• Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-17 11:39

Hej, jag har ett litet problem som jag inte hittar någon information om. Scenariot är som följer:
Jag har bytt skärm på min iPhone 6 för andra gången. Första gången gick det helt felfritt men lyckades med konsten att spräcka även det glaset. Nu har jag bytt skärmen till en skärm från min sambos telefon, alltså en originalskärm, men glömde först att byta hemknappen vilket ledde till att Touch ID slutade fungera. Jag öppnade upp den igen och bytte till den ursprungliga hemknappen då jag förstår att den är parad med CPU'n. Jag kan inte se något fel på varken kablar eller kontakter och hemknappen fungerar felfritt i övrigt. Felet är helt enkelt att Touch ID inte går att aktivera utan ger felmeddelandet: "Misslyckades. Kunde inte ställa in Touch ID. Gå tillbaka och försök igen."

Min fråga är nu följande:
1. Bryts parningen då jag har satt dit en annan hemknapp?
2. Finns det möjlighet att para knappen igen?

Jag har varit i kontakt med Digital Inn i Västermalm och de kan inte inte svara på detta utan säger bara att de inte rör en telefon som är öppnad av privatperson. Apples support var inte särskilt behjälplig heller då de hänvisade till just Digital Inn.