Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Galaxy S8 behåller hörlurskontakten

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya rykten om Samsung Galaxy S8 menar att telefonen kommer ha kvar hörlurskontakten och få en docka som gör att den kommer gå att använda som en dator.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-01-25 17:19

PC Läge är oerhört intressant

Ursprungligen av PaO:

PC Läge är oerhört intressant

Ja verkligen, tidigare var man tvungen att ha Samsung dator för att det skulle fungera (om man inte hackade) men nu verkar de ha blivit klokare, det är verkligen en trevlig feature som kan locka många nya användare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-26 10:05

Otippat att de kommer ha kvar hörlurskontakten

De vågar inte annat när de lyssnar på det initiala gnäll som kom efter att Apple skippade den. I nästa modell (S9?) så lär den vara borta.

Fingeravtrycksläsaren på baksidan? Då kan man ju inte låsa upp den när den ligger på bordet utan att lyfta upp den. Eller när den sitter i en bilhållare...

  • Medlem
  • 2017-01-26 11:57
Ursprungligen av Sir N.:

Fingeravtrycksläsaren på baksidan? Då kan man ju inte låsa upp den när den ligger på bordet utan att lyfta upp den. Eller när den sitter i en bilhållare...

Jag tror att denna S8 kommer med iris skanner lika den som fanns i Note 7. Tydligen var den lika snabb om inte snabbare än fingeravtryck läsaren

  • Medlem
  • 2017-01-26 11:59
Ursprungligen av zinned:

Otippat att de kommer ha kvar hörlurskontakten

De vågar inte annat när de lyssnar på det initiala gnäll som kom efter att Apple skippade den. I nästa modell (S9?) så lär den vara borta.

Den är ju inte släppt ännu så vi får ju se ?
Men USB typ C och 3.5 mm jack är väl den ultimata kombinationen. Det Apple fått mest kritik för är ju motivering och att man inte gick över till USB typ C istället för lightning

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-26 13:16
Ursprungligen av PaO:

Det Apple fått mest kritik för är ju motivering och att man inte gick över till USB typ C istället för lightning

Här är jag inte påläst tillräckligt. Vad är fördelarna med USB-C istället för Lightning?

  • Medlem
  • 2017-01-26 13:31
Ursprungligen av PaO:

Det Apple fått mest kritik för är ju motivering och att man inte gick över till USB typ C istället för lightning

Apple får kritik oavsett vad de än gör. När iPhone 5 kom och lightning-kontakten introducerades så fick Apple massiv kritik för att dom dumpade 30-pins-kontakten. Nu senast fick dom kritik för att man dumpade 3,5mm-jacket. Skulle Apple gå över till USB-C så skulle man få kritik för att man återigen byter kontakt.
Designen är en annan sak som ständigt diskuteras, den ska tydligen vara ny varje år. Varför det? Jag tycker den nuvarande är klockren. Kolla på Porsche, deras 911 presenterades 1963 och designen står sig än idag.

Sedan är det beklagligt om Samsung väljer att ha kvar 3,5mm-jacket. Men android/pc-folk är ju generellt rädda för förändring och utveckling av saker.

  • Medlem
  • 2017-01-26 14:09
Ursprungligen av Dalle:

Apple får kritik oavsett vad de än gör. När iPhone 5 kom och lightning-kontakten introducerades så fick Apple massiv kritik för att dom dumpade 30-pins-kontakten. Nu senast fick dom kritik för att man dumpade 3,5mm-jacket. Skulle Apple gå över till USB-C så skulle man få kritik för att man återigen byter kontakt.
Designen är en annan sak som ständigt diskuteras, den ska tydligen vara ny varje år. Varför det? Jag tycker den nuvarande är klockren. Kolla på Porsche, deras 911 presenterades 1963 och designen står sig än idag.

Sedan är det beklagligt om Samsung väljer att ha kvar 3,5mm-jacket. Men android/pc-folk är ju generellt rädda för förändring och utveckling av saker.

Att designen måste vara ny varje år är väl snarare att man vill minska döyta och öka skärmyta på samma storlek. Om ryktena stämmer så lyckas Samsung klämma in 5.7 tum på samma storlek som S7 idag och 6.2 tum på samma storlek som S7 Edge. Det kallar jag för en positiv utveckling. iPhone 7 plus är då 8 mm längre och 5 mm bredare än S7 Edge med 5.5 tum skärm. Apples design är inte dålig bara att man har mycket döyta

Ryktena säger också att det endast blir kurvade edge displayer till dessa nya S8, inga mer platta paneler. Vilket gör att det nästan blir ett krav att ha nån typ av fodral till dem.
Tror det lämnar en öppning för andra android märken för kunder som föredrar mer vanliga displayer. Som den nya LG G6 (väldigt snygg från de läckta bilder jag har sett) Eller kanske de nya Nokia flaggskeppen.

Ursprungligen av johnh3:

Ryktena säger också att det endast blir kurvade edge displayer till dessa nya S8, inga mer platta paneler. Vilket gör att det nästan blir ett krav att ha nån typ av fodral till dem.
Tror det lämnar en öppning för andra android märken för kunder som föredrar mer vanliga displayer. Som den nya LG G6 (väldigt snygg från de läckta bilder jag har sett) Eller kanske de nya Nokia flaggskeppen.

Trist, jag gillar platta skärmar själv så om jag kan välja tar jag det. Får vänta till Oneplus4
Ville så gärna ha Note7 så kanske Note8 kan vara något att vänta på.

  • Medlem
  • 2017-01-29 09:13
Ursprungligen av reza666:

Trist, jag gillar platta skärmar själv så om jag kan välja tar jag det. Får vänta till Oneplus4
Ville så gärna ha Note7 så kanske Note8 kan vara något att vänta på.

Vi får se när den presenteras men jag tror att Edge kanten på S8 är en vidareutveckling av Note 7 och den blev ju positivt mottagen. Vi får se

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-01-29 09:45
Ursprungligen av Dalle:

Apple får kritik oavsett vad de än gör. När iPhone 5 kom och lightning-kontakten introducerades så fick Apple massiv kritik för att dom dumpade 30-pins-kontakten. Nu senast fick dom kritik för att man dumpade 3,5mm-jacket. Skulle Apple gå över till USB-C så skulle man få kritik för att man återigen byter kontakt.
Designen är en annan sak som ständigt diskuteras, den ska tydligen vara ny varje år. Varför det? Jag tycker den nuvarande är klockren. Kolla på Porsche, deras 911 presenterades 1963 och designen står sig än idag.

Sedan är det beklagligt om Samsung väljer att ha kvar 3,5mm-jacket. Men android/pc-folk är ju generellt rädda för förändring och utveckling av saker.

Det de främst fick kritik för vid bytet av kontakt i iP5 var att de inte gick på en standardkontakt som micro-USB och istället valde att hitta på ett helt nytt eget alternativ.

Personligen så gillade jag formgivningen av iP4/5 mycket bättre än dagens rundade och rätt anonyma (IMO intetsägande) telefoner. Tycker är iblande de snyggaste telefoner som gjort genom historien. Bortser man ifrån estetiken så tycker jag att de även var mer praktiska och hade en funktionellare formgivning. Är mycket lättare att (om man kör sina telefoner utan fodral som jag gör) hålla i ett lätt grepp med handen för att inte riskera att halka i handen. Nuvarande telefoner är mycket mer hala och kräver både mer uppmärksamhet/vaksamhet, men även högre statisk muskelkraft i handenlednusklerna, för att få en likartad greppnivå.

Ser bara nackdel att inte ha en 3,5mm-kontakt att använda om man så önskar. Har haft BT-lurar i 15 år, men inte alltid optimalt med att behöva ladda ytterligare pryl, samt att ljudkvaliteten i även sensate BT4 med aptx fortfarande inte är 100%. Har även sedan jag skaffade min iP5 med L-kontakt använt digital utgång för separat extern DAC (B-D), men även den skall hållas uppladdad, och ytterligare en pryl som man inte kanske vill ha i 100% av fallen. Då är det väldigt smidigt att det faktiskt finns en inbyggd DAC i telefonen med en standard 3,5-kontakt.

Visst blir det jobbigt (tex för min nämnda B-D DAC) om man byter ut L-kontakt till USB-C-kontakt, men tycker, och tror, att det borde komma förr eller senare då fördelarna skulle vara såpass stora. Dels att man kan använda samma kablar som till andra telefoner (det finns de av oss som har flera tillverkare, både själva, men även inom familjen och/eller jobbet), men även för att passa just Apples övriga produktutbud som deras datorer, som till 100% standardiserat på just USB-C. Då kan man enkelt dela tillbehör och kablar (tex för laddning, men även andra saker som USB-minnen, etc). Sedan har USB-C en tekniskt sätt mycket framtidssäkrare lösning med en både högre bandbredd och högre strömkapacitet.

1
Bevaka tråden