck mot/på öronen och suverän isolering från omgivande ljud)...bästa mobillurar jag någonsin ägt...hoppas dom också släpps som BT...då slår jag till direkt...oavsett kostnad (nästan).

Ursprungligen av disktant:

Marshall säger väl 37 timmar på hög volym i reklamen, ligger väl bäst till kan jag tänka mig

1
Bevaka tråden