Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods är nu tillgängliga

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Fjärås
  • 2016-12-29 15:22

Efter flera tester och problem med dessa AirPods så bestämmer jag att skaffa andra trådlösa in-ears.
Valet blir Sennheiser Momentum.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-01-01 20:35

Jag bytte mina Airpods mot ett par helt nya i torsdags. Trodde jag hade fått ett måndagsexemplar. Men ljudet hackar fortfarande när jag lyssnar på musik (Spotify), inte alltid men då och då. Det låter som hack i skivan.

En annan sak jag har märkt också är att headsetet (använder båda airpods samtidigt) tappar kontakt med mobilen då och då när jag pratar i telefon, då håller jag ändå telefonen i handen när jag pratar eller har den på skrivbordet.

Har en iPhone 6S

Uppd:
Hittade den här artikeln precis http://appletoolbox.com/2016/12/airpods-disco...

Förmodligen aningen störd, men beställde precis från Apple Store, Media Markt, Komplett samt Elgiganten. Behöver kanske inte nämna att jag HATAR att vänta...

Beräknat 22 februari från Apple, får väl se om någon av dom andra hinner före. Komplett har 13 januari som obekräftat datum på hemsidan.

Ni som fått era, nöjda?

Ursprungligen av Kivrennac:

Förmodligen aningen störd, men beställde precis från Apple Store, Media Markt, Komplett samt Elgiganten. Behöver kanske inte nämna att jag HATAR att vänta...

Beräknat 22 februari från Apple, får väl se om någon av dom andra hinner före. Komplett har 13 januari som obekräftat datum på hemsidan.

Ni som fått era, nöjda?

Lite stört är det väl - men vi är fler som är störda här. Brukar göra samma sak när det är dags för ny telefon

  • Medlem
  • 2017-01-02 20:26
Ursprungligen av macki81:

Jag bytte mina Airpods mot ett par helt nya i torsdags. Trodde jag hade fått ett måndagsexemplar. Men ljudet hackar fortfarande när jag lyssnar på musik (Spotify), inte alltid men då och då. Det låter som hack i skivan.

En annan sak jag har märkt också är att headsetet (använder båda airpods samtidigt) tappar kontakt med mobilen då och då när jag pratar i telefon, då håller jag ändå telefonen i handen när jag pratar eller har den på skrivbordet.

Har en iPhone 6S

Uppd:
Hittade den här artikeln precis http://appletoolbox.com/2016/12/airpods-disco...

Verkar vara vanligt tyvärr

https://discussions.apple.com/thread/7795564?...

Ursprungligen av Kivrennac:

Förmodligen aningen störd, men beställde precis från Apple Store, Media Markt, Komplett samt Elgiganten. Behöver kanske inte nämna att jag HATAR att vänta...

Beräknat 22 februari från Apple, får väl se om någon av dom andra hinner före. Komplett har 13 januari som obekräftat datum på hemsidan.

Ni som fått era, nöjda?

Mina skickades från Elgiganten idag!!!

Tokigt snabbt jag förväntade mig att få vänta 6 veckor som på alla andra ställen.

Hoppas på ett bra ex som inte krånglar

Ursprungligen av Ancientdragon:

Mina skickades från Elgiganten idag!!!

Tokigt snabbt jag förväntade mig att få vänta 6 veckor som på alla andra ställen.

Hoppas på ett bra ex som inte krånglar

Oj! Verkar sjukt snabbt, har frågat runt hos olika butiker idag och ingen kan svara på något alls vad gäller leveranstid.

När beställde du?

Ursprungligen av Kivrennac:

Oj! Verkar sjukt snabbt, har frågat runt hos olika butiker idag och ingen kan svara på något alls vad gäller leveranstid.

När beställde du?

På Nyårsafton så jag har bara fått vänta 3 dagar. Dessutom fick jag mellandags rabatten på 10% på dem.

Men bring brukar ta upp till en vecka på sig att få ner dem till ön tyvärr men ändå.

Ursprungligen av Ancientdragon:

På Nyårsafton så jag har bara fått vänta 3 dagar. Dessutom fick jag mellandags rabatten på 10% på dem.

Men bring brukar ta upp till en vecka på sig att få ner dem till ön tyvärr men ändå.

Låter ju riktigt bra! Får hoppas de är lika snabba med min order

Ursprungligen av Ancientdragon:

Mina skickades från Elgiganten idag!!!

Tokigt snabbt jag förväntade mig att få vänta 6 veckor som på alla andra ställen.

Hoppas på ett bra ex som inte krånglar

Same, same...

Och jag som valde standardfrakt eftersom jag tänkte att ett par dagar hit eller dit spelar ingen roll när det ändå tar sex veckor...

Beställde 30/12 på kvällen

  • Medlem
  • Partille
  • 2017-01-03 23:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Same, same...

Och jag som valde standardfrakt eftersom jag tänkte att ett par dagar hit eller dit spelar ingen roll när det ändå tar sex veckor...

Beställde 30/12 på kvällen

Hmm, jag beställde då med men fick igår ett meddelande att nyy leveransdatum är den 16e Januari, Elgiganten. Jag vill också ha leverans nu.

Ursprungligen av cmannen:

Hmm, jag beställde då med men fick igår ett meddelande att nyy leveransdatum är den 16e Januari, Elgiganten. Jag vill också ha leverans nu.

Samma besked som jag fick då. Men, jag dubbelkollade den första orderbekräftelsen jag fick och där står det i orderraden: I webblager 2017-01-06.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-04 18:31

Fick mina idag, beställda från Elgiganten den 29/12.
Funkar bra hittills efter 1 timme Spotify och nästan 2 timmar ljudbok.
Återstå att se vad batteritiden blir i praktiken.

Nu är även mina på väg. Beställda 2/1 och skickade från Elgiganten idag ??

Någon som vet hur många dagar Bring brukar ta på sig? Beställde med Expressfrakt om det gör någon skillnad.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-01-05 17:38

Ni som har fått lutarna. Återkom gärna om ni upplever samma problem som jag

Ursprungligen av Kivrennac:

Nu är även mina på väg. Beställda 2/1 och skickade från Elgiganten idag ??

Någon som vet hur många dagar Bring brukar ta på sig? Beställde med Expressfrakt om det gör någon skillnad.

FIck mina på 2 dagar med normal frakt...

Kom idag

Ursprungligen av BlackSmp:

FIck mina på 2 dagar med normal frakt...

Kom idag

Då hoppas jag på måndag! Antar att Bring inte jobbar imorgon... ?

Ursprungligen av BlackSmp:

FIck mina på 2 dagar med normal frakt...

Kom idag

Tja jag fick svar från bring att mina kommer i slutet av nästa vecka. Dvs 10 dagars leveranstid.

Jag tror de skickar dem förbi Kina för sortering innan bara för att jävlas.

Nej det får bli posten nästa gång

Det tog mindre än 48 timmar från det att jag fick notifieringen att paketet var skickat. Har du fått mejlet om att det är skickat och med spårningsnummer?

Ursprungligen av BlackSmp:

Det tog mindre än 48 timmar från det att jag fick notifieringen att paketet var skickat. Har du fått mejlet om att det är skickat och med spårningsnummer?

Yes fick mailet i eftermiddags. Bring uppdaterade precis spårningen med att paketet är vidaresänt från Jönköping kl 15.44 idag. Så på måndag borde det vara här! ?

Ursprungligen av Kivrennac:

Yes fick mailet i eftermiddags. Bring uppdaterade precis spårningen med att paketet är vidaresänt från Jönköping kl 15.44 idag. Så på måndag borde det vara här! ?

Du kommer nog att bli nöjd men jag tänkte mer på @Ancientdragon vars paket skulle ta 10 dagar

Ursprungligen av BlackSmp:

Du kommer nog att bli nöjd men jag tänkte mer på @Ancientdragon vars paket skulle ta 10 dagar

Haha du menar sååå... My bad! ?

Ursprungligen av BlackSmp:

Du kommer nog att bli nöjd men jag tänkte mer på @Ancientdragon vars paket skulle ta 10 dagar

Jepp, men det ligger och väntar i Jönköping för Bring har bara leveranser till Gotland med båt en gång i veckan. Det är som 1940-talet ungefär.

Alla andra har dagliga leveranser...

Men men, den som väntar på något gott...

Helt klart så är parningen till Apple devices den enklaste hittills men även parning till icke-apple enheter är enkel (men mer i stil med andra BT-enheter).

Så här långt (ett par timmar) så är jag nöjd. Jag kör dels mot min telefon och dels mot en BT-streamer kopplad till min TV (som jag normalt sett använder för mina hörapparater via en BT-mottagare som jag har runt halsen - men poddsen känns smidigare för de tillfällen då jag inte har min hörapparater på mig.

Och en oväntad effekt av att ha odlat skägg i tre månader är att poddsen syns inte rakt framifrån - skägget döljer dem

Ursprungligen av BlackSmp:

Helt klart så är parningen till Apple devices den enklaste hittills men även parning till icke-apple enheter är enkel (men mer i stil med andra BT-enheter).

Så här långt (ett par timmar) så är jag nöjd. Jag kör dels mot min telefon och dels mot en BT-streamer kopplad till min TV (som jag normalt sett använder för mina hörapparater via en BT-mottagare som jag har runt halsen - men poddsen känns smidigare för de tillfällen då jag inte har min hörapparater på mig.

Och en oväntad effekt av att ha odlat skägg i tre månader är att poddsen syns inte rakt framifrån - skägget döljer dem

Visste att jag skulle få användning för skägget tillslut! ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-05 20:47
Ursprungligen av Ancientdragon:

Jepp, men det ligger och väntar i Jönköping för Bring har bara leveranser till Gotland med båt en gång i veckan. Det är som 1940-talet ungefär.

Alla andra har dagliga leveranser...

Men men, den som väntar på något gott...

Sånt får man ta när man bor så in i bänken avsides

Ursprungligen av BlackSmp:

Det tog mindre än 48 timmar från det att jag fick notifieringen att paketet var skickat. Har du fått mejlet om att det är skickat och med spårningsnummer?

Körde Bring ut paketet till dig eller fick du hämta på utlämningsställe? Hoppas på det senare, då mitt är lastat för utkörning och jag inte är hemma förrän ikväll...

Ursprungligen av Kivrennac:

Körde Bring ut paketet till dig eller fick du hämta på utlämningsställe? Hoppas på det senare, då mitt är lastat för utkörning och jag inte är hemma förrän ikväll...

Utlämningsställe - samma som postens

De kom likt en tonåring tidigt.

Så efter 6 timmars lekande och pillande så är batteriet slut. Så i med dem i boxen sen är det bara att köra om en kvart igen.

Har lite svårt att aktivera Siri dock, får koppla bort och ansluta airpodsen på nytt rätt ofta för att få funktionen att fungera igen.

Ljudet är bra för ett par så pass billiga trådlösa pods. Inget som går att jämföra med jättelurarna som täcker halva huvudet men det hade väl ingen trott heller.

Det jag gillar mest är medhörningen. Dvs att jag kan höra omgivningen även med podsen i öronen. Ett måste med små barn.

Apple Watch ansluter inte automatiskt dock, där måste menyn användas första gången. Men sen fixade den anslutningen till både min iPhone och min Mac bara så där utan ett enda tryck.

Tråkigt är dock att jag inte kan lyssna på min offline lista via Apple watch och en annan spelningslista på min iPhone samtidigt. Det krockar tydligen om jag inte pluggar in trådbundna lurar i iPhonen. Så att låta ungarna lyssna på sin lista och jag på min offline via klockan går inte. Kanske fixas i kommande uppdateringar.

Men de är utan tvekan de bästa trådlösa jag ägt trots detta. Smidigheten väger upp allt. In i öronen och lyssna utan jobbiga sladdar eller bågar. Såååå smidigt.

Har ni inte köpt så köp, buggarna får man väl leva med ett tag som vanligt när man köper något helt nytt.

Om man beställer dessa på apple hemsida får man verkligen vänta i 6 veckor eller får man dem tidigare?

Bevaka tråden