Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods är Apples nya trådlösa hörlurar

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2016-09-08 13:44
Ursprungligen av Erikfridell:

"Senilsnöret" man ser på vissa bilder tror jag bara är till laddningsfodralet, men jag är inte helt säker.

Jag tänkte på denna.

https://store.bragi.com/de_en/the-leash.html

Ursprungligen av Hffre:

Ah, se där!

Finns ingen nya "Beats Solo3 Wireless-tråd" så postar det här.

Beats Solo3 Wireless On-Ear Headphones – Silver

What’s in the Box?
-3.5mm RemoteTalk cable
-Universal USB charging cable (USB-A to USB Micro-B)

Va??? Seriöst Apple?
Varför är USB-A to USB Micro-B-kabeln kvar och varför är 3.5mm RemoteTalk-kabeln kvar?
Varför laddas de inte via Lightning to Lightning som samtidigt också ersätter 3,5-tele remotkabeln?
Helt sjukt om ni frågar mig det här måste va den största besvikelsen på länge från Apple.
Vilket skämt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-08 16:41

Är det inte den "gamla" versionen? De kanske inte har uppdaterat än...

Edit: Nej, fel av mej, det står om W1-chipet

Ursprungligen av kenjon:

Är det inte den "gamla" versionen? De kanske inte har uppdaterat än...

Edit: Nej, fel av mej, det står om W1-chipet

Verkligen mysko väg att gå, hur tänkte de där?

Ursprungligen av Chaosstar:

Verkligen mysko väg att gå, hur tänkte de där?

Man kanske vill kunna sälja Beats till övriga ~85% av smartphone-marknaden som inte har en iPhone?

Ursprungligen av keptang:

Man kanske vill kunna sälja Beats till övriga ~85% av smartphone-marknaden som inte har en iPhone?

Nä köper inte den idén.
Helt jävla idiotiskt är vad det är.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-08 18:52

AirPods var största nyheten från eventet för mig! Kommer köpa dessa direkt när de kommer!

Med tanke på att jag precis skaffat iPhone SE och att iPhone 7 inte kommer i 4-tumsstorlek gav inte telefonen något direkt "ha-begär".

Apple Watch Series 2 såg väl trevlig ut, men fortfarande inte någon rund variant så nej tack

Nä, Nintendo och AirPods var det absolut bästa! Vägde upp hela gårdagens event ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2016-09-08 20:14
Ursprungligen av cubeis:

Stöldbegärliga nääääää då du sitter på vagnen någon rycker easy lurarna ur örat på dig . Värsta örhängena ju jisses var ska detta sluta. En kväll i tunnelbanan lol.. 10 lakan easy plocka lite pods blir nog poppis.

Begagnad elektronik får man inte mycket pengar för. Borde vara mer vinst i att rycka diamanter ur öronen på folk och gå till pantbanken, men det hör man aldrig nåt om, bara att folk blir av med guldhalsband. Nä det låter inte realistiskt att buset skulle börja plocka Airpods till höger och vänster och försöka sälja utan laddningsmuttan som någon har kvar i fickan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-08 22:03
Ursprungligen av Mija:

Begagnad elektronik får man inte mycket pengar för. Borde vara mer vinst i att rycka diamanter ur öronen på folk och gå till pantbanken, men det hör man aldrig nåt om, bara att folk blir av med guldhalsband. Nä det låter inte realistiskt att buset skulle börja plocka Airpods till höger och vänster och försöka sälja utan laddningsmuttan som någon har kvar i fickan.

Troligtvis sant men Apple prylar har sitt värde i guld du har väl inte missat det, men du måste väl medge att det är lättare att rycka ett par pods ur öronen på folk än fasta örhängen som sitter fast i örsnibben - ska man rycka med snibben också ?

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple släpper en ny trådlös variant av hörlurarna Earpods, som de kallar för Airpods.

Läs hela artikeln här

Nä, jag kan inte gå runt med något som ser ut så här. ?

  • Medlem
  • 2016-09-08 22:32
Ursprungligen av cubeis:

Troligtvis sant men Apple prylar har sitt värde i guld du har väl inte missat det, men du måste väl medge att det är lättare att rycka ett par pods ur öronen på folk än fasta örhängen som sitter fast i örsnibben - ska man rycka med snibben också ?

Ja, och det är lätt att sno en telefon också. Har själv varit med om det, jag satt och var helt oförberedd och så dök någon upp från ingenstans och sprang iväg med min mobiltelefon. Risken finns alltid och det finns ju redan hörlurar som inte sitter ihop utan sladd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-08 22:45
Ursprungligen av Erikfridell:

Nä, jag kan inte gå runt med något som ser ut så här. ?

Håller med fula som stryk . Skillnad om man har ett kolli i örat men gå runt med två fulingar som sticker ut hmmmmmm vi får se Apple har bevisat att dom tänkt ett steg före tidigare. Men "floppen" ligger runt hörnet känner jag spontant dels smådyra, plottriga och ljudkvaliteten vet vi inte så mycket om ännu.

Ursprungligen av cubeis:

Håller med fula som stryk . Skillnad om man har ett kolli i örat men gå runt med två fulingar som sticker ut hmmmmmm vi får se Apple har bevisat att dom tänkt ett steg före tidigare. Men "floppen" ligger runt hörnet känner jag spontant dels smådyra, plottriga och ljudkvaliteten vet vi inte så mycket om ännu.

Jag läste någonstans att ljudkvaliten är densamma som dagens Earpods. Vi får se när det kommer i oktober. Spännande!

Ursprungligen av Erikfridell:

Nä, jag kan inte gå runt med något som ser ut så här. ?

Fast jag vet inte, ser ju bättre ut än beats lurarna trots allt..

Ursprungligen av Chaosstar:

Finns ingen nya "Beats Solo3 Wireless-tråd" så postar det här.

Beats Solo3 Wireless On-Ear Headphones – Silver

What’s in the Box?
-3.5mm RemoteTalk cable
-Universal USB charging cable (USB-A to USB Micro-B)

Va??? Seriöst Apple?
Varför är USB-A to USB Micro-B-kabeln kvar och varför är 3.5mm RemoteTalk-kabeln kvar?
Varför laddas de inte via Lightning to Lightning som samtidigt också ersätter 3,5-tele remotkabeln?
Helt sjukt om ni frågar mig det här måste va den största besvikelsen på länge från Apple.
Vilket skämt!

Jag håller med. Anledningen varför jag inte har skaffat bluetooth hörlurar idag är för att jag inte vill skaffa en till laddarkabel (micro usb). Beats om någon borde få tillgång till lightning som kontakt. Det är väl också därför jag kan tänka mig köpa airpods om de passar min smak i ljud/öron.

Ursprungligen av flygarn:

Dessa köper jag direkt. Det enda smolket är att formgjutna proppar på dem antagligen gör att de inte passar i ladd-lådan.

Ja, det tänkte jag också på. Jag har proppar på mina eftersom dom inte passar mina öron riktigt.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2016-09-09 09:00

Vet man med säkerhet att de här nya Airpods inte kommer att komma med iPhone 7, om man väntar att köpa dem till oktober när Airpodsen släpps?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-09 09:12
Ursprungligen av fourmi:

Ja, det tänkte jag också på. Jag har proppar på mina eftersom dom inte passar mina öron riktigt.

Ja passformen i örat är speciell på ipodsen inte dom skönaste om jag får välja. Det är den viktigaste delen oavsett allt annat så måste lurarna i örat kännas sköna och sitta bekvämt, mina öron tycker inte så om Apples lurar.

Ursprungligen av Erikfridell:

Nä, jag kan inte gå runt med något som ser ut så här. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-09 11:49
Ursprungligen av Popelipop:

Jag förstår inte denna...skulle det vara någon form av liknelse?

Jag kan inte ha deras vanliga EarPods i öronen så dessa faller bort. Bokstavligt talat.

Ursprungligen av zinned:

Jag förstår inte denna...skulle det vara någon form av liknelse?

Ja, det ser ungefär lika vrickat ut. Men man vänjer sig nog.

Ursprungligen av zinned:

Jag förstår inte denna...skulle det vara någon form av liknelse?

Ja, det första som slog mig och säkert någon mer när jag såg Airpods första gången va att det liknar bluetooth headsets. Jag minns den tiden när människor gick omkring med dem som en accessoar. Det va inte fräckt med en i ena örat. Tror inte två kommer se fräckare ut.

Ursprungligen av primu[s]®:

Ja, det ser ungefär lika vrickat ut. Men man vänjer sig nog.

Agree! Antagligen kommer de bli så vanliga med tiden att man vänjer sig. Förhoppningsvis kommer pinnarna kortas ner lite med varje generation också.

Ursprungligen av Popelipop:

Agree! Antagligen kommer de bli så vanliga med tiden att man vänjer sig. Förhoppningsvis kommer pinnarna kortas ner lite med varje generation också.

Ja till slut har man bara snäckorna i örat. Så ser man inte alls dum ut när man går och pratar med sig själv.

Ursprungligen av grenhall:

Ja till slut har man bara snäckorna i örat. Så ser man inte alls dum ut när man går och pratar med sig själv.

Skillnaden med två airpods gen 1 i öronen är väl att man ser dum ut när man är tyst också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-09 15:43
Ursprungligen av primu[s]®:

Ja, det ser ungefär lika vrickat ut. Men man vänjer sig nog.

Då har du fel på ögonen

Bara för att nämna en sak så är Airpods bara ca fjärdedel så långa som den du visar på bilden.

Ursprungligen av zinned:

Då har du fel på ögonen

Bara för att nämna en sak så är Airpods bara ca fjärdedel så långa som den du visar på bilden.

Jag vet inte mycket om dina öron. Men 4 cm är ganska mycket i mina. Det är ungefär som en modern blåtand för lastbils chafförer. Om man går in på apples sida och kikar på airpods, skrollar ner till modellen så hade man kunnat önska mer, känner jag. Men visst, det är högst subjektivt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-11 10:19

Vore intressant att veta vilka krav som ställs på hårdvaran för att få enheter med W1 chip att funka. Apple säger "Requires iCloud account and macOS Sierra, iOS 10, or watchOS 3."
Ska tydligen funka med all iPhone 5 och senare, iPad mini 2 och senare, iPod touch 6th Generation, och 38/42mm watch. Dessa har Bluetooth 4.0, vilket även 4S hade - men 4S stöds inte.

Ursprungligen av reboot81:

Dessa har Bluetooth 4.0, vilket även 4S hade - men 4S stöds inte.

iPhone 4s kommer inte få iOS 10 så det beror nog på det.

Bevaka tråden