Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test: Amazon Prime Video är här

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amazon vill erövra världen, och det första steget går via människors TV-apparater och ett brett utbud av program och filmer. Amazon Prime Video har nått Sverige.

Läs hela artikeln här

Jag kommer iaf testa Amazon Prime Video några månader. Jag har typ gått igenom alla filmer och serier på Netflix som jag vill se. Tog 4 år att se det mesta där. Kommer för lite nytt tyvärr. Jag har helt skippat vanlig TV idag. Flera år sedan nu dock!

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-12-15 09:51

Netflix nämns 13 gånger, HBO 10 och Viaplay 0. Den sistnämnda har Seinfeld.

Citat:

När jag bläddrar igenom kategorin TV-serier hittar jag en del roliga överraskningar, så som alla säsonger av Seinfeld, en serie jag inte sett tillgänglig någon annanstans

Nämner det då "konkurren*" diskuteras sex gånger samtidigt som ni inte verkar ha använt en konkurrent.

Buffrar väldigt mycket, kan ibland ta två-tre minuter innan jag har bra bild. Har inga problem med andra streamingtjänster.

inga svenska texter

Ursprungligen av Redaktionen:

Amazon vill erövra världen, och det första steget går via människors TV-apparater och ett brett utbud av program och filmer. Amazon Prime Video har nått Sverige.

Läs hela artikeln här

jag provade 7 olika filmer och serier och alla saknade svensk text. tråkigt. får prova tjänsten till våren istället.
i övrigt mycket trevliga priser som bör sätta en del press på de andra.

Ursprungligen av ducedo:

Netflix nämns 13 gånger, HBO 10 och Viaplay 0. Den sistnämnda har Seinfeld.

Nämner det då "konkurren*" diskuteras sex gånger samtidigt som ni inte verkar ha använt en konkurrent.

Du har rätt, jag har bara jämfört med Netflix och HBO då det är de enda tjänster jag själv använt. Kan därför inte uttala mig om Viaplay. Men jag har skrivit in det i texten så att det tydligare ska framgå vad jag jämför med.

Ursprungligen av ettlångochjobbigtanvändarnamn:

jag provade 7 olika filmer och serier och alla saknade svensk text. tråkigt. får prova tjänsten till våren istället.
i övrigt mycket trevliga priser som bör sätta en del press på de andra.

Ja, det är en klar nackdel att de inte lagt in svenska texter på något material jag hittat.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja, det är en klar nackdel att de inte lagt in svenska texter på något material jag hittat.

Enda jag tittat på är Justified, och den har svensk text. ?

  • Medlem
  • 2016-12-15 17:02
Ursprungligen av Redaktionen:

Amazon vill erövra världen, och det första steget går via människors TV-apparater och ett brett utbud av program och filmer. Amazon Prime Video har nått Sverige.

Läs hela artikeln här

Bra sammanfattning och artikel ?

Har minimerat linjär TV och har Netflix / Viaplay / HBO idag
Tror jag skippar Amazon just nu

Netflix har bäst teknik och okej utbud men absolut sämst sökbarhet
HBO har sämst teknik och sämst utbud men har vissa saker som är bra
Viaplay bredast utbud och okej teknik men mycket bra sökbarhet
Nu gäller detta Android och Chromecast

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-15 21:25
Ursprungligen av PaO:

Bra sammanfattning och artikel ?

Har minimerat linjär TV och har Netflix / Viaplay / HBO idag
Tror jag skippar Amazon just nu

Netflix har bäst teknik och okej utbud men absolut sämst sökbarhet
HBO har sämst teknik och sämst utbud men har vissa saker som är bra
Viaplay bredast utbud och okej teknik men mycket bra sökbarhet
Nu gäller detta Android och Chromecast

...och Cmore har bäst utbud med Allsvenskan i spetsen, dessutom alla TV4-ägda kanaler samt SVT Play inkluderat i samma ATV-app.

  • Medlem
  • 2016-12-16 05:29
Ursprungligen av zinned:

...och Cmore har bäst utbud med Allsvenskan i spetsen, dessutom alla TV4-ägda kanaler samt SVT Play inkluderat i samma ATV-app.

Får kanske byta ut Viaplay mot Cmore ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-16 09:30
Ursprungligen av PaO:

Får kanske byta ut Viaplay mot Cmore ?

Kan tänkas

Det ska ju sägas att båda tjänsterna är löjligt dyra, 399 hos Cmore kontra 449 hos Viaplay.

En del buggar: osynkad text, saknad text, lämnar man appen med ett par minuter kvar av ett avsnitt så fortsätter den inte på det avsnittet när man väljer avsnitt från startskärmen utan hoppar till nästa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-08 20:55

En begränsning är att ljudet tydligen endast är 2.1 i dagsläget. Lite tråkigt men tydligen jobbar Amazon på det.

Ursprungligen av Erik.dv:

En begränsning är att ljudet tydligen endast är 2.1 i dagsläget. Lite tråkigt men tydligen jobbar Amazon på det.

Hm, på alla plattformar? Min stärkare rapporterar 5.1 och har ljud runt om, så verkar rulla här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-11 20:55
Ursprungligen av emilakered:

Hm, på alla plattformar? Min stärkare rapporterar 5.1 och har ljud runt om, så verkar rulla här.

Endast på Apple TV. Ska se om jag kan hitta noteringen om det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-11 20:56
Ursprungligen av emilakered:

Hm, på alla plattformar? Min stärkare rapporterar 5.1 och har ljud runt om, så verkar rulla här.

Här:
https://www.imore.com/amazon-prime-video-user...
http://appleinsider.com/articles/17/12/06/ama...

Men Amazon själva hävdar 5.1 stöd så det kanske är en bug bara hos vissa användare.

1
Bevaka tråden