Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Självkörande bilar kommer till Boston

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Innan slutet av 2016 kommer det gå att åka en av Nutonomys självkörande taxibilar i Boston.

Läs hela artikeln här

Skoj att ha utbildat sig till ingenjör, och sedan få jobba med att sitta bakom ratten på en självkörande taxi..

Ursprungligen av skrotnisse92:

Skoj att ha utbildat sig till ingenjör, och sedan få jobba med att sitta bakom ratten på en självkörande taxi..

Den injengör som sitter bakom ratten gör nog mer än att bara sitta, om det nu ens är en injengör som gör det dvs.

Jag antar att ingenjören är en övergångsgrej...varför ska man annars ha självkörning om en gubbe/tant ska med hela tiden...och uppbära lön (där föll den fördelen - besparing av personal/lönekostnad)...då är det ju lika bra att gubben/tanten kör...liksom...
Det är kanske en juridisk grej också...jag tror inte det finns någonstans där det är helt tillåtet med självkörande bilar UTAN kontrollperson med ("ingenjör"). I USA har man börjat köra självkörande långtradare på en specifik rutt, man har dock med en "ingenjör", men det är ju klockrent - terminal/påfartsväg/motorväg - som på räls! Där tror jag tillstånden snart är fixade för HELT förarlöst - på vissa sträckor alltså.

1
Bevaka tråden