Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 7 - settings - control centre, ska det stavas så?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under mina inställningar i min nya Iphone7 med iOS 10 står det "control centre" i inställningarna. Kör med brittisk engelska som språk i operativsystemet.
Men min uppfattninga är att appen ska heta och stavas som man tror, "control center".
Nån som vet hur det ligger till? Eller nån som också har en Iphone / och kan kolla hur det ser ut i dina inställningar?
Tack!

"Man tror...", du menar väl "jag tror" för jag tror inte att det förekommer en allmän misstro mot Apples ordval. Jag är rätt övertygad om att de har koll på sin engelska.

Center och centre är synonymer. Det är inte fel att använda centre, speciellt inte om du har ställt in brittisk engelska.

Helt rätt med centre i brittisk engelska. Precis som det ska vara. Inga z i apologise eller liknande ord. Och rätt antal vokaler i colour.
Finns en kul sketch med John Cleese angående detta med skillnader mellan brittisk och amerikansk engelska.

I never known!
Men tack, jag förstår!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-06 10:10

@suddgummi Vilken sketch är det?

Ursprungligen av kenjon:

@suddgummi Vilken sketch är det?

Jag tänkte på denna sketchen: https://www.youtube.com/watch?v=rF4LarAU6YE
Fast nu när jag såg den igen är det mer hur man irriterar sig på amerikanska talkshower... Nåväl, det var i alla fall 10 år sedan sist jag såg den.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2017-02-07 13:03
Ursprungligen av Skumtomte:

I never known!
Men tack, jag förstår!

I never knew.

1
Bevaka tråden