Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunna mail från @mac.se

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2017-02-03 16:05

Den åländska mailtjänsten från Tidningsstallet AB bytte i slutet av november -16 server. I samband med denna överflyttning försvann alla de mail jag hade i inboxen och som ej var insorterade i mappar. Företaget svarar inte på varken mail eller telefon från mig.

Någon här som vet hur jag ska
- få kontakt med företaget?
- få tag på mina försvunna mail?

Då hade du troligtvis IMAP, det vill säga, de var lagrade på servern. Har du ingen backup så är du nog körd.

Du kan alltid besöka dem fysiskt

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2017-02-03 18:16
Ursprungligen av kimsen:

Den åländska mailtjänsten från Tidningsstallet AB bytte i slutet av november -16 server. I samband med denna överflyttning försvann alla de mail jag hade i inboxen och som ej var insorterade i mappar. Företaget svarar inte på varken mail eller telefon från mig.

Någon här som vet hur jag ska
- få kontakt med företaget?
- få tag på mina försvunna mail?

Jag har också denna malitjänst och vad jag förståttt så är alla mail fytttade till nya serven. Dock så har jag ibland haft problem när jag sökt några gamla mail i iPhonen. Vid dessa tillfällen har jag tillfällig aktiverat den gamla servern med det nya lösenordet som jag fick vid informationen om flytten och då har jag hittat mailen.

Men om jag loggar in via webmail ser jag alla mailen både gamla och nya.

Så jag tror att alla dina mail finns men syns inte av någon anledning på alla dina enheter, så prova att logga in på webmailen.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2017-02-04 16:12

Jag har loggat in på nya webbmailen och det funkar. Jag har försökt logga in på den gamla men det funkar inte - varken i dator, platta eller telefon.

Mest störande är att företaget säljer en tjänst men har absolut noll support vid ett sådant här tillfälle som ett serverbyte.

  • Medlem
  • London
  • 2018-03-27 13:31
Ursprungligen av kimsen:

Den åländska mailtjänsten från Tidningsstallet AB bytte i slutet av november -16 server. I samband med denna överflyttning försvann alla de mail jag hade i inboxen och som ej var insorterade i mappar. Företaget svarar inte på varken mail eller telefon från mig.

Någon här som vet hur jag ska
- få kontakt med företaget?
- få tag på mina försvunna mail?

Härom dagen upptäckte jag att jag blivit av med alla mina mail från 16 mars och tidigare. Får inte heller tag i helpdesk eller Jonny, svarar inte på mail. Nu har jag mailat [email protected]. Får hoppas på mer hjälp där.

Jag har tidigare reagerat på att mina mailboxar är en enda stor röra, utan att jag har ändrat något sedan jag skaffade tjänsten. Har en massa underkataloger och flera spamboxar osv. Vet inte hur jag ska få ordning på det, men nu väntar jag nog med att ändra något tills jag fått tillbaka mina gamla mail. Som tur var har jag precis bytt dator och alla gamla mail ligger kvar på den, med ett litet glapp bara. Så den datorn har jag nu stängt av Wifi på så att den inte ska synca med servern och ta bort alla gamla mail där också. Har iofs backup på den datorn också, så livrem och hängslen :D!

Nån annan som använder mac.se fortfarande och som har några tips?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-27 20:03
Ursprungligen av jb:

Härom dagen upptäckte jag att jag blivit av med alla mina mail från 16 mars och tidigare.
...
Nån annan som använder mac.se fortfarande och som har några tips?

Jag använder det och har inte haft några problem.

Har du testat att logga in i webgränsnittet och bekräftat att dina mail verkligen är borta från servern? Letat i alla dublettmappar på servern? Det är lätt hänt att skapa extramappar när man ansluter nya mailklienter via IMAP.

  • Medlem
  • London
  • 2018-03-27 20:05
Ursprungligen av IngoX:

Jag använder det och har inte haft några problem.

Har du testat att logga in i webgränsnittet och bekräftat att dina mail verkligen är borta från servern? Det är lätt hänt att skapa extramappar när man ansluter nya mailklienter via IMAP.

Japp, det var det först hindret, kom inte ihåg att dom bytt server så jag försökte med den gamla och kom inte in. Minnet kom sedan ifatt mig och jag hittade rätt websida. Tyvärr så var mailen borta även där...

1
Bevaka tråden