Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mitt konto/email på 99mac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har haft konto på 99mac sen 2003, men slutade få några email från 99mac.se i Oktober 2015.

Eftersom jag inte heller får någon uppdatering på om någon svarar i Forumet på något av mina inlägg försökte jag idag lösa problemet med att mata in min mailadress igen, men det fungerar inte för min ursprungliga adress eller någon av mina andra adresser under den domänen(som ligger hos one.com). Det kommer inte heller något mail till någon skräpmapp och andra mail kommer fram som de ska.

Matar jag däremot in min Apple-mailadress istället så går det bra. Jag vill dock ha 99mac.se-mailen skickade till min andra adress.

Har fler här varit med om detta problem? Kan detta vara ett fel i databasen eller kan mail från 99mac-servern blivit svartlistade hos one.com eller kan detta bero på något annat? Vad kan jag göra för att lösa detta?

@reinventor: Underligt. Det görs ingen skillnad på de två adresserna i vårat system, och de tycks ju gå iväg som de ska härifrån. Är det något annat som skiljer hos dig? Olika eller flera klienter kopplade till något av kontona?

Ursprungligen av biberu:

@reinventor: Underligt. Det görs ingen skillnad på de två adresserna i vårat system, och de tycks ju gå iväg som de ska härifrån. Är det något annat som skiljer hos dig? Olika eller flera klienter kopplade till något av kontona?

Tack för svaret!

Jag kontaktade supporten på one.com tidigare och de ville ha info enl nedan:

Felix: För att leta efter mail i våra loggar så behöver vi följande information:
Felix: - Avsändaradress
Felix: - Mottagaradress
Felix: - Datum och klockslag
Felix: Skicka denna information till [email protected] så kan de felsöka detta vidare.

Jag ska försöka testa detta vid tillfälle, men hinner tyvärr inte nu, då det blir en del trixande

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-07-04 07:29

Har min mail hos one.com också och sista mailet jag fick från 99mac var 4:e November 2015, när dom gratulera mig på min födelsedag.. sen blev det tyst :/

Alla mail från 99mac sorteras in i en egen mapp hos one så dom borde inte ha hamnat i spam eller nått sånt heller.

Ursprungligen av wurpan:

Har min mail hos one.com också och sista mailet jag fick från 99mac var 4:e November 2015, när dom gratulera mig på min födelsedag.. sen blev det tyst :/

Alla mail från 99mac sorteras in i en egen mapp hos one så dom borde inte ha hamnat i spam eller nått sånt heller.

Jag misstänker att 99macs server ligger svartlistad hos one.com och det är egentligen bara 99mac och one.com som kan lösa detta.

Jag har fortfarande kvar att 99mac mailen skickas till min icloudmail vilket jag egentligen inte gillar.

Ursprungligen av reinventor:

Jag ska försöka testa detta vid tillfälle, men hinner tyvärr inte nu, då det blir en del trixande

Fick du det att funka? Felsökte one.com och vad kom de i sådana fall fram till? Kanske kan detta också hjälpa @wurpan

Senast redigerat 2017-07-18 12:13
Ursprungligen av amandareventlid:

Fick du det att funka? Felsökte one.com och vad kom de i sådana fall fram till? Kanske kan detta också hjälpa @wurpan

Hej igen!

Ett drygt halvår senare, så loggar jag in här igen och ser detta meddelande...

Tyvärr har jag inte testat att fixa detta sen dess, så vet inte om one.com fortfarande svartlistar er, men det kanske har löst sig i och med 99.se ändringen?

Jag skickar vidare detta till vår utvecklare Anton som ska kolla på det närmare och se om vi kan lösa det. Har du fortfarande samma problem @wurpan?

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag skickar vidare detta till vår utvecklare Anton som ska kolla på det närmare och se om vi kan lösa det. Har du fortfarande samma problem @wurpan?

Hej! Eftersom jag ändrade min mail till att gå till mitt iCloud-konto, så fungerar det ju nu för mig. Har inte provat att ändra tillbaks till min one.com-mailaddress sen mina initiala problem, så har inte kunnat testa det.

Ursprungligen av reinventor:

Hej! Eftersom jag ändrade min mail till att gå till mitt iCloud-konto, så fungerar det ju nu för mig. Har inte provat att ändra tillbaks till min one.com-mailaddress sen mina initiala problem, så har inte kunnat testa det.

Skönt att det mer eller mindre har löst sig för dig i alla fall! Det verkar onekligen som att problemet ligger hos one.com.

Ursprungligen av amandareventlid:

Skönt att det mer eller mindre har löst sig för dig i alla fall! Det verkar onekligen som att problemet ligger hos one.com.

Vet att jag också hade problem med att mail inte fungerade när jag hade one.com.

Pratade med biberu för länge sedan om det. Vetifan om vi kom fram till något dock. Har inte mailen ligger på one.com längre, så kan inte testa.

Om ingen verkar ha one.com längre och problemet verkar ligga hos dem känns lite lite onödigt att försöka lösa problemet just nu. Men om någon skulle ha samma problem i framtiden hjälper vi så klart till att försöka guida er i vilken hjälp ni ska be one.com om!

1
Bevaka tråden