Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Amazon Affiliate i Sverige - Amerikanskt bankkonto?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är riktigt intresserad av att börja med Amazon Associates program. Men det verkar vara lite halv krångligt i Sverige? Kollade precis på betalningsalternativen och för "Direct Deposit" krävs ett amerikanskt bankkonto. Är det möjligt att fixa?

Jag befinner mig för närvarande i Kalifornien på ett ESTA-visum. Det verkar vara bra med Social Security i denna fråga men det är inget jag har.

Är det någon som har erfarenhet av att öppna bankkonto i USA eller använda Amazon Associates (affiliate) program i Sverige?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-10 09:52

Det är väl bara att gå in på banken och öppna ett konto? Jag har inte gjort det i USA, men i Dubai.

Ursprungligen av emil_stahl:

Hej!

Jag är riktigt intresserad av att börja med Amazon Associates program. Men det verkar vara lite halv krångligt i Sverige? Kollade precis på betalningsalternativen och för "Direct Deposit" krävs ett amerikanskt bankkonto. Är det möjligt att fixa?

Jag befinner mig för närvarande i Kalifornien på ett ESTA-visum. Det verkar vara bra med Social Security i denna fråga men det är inget jag har.

Är det någon som har erfarenhet av att öppna bankkonto i USA eller använda Amazon Associates (affiliate) program i Sverige?

När jag bodde i USA (20 år sedan) så behövde man 2 olika identitetshandlingar. Pass plus ett kreditkort hemifrån funkade om jag kommer ihåg rätt. En sak som skiljer sig mot i Sverige är att för att öppna ett konto så måste man sätta in pengar vid öppnandet. Då var det minst 200 USD. Jag minns att jag inte hade så mycket pengar på mig utan fick komma tillbaka nästa dag med kontanter . Det här var som sagt 20 år sedan dvs innan 9/11. Det kanske är krångligare nu?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-02-10 22:51
1
Bevaka tråden