Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av the_karate_kid:

Telias sida var ju sjukt jävla buggig. Bokade hos Apple istället med avhämtning i Täby. Pengarna verkar dock inte ha dragits än. Pröjsar man i butik vid uthämtning?

Buggig hur? Jag stod i kö i 35 minuter och bokade utan problem en 7 plus 256GB i gagatsvart för 8400 med 12GB abonnemang. Fungerade felfritt hela vägen för mig. Synd att det krånglade.

Senast redigerat 2016-09-09 10:43
Ursprungligen av MultiMan:

Buggig hur? Jag stod i kö i 35 minuter och bokade utan problem en 7 plus 256GB i gagatsvart för 8400 med 12GB abonnemang. Fungerade felfritt hela vägen för mig. Synd att det krånglade.

Edit: Beräknad leverans 25/10 var ju ingen direkt hit, nu när ett leveransdatum dök upp. Suck.

Well. Om jag väljer 7 Plus, 128gb, Silver i dropdownen dom hade överst förväntade jag mig att resultatet skulle filtreras men icke. Man fick köra cmd + f på sidan för att söka. Priserna visades exkl. moms. Statusen som visades stämdes inte så medan man fyllde i sina uppgifter så var modellen slut när man väl skulle reservera. Jag lyckades iaf få igenom en bokning av fel modell som jag kommer skita i.

Men summa summarum så är ju Telia skit. Sen kan jag ju även tilläga att lite av mitt agg beror på att jag vid lanseringen av iPhone 6 hade reserverat en telefon, fått bekräftelse men när jag kom in i butiken och skulle hämta telefonen kl 00.01 så var min reservation borta och ingen ville kännas vid något. "Dataproblem" var anledningen. Jo tjena felia.

Det är väl ganska typiskt för sidor under hård last - upplevelsen varierar från person till person. Vissa flyter på - andra har problem...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-09-09 10:50

Telia visar nu en list överst på förbokningssidan för Iphone 7-produkterna där det står att priserna anges exklusive moms.
http://www.99mac.se/artikel/9267-oklarheter-k...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-09 11:05
Ursprungligen av ekloev:

Telia visar nu en list överst på förbokningssidan för Iphone 7-produkterna där det står att priserna anges exklusive moms.
http://www.99mac.se/artikel/9267-oklarheter-k...

Ja, det är väl klart det gör? De ströp ju möjligheten att boka till butik så snart felet upptäcktes och när de väl korrigerat det på alla ställen så öppnade de för förbokning igen.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple visar upp årets nya telefonmodeller i form av Iphone 7 och Iphone 7 Plus. Bland nyheterna märks avsevärt bättre prestanda, längre batteritid, vattentålighet och ny kamerateknik.

Läs hela artikeln här

Någon som vet när man kan titta och känna på iPhone 7? Jag vill gärna se dom på riktigt innan jag bestämmer mig. Kanske finns dom på Apple Store redan?

Jag tänkte på en sak och kan vara jag som räknat helt fel! Men blev inte min väldigt billig?
Jag förnyade mitt abonnemang över 24 mån med förhöjd avgift som går på 208:-. Då skall jag inte betala någon engångskostnad enligt bekräftelsemejlet. 208:- X 24 är ju 4992:-?

Jag tycker att det är smidigt att byta till den senaste iPhonen varje år, då kan man dessutom ge bort den tidigare modellen till en vän eller släkting som ännu inte fattat att det är iPhone man ska ha.

Ursprungligen av fourmi:

Någon som vet när man kan titta och känna på iPhone 7? Jag vill gärna se dom på riktigt innan jag bestämmer mig. Kanske finns dom på Apple Store redan?

De kommer den 16:e september. Tidigare än så måste du vara anställd hos Apple för att komma åt dem.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag tycker att det är smidigt att byta till den senaste iPhonen varje år, då kan man dessutom ge bort den tidigare modellen till en vän eller släkting som ännu inte fattat att det är iPhone man ska ha.

Host, host:)

http://www.99mac.se/forum/p/2154967

Det är bara för att jag såg någon som svarade i din gamla tråd i dag;)

BTW: Jag kör med samma nersippring av enheter. I år flyttar jag dessutom ner min klocka till min yngsta son:)

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-09 12:07
Ursprungligen av zinned:

Hmm, går det inte att boka en iPhone på apple.se som man hämtar och betalar på Apple Store Emporia?

Det har man ju alltid gjort innan, nu verkar det som att man måste betala den nu direkt och så hämtar man bara den i butiken den 16:e.

Vad missar jag?

Jo, det gjorde det.
Man fick valet att hämta eller få den skickad.

Måste säga att 3 har bra priser.
190kr extra i månaden för en 7 Plus 128GB.

Ursprungligen av zappee:

Jo, det gjorde det.
Man fick valet att hämta eller få den skickad.

Måste säga att 3 har bra priser.
190kr extra i månaden för en 7 Plus 128GB.

Det fick man inte alls. Inte i Apple Store-appen iaf. Där stod det ej tillgänglig.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-09 12:10
Ursprungligen av grenhall:

Det fick man inte alls. Inte i Apple Store-appen iaf. Där stod det ej tillgänglig.

Jo, man kan fortfarande göra det på hemsidan.

Ursprungligen av zappee:

Jo, man kan fortfarande göra det på hemsidan.

Jahaaaaaa men de där var det ju ingen som ville ha. Prova med 7 Plus Jet black så får du andra svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-09 12:14
Ursprungligen av grenhall:

Jahaaaaaa men de där var det ju ingen som ville ha. Prova med 7 Plus Jet black så får du andra svar.

Nuja, men imorse fanns det.

Ursprungligen av zappee:

Nuja, men imorse fanns det.

Då är det bara i appen det ballar ur. Trist.

Ursprungligen av zappee:

Måste säga att 3 har bra priser.
190kr extra i månaden för en 7 Plus 128GB.

Plus abonnemang också väl?
Mitt abonnemang gick ut för två år sen. Jag undrar vad jag kan få för måndagskostnad...om jag hotar med att gå över till Tele2 istället

-iphone 5S-ägare

Ursprungligen av fourmi:

Plus abonnemang också väl?
Mitt abonnemang gick ut för två år sen. Jag undrar vad jag kan få för måndagskostnad...om jag hotar med att gå över till Tele2 istället

-iphone 5S-ägare

Din måndagskostnad blir nog lika hög som för alla de andra dagarna.

Ursprungligen av grenhall:

Din måndagskostnad blir nog lika hög som för alla de andra dagarna.

I så fall är det taget. Men det låter för bra för att vara sant.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Well. Om jag väljer 7 Plus, 128gb, Silver i dropdownen dom hade överst förväntade jag mig att resultatet skulle filtreras men icke. Man fick köra cmd + f på sidan för att söka. Priserna visades exkl. moms. Statusen som visades stämdes inte så medan man fyllde i sina uppgifter så var modellen slut när man väl skulle reservera. Jag lyckades iaf få igenom en bokning av fel modell som jag kommer skita i.

Men summa summarum så är ju Telia skit. Sen kan jag ju även tilläga att lite av mitt agg beror på att jag vid lanseringen av iPhone 6 hade reserverat en telefon, fått bekräftelse men när jag kom in i butiken och skulle hämta telefonen kl 00.01 så var min reservation borta och ingen ville kännas vid något. "Dataproblem" var anledningen. Jo tjena felia.

Det är nog inte så lätt att vara leverantör heller.... "Jag lyckades iaf få igenom en bokning av fel modell som jag kommer skita i." ?

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple visar upp årets nya telefonmodeller i form av Iphone 7 och Iphone 7 Plus. Bland nyheterna märks avsevärt bättre prestanda, längre batteritid, vattentålighet och ny kamerateknik.

Läs hela artikeln här

Tror jag skippar denna gång, min 6S plus samlar bara damm. Lite synd för jag tycker hårdvaran är grym men iOS är bara blääää.
Hade de öppnat upp det så hade det varit jätte intressant men nu är jag riktigt trött på iOS.
Denna gången var det inget som var waooo på keynoten, visst är det bättre, snabbare och kamera är framför allt jätte trevlig men ändå. För så mycket pengar så ska man bli riktigt övertygad. Typ när jag kollade note7 presentationen tyckte jag det fanns massa häftiga saker som själva pennan, iris scanner, SD kort (som är tillbaka), type-C, skärmen, IP68 (ok iPhone får IP67 vilket är nice med), wireless charging etc.....
För iPhone var det bara blääää

ps. Jag har alla iPhone från första fram till 6S plus och även en del Android+windows phone så jag testar det mesta. Lite av en mobil nörd Fick min Oneplus3 någon dag sen vilket är grym. Ska även köpa Note7 mest för att jag gillar pennan och tror det kommer till nytta på jobbet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-09 15:53
Ursprungligen av zappee:

Jo, det gjorde det.
Man fick valet att hämta eller få den skickad.

Måste säga att 3 har bra priser.
190kr extra i månaden för en 7 Plus 128GB.

Du missförstår.

Ja, det gick att välja mellan att få den hemskickad eller hämta i butik. Dock gällde båda alternativen förköp, inte förbokning vilket var det jag frågade om.

Det har gått flera år tidigare men alltså inte i år?

Ursprungligen av reboot81:

Snyggt med adapter i adapter...
Vore bättre med en Lightning hane - > Lightning hona + 3,5mm hona.

Som den här från kommentarerna i MacRumors-tråden:

  • Medlem
  • 2016-09-09 18:29

Hoppas de medföljande lightning hörlurarna kommer fungera med ipad...

  • Avstängd
  • 2016-09-09 18:39
Ursprungligen av Swift:

Hoppas de medföljande lightning hörlurarna kommer fungera med ipad...

Enligt detta så ja.

http://www.apple.com/shop/question/answers/pr...

Och ämnet är Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus.

Som jag ser det så är inte iPhones största "vatten"-problem att insidan inte "tål" vatten utan att skärmen knappt går att använda med blöta fingrar eller om det kommit lite regndroppar på den.
Har någon läst nått om att de åtgärdat det på iPhone 7?

Så vitt jag vet så är det fortfarande samma problem med blöta händer

Airpods ser ut att vara ett par helt vanliga iPhonehörlurar fast trådlöst - för 1700 SEK. Dyrt...Jag får ont i huvudet bara av att se på ett par vita iphone-hörlurar. Maken till sämre ljud får man leta efter...

Och så finns det dem som menar att Apple bara levererar det bästa?

  • Avstängd
  • 2016-09-10 16:09
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Airpods ser ut att vara ett par helt vanliga iPhonehörlurar fast trådlöst - för 1700 SEK. Dyrt...

Dyra? Ja men inte vanliga
Kolla specarna så ser du att dom gör lite mer än att bara vara vanliga hörlurar.

Bevaka tråden