Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV får bättre sökning i Sverige

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Svenska Apple TV-användare kan nu använda universell sökning som hittar resultat i både Itunes och Netflix.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-10-07 06:16
Ursprungligen av Redaktionen:

Svenska Apple TV-användare kan nu använda universell sökning som hittar resultat i både Itunes och Netflix.

Läs hela artikeln här

Tycker Siri på AppleTV är mycket sämre än på iPhone. Den verkar inte alls förstå vad man säger. Både Apple watch och iphone blir bättre och bättre med tiden och numera tycker jag att man kan prata utan det blir fel. Appletv känns som när Siri kom till iPhone för första gången. Jag funderar på om de delar olika databaser med ordförståelse som gör att de är så olika.

En bekant till mig har hört att det kan bero på kvaliten i mikrofonen. Att det är mikrofonerna som är begränsande.

Det kan mycket väl vara så. jag upplever att Siri fungerar bäst på min MBP som troligen har bäst mikrofon.

Jag har dock ingen källa till detta.

Ursprungligen av what:

Tycker Siri på AppleTV är mycket sämre än på iPhone…

Är stöd för Siri på svenska med i denna uppdatering? Har velat testa hur den hanterar sökning efter engelska titlar när språket är satt till svenska, funkar dåligt med flerspråkighet i Siri på iPhone tycker jag.

Ursprungligen av elfstr0m:

Är stöd för Siri på svenska med i denna uppdatering?...

Ja

Jag testade det igår och jag tycker det funkar bättre än förväntat! Det här är ju STORT!

Sökning i iTunes eller Netflix ger mig ingenting - ge mig Plex!

  • Avstängd
  • 2016-10-12 09:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Sökning i iTunes eller Netflix ger mig ingenting - ge mig Plex!

Dessutom visas sökresultat för amerikanska Netflix

Ursprungligen av Hffre:

Dessutom visas sökresultat för amerikanska Netflix

Som sagt, sökresultat från Netflix ger mig ingenting.

1
Bevaka tråden