Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbrake och Sierra problem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-11-12 21:05

Jag försöker att rippa sonens DVD för att lägga på en iPad och spela i bilen när vi åker långt. Men jag får bara problem med att det störningar i ljud och bild. Detta var ett problem jag haft tidigare och då berodde det på att filen libdvdcss.2.dylib som skulle läggas i /usr/local/lib Det löste problemet då men nu är de samma problem igen, filen finns där men det fungerar inte. Någon som har en tanke vad som kan vara fel?

//Nixe

Senast redigerat 2016-11-12 21:43
  • Medlem
  • 2016-11-13 00:14
Ursprungligen av Nixe:

Jag försöker att rippa sonens DVD för att lägga på en iPad och spela i bilen när vi åker långt. Men jag får bara problem med att det störningar i ljud och bild. Detta var ett problem jag haft tidigare och då berodde det på att filen libdvdcss.2.dylib som skulle läggas i /usr/local/lib Det löste problemet då men nu är de samma problem igen, filen finns där men det fungerar inte. Någon som har en tanke vad som kan vara fel?

//Nixe

Testa att installera via Homebrew i stället. Efter installation av Homebrew (om du inte redan har det) så kör du följande kommando, också det i Terminalen:

brew install libdvdcss
  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-11-13 06:33

Tyvärr gjorde inte det någon skillnad, fortfarande samma problematik

  • Medlem
  • 2016-11-13 09:54
Ursprungligen av Nixe:

Tyvärr gjorde inte det någon skillnad, fortfarande samma problematik

Har du haft problem med samma dvd, eller är det första gången du försöker rippa den?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-11-13 09:58

Det är första gången jag försöker med den DVD. Har lyckats med andra DVDer tidigare efter tidigare installation.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-13 10:14

Skivan kan ju vara dålig. Kan du spela den på datorn?
Testa RipIt. Mycket snabbare än Handbrake.

  • Medlem
  • 2016-11-13 10:42
Ursprungligen av Nixe:

Det är första gången jag försöker med den DVD. Har lyckats med andra DVDer tidigare efter tidigare installation.

Vissa dvd:er har jag misslyckats med i Handbrake, trots libdvdcss. De är "för bra" kodade.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-11-13 19:53

Jag testade att köra handbreake på en Win10 burk och det fungerar. Vet inte vad som spökar på OSX

Ursprungligen av Alix:

Testa att installera via Homebrew i stället. Efter installation av Homebrew (om du inte redan har det) så kör du följande kommando, också det i Terminalen:

brew install libdvdcss

Detta fixade det för mig. Bra tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-15 19:20

Eftersom du ju har originalskivan i din ägo, föreslår jag att du kollar på nätet efter någon som redan rippat den i lämplig kvalité!!

Lycka till...

Makemkv för att rippa blu-ray eller DVD. Sedan kan du använda Handbrake för att byta container eller och ändra codec.

Lyckan blev kortvarig. Jag lyckades med första DVDn genom att föra över den som ISO från en annan dator, och sen handbraka på min Mac. Men disk nummer 2 ville varesig Handbrake eller VLC läsa alls. Och när jag prövar igen med disk 1 funkar inte den heller! Får krupp...

Tydligen är det lättare att slanga från en "bay nära dig" än att se på skivorna man faktiskt har köpt. Snyggt jobbat...

1
Bevaka tråden