Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalarna XTZ Tune 4 klarar skivan

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Högtalarna Tune 4 från svenska XTZ är en trevlig bekantskap, och erbjuder ett finfint ljud och en stor mångsidighet trots vissa begränsningar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Borås
  • 2016-10-13 21:02

XTZ brukar göra bra prylar, jag har lite svårt att förstå varför de inte är mer uppmärksammade.

Har högtalarna inbyggt RIAA-steg? Det var värst.

Ursprungligen av johan_tanying:

Har högtalarna inbyggt RIAA-steg? Det var värst.

Nej men många moderna vinylspelare har inbyggd förstärkning så att de kan anslutas till vanliga aktiva högtalare.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Nej men många moderna vinylspelare har inbyggd förstärkning så att de kan anslutas till vanliga aktiva högtalare.

Jo jag har ju sett några sådana. De flesta verkar vara plastiga saker man kan köpa på Clas Ohlson. Den här Pioneeren såg ju andra sidan "riktig" ut i 80-talsdesign.

Ursprungligen av johan_tanying:

Jo jag har ju sett några sådana. De flesta verkar vara plastiga saker man kan köpa på Clas Ohlson. Den här Pioneeren såg ju andra sidan "riktig" ut i 80-talsdesign.

Det är en Pioneer PL-990. Inte bäst, men lättskött och ytterst smidig
http://www.vinylplayerreview.com/pioneer-pl-9...

Skulle vara roligt om ni kan testa Klipsch R15PM som påminner om dessa, men med inbyggt RIAA.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Skulle vara roligt om ni kan testa Klipsch R15PM som påminner om dessa, men med inbyggt RIAA.

Ser spännande ut, ska undersöka vad det finns för testmöjligheter

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ser spännande ut, ska undersöka vad det finns för testmöjligheter

Kul! Det brukar finnas vansinnigt bra paketpriser på dessa med en Rega skivspelare. Skulle vara roligt att läsa ett 99Mac test på dem.

(Särskilt med en Klipsch Sub) ?

1
Bevaka tråden