Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Välj rätt TV-apparat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Geeks bildskärmsguru Thomas Ytterberg guidar i djungeln kring TV-apparater. Här får du hjälp att välja rätt exemplar under Black Friday och senare.

Läs hela artikeln här

Man kan hoppas folk lär sig ställa in sina TVs efter material dom ser på. Så många jag varit hos som kör helt fel, och allt bara hackar. Tänker mest på fps och Hz. Sedan att dom drar på alla inställningar på fullt blir ju inte bättre.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-11-25 07:50

När farsan köpt sin första platta tv med LED-kantbelysning så var jag hem och tittade lite. Med inställningarna så såg sagan om ringen ut som en dokumentär från 1985. Fullständigt omöjligt att titta på. Jag lyckades ordna det hjälpligt men det är nästan hopplöst att få en uppfattning om en TV hos en återförsäljare med arenabelysning. Och elgigantens så kallade kalibrering i hemmet skulle jag inte ta i med tång.

Ursprungligen av flygarn:

Och elgigantens så kallade kalibrering i hemmet skulle jag inte ta i med tång.

El-Giganten sysslar inte med kalibrering, men har hört från flera håll att de säljer det som "kalibrering". Snarare sub-optimering eftersom det blir mer fel i bilden. Men har du sett att de erbjuder deras Knowhow-tjänst i hemmet?

1
Bevaka tråden