Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

säkerhetskopia går ej att föra över till ny Iphone pga utrymme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en ny iphone som jag ska föra över säkerhetskopian från min gamla iphone till min nya. Problemet är att den nya iphonen har mindre lagringsutrymme än den gamla och den därför inte går att föra över. Min tanke var att föra över en del filmer/bilder från säkerhetskopian på datorn till en annan mapp. Problemet är att filerna är någon form av textfiler och inte bild eller videoformat. filerna går dock bra att se på förhandsvisningen (som bilder). Går det att få dessa filer som jpgs/mp4?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-01-30 19:13

Du kan nog inte manuellt flytta ut filer ur säkerhetskopian.
Jag brukar se till att inte ha någon musik i telefonen (stänger av synk av musik) innan jag gör backup i iTunes, detta sparar för mig ett antal GB i backupstorlek.
Samma kan göras för bilder också, men där vill du nog vara säker på att bilderna finns kvar på annan plats först.

Ursprungligen av mattiL:

Du kan nog inte manuellt flytta ut filer ur säkerhetskopian.
Jag brukar se till att inte ha någon musik i telefonen (stänger av synk av musik) innan jag gör backup i iTunes, detta sparar för mig ett antal GB i backupstorlek.
Samma kan göras för bilder också, men där vill du nog vara säker på att bilderna finns kvar på annan plats först.

Hej! Tack för svar. Ja det verkar som det inte går, hade varit smidigt annars. Bra idé med musiken. Ska testa och se om det fungerar.

1
Bevaka tråden