Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen video till Apple TV via Iphone och Airplay

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-03-01 11:17

Det blir ingen video när jag spelar upp SVT Play från min Iphone till Apple TV 3 via Airplay. Bara ljud (och en stillbild från programmet/kanalen i fråga).

Jag får både video och ljud när det gäller andra strömmande appar som UR Play, Youtube, TV 4, och Netflix.

Senaste SVT Play 5.0.3 är installerad på min Iphone, en 5s, som har IOS 10.2.1. Även Apple TV har senaste programvaran, och den funkar fint i övrigt. Jag har provat att installera om SVT Play-appen, utan effekt. Bakgrundsuppdatering är tillåtet.

Tacksam för synpunkter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-01 11:39
Ursprungligen av Alix:

Det blir ingen video när jag spelar upp SVT Play från min Iphone till Apple TV 3 via Airplay. Bara ljud (och en stillbild från programmet/kanalen i fråga).

Jag får både video och ljud när det gäller andra strömmande appar som UR Play, Youtube, TV 4, och Netflix.

Senaste SVT Play 5.0.3 är installerad på min Iphone, en 5s, som har IOS 10.2.1. Även Apple TV har senaste programvaran, och den funkar fint i övrigt. Jag har provat att installera om SVT Play-appen, utan effekt. Bakgrundsuppdatering är tillåtet.

Tacksam för synpunkter.

Nu är inte detta en lösning på problemet du beskriver ovan men hade det inte varit enklare att köra SVTPlay-appen direkt i ATV? Om det nu bara är SVTPlay som du har problem med, vill säga.

  • Medlem
  • 2017-03-01 11:54
Ursprungligen av zinned:

Nu är inte detta en lösning på problemet du beskriver ovan men hade det inte varit enklare att köra SVTPlay-appen direkt i ATV? Om det nu bara är SVTPlay som du har problem med, vill säga.

Tack för svar men jag vill kunna spela upp de direktsända kanalerna emellanåt.

  • Medlem
  • 2017-03-01 11:54

Lösning: Spela upp direkt i appen och skärmdubblera inte från kontrollcentret som jag gjorde. SVT är nu medvetna om buggen vad gäller skärmdubblering.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-01 13:20
Ursprungligen av Alix:

Tack för svar men jag vill kunna spela upp de direktsända kanalerna emellanåt.

Kan man inte se live-kanalerna i ATV-appen?

  • Medlem
  • 2017-03-01 14:21
Ursprungligen av zinned:

Kan man inte se live-kanalerna i ATV-appen?

Nej, inte rakt upp och ned. Ibland sänds det live, specifika program, typ skidor och mello.

1
Bevaka tråden