Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika laddningskablar funkar olika bra?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ragunda
  • 2016-08-19 09:03

Jag är så himla brydd på våra laddningskablar. Vi har blandat både apples egna laddningskablar samt kopior som det står är kompatibla och ska funka. men på alla även, apples egna, så är ett jäkla ävel med att vi måste byta kabel och dosa, vända pinnen åt olika håll, blåsa ja det är en hel procedur nästan varenda gång vi ska ladda min iphone 6 (haft samma problem förut med andra iphones) eller någon av våra ipads. och får jag kabeln att ladda ja då tar det olika tid att ladda beroende på vilken kabel det är och dosa i väggen. jag blir less på detta.
ja jag har rengjort laddningshålet på mobilen med tandpetare och jag har rengjort stickan efter alla konstens regler men det är samma problem hela tiden. är jag ensam med dessa problem?

Testa om det är samma problem med annan telefon och annan "dosa i väggen", samt kabel. Du behöver hitta felkällan till att börja med.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2016-08-19 09:36

Sedan uppdateringen till 9.3.4 har min iPhone 6 slutat ladda emellanåt, oavsett vilken av mina Applekablar eller Appledockor som stoppas i. Ingen som helt reaktion när kabeln kopplas in, inget ljud och inte ens den texten om att det skulle vara nåt inkompatibelt tillbehör. Det enda som hjälper är att stänga av och sätta igång igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-08-19 17:32

"Dosan i väggen" är olika för iPhone och iPad. iPadversionen laddar mycket snabbare (jag använder bara den).

Ursprungligen av kenjon:

"Dosan i väggen" är olika för iPhone och iPad. iPadversionen laddar mycket snabbare (jag använder bara den).

Värt att tänka på är att det är bara iPhone 6s samt 6s+ som kan utnyttja den högre effekten i en iPadladdare. Äldre iPhones laddas lika fort som med en iPadladdare som med den "mindre" iPhoneladdaren. En iPad laddas otroligt långsamt om den sätts i en iPhoneladdare

1
Bevaka tråden