Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken musiktjänst använder ni?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt 12 månaders abonnemang tog nyligen slut hos Spotify så bestämde mig för att börja med Apple musik, och kör det just nu. Märker ingen större skillnad förutom att Apple har en egen radiostadion. Vilken använder ni och varför?

Sett att det finns en tjänst som heter itunes match också, men kanske inte samma sak?

Spotify
Hittar förvånansvärt det mesta av "min musik" där...... även om det mesta man pushar för är skit!

Senast redigerat 2017-03-02 09:28
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-03-02 09:15

di.fm
För att jag hatar mainstream autotunewail, rap och hiphop.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-03-02 09:38
Ursprungligen av Darwichee:

Sett att det finns en tjänst som heter itunes match också, men kanske inte samma sak?

Itunes match så lägger du in din egna musik (rippade skivor, mp3 köpt på andra ställen etc) i itunes så matchas de och de kan spela/ladda ner låtarna från itunes.

Jag kör apple music, appen är mindre dålig än spotifys är väl främsta anledningen.

Jag kör apple music, appen är mindre dålig än spotifys är väl främsta anledningen.

Kan du utveckla det?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-03-02 11:56
Ursprungligen av fullkoll:

Jag kör apple music, appen är mindre dålig än spotifys är väl främsta anledningen.

Kan du utveckla det?

Mindre ful, mindre rörig, mindre ologisk.
Smak och vanesak såklart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-02 12:57

Använde Spotify tidigare, kör Apple Music sedan det kom. Anser det vara bättre.

Spotify. Apple ska nog hålla sig till att göra hårdvara och macOS/iOS/watchOS.

  • Medlem
  • 2017-03-02 15:00

TIDAL HiFi

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-03-02 15:02

Apple Music då den gifter sig bra med Siri/Airpods.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2017-03-02 15:19

Tidal HIFI.

Är direkt åtkomlig i min hifi-anläggning (och givetvis som app i diverse annan utrustning) och låter klart bättre än de komprimerade/reducerade alternativen.

Skulle Spotify erbjuda ett "hifi"-abonnemang, och denna integreras i mjukvaran till min anläggning, skulle jag byta.

Ursprungligen av json:

Tidal HIFI.

Är direkt åtkomlig i min hifi-anläggning (och givetvis som app i diverse annan utrustning) och låter klart bättre än de komprimerade/reducerade alternativen.

Skulle Spotify erbjuda ett "hifi"-abonnemang, och denna integreras i mjukvaran till min anläggning, skulle jag byta.

Bra timing, http://www.99mac.se/artikel/10037-spotify-pla....

  • Medlem
  • Luleå
  • 2017-03-02 15:23

Heh! Japp, jag såg den artikeln först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-03-03 11:57

Kör Spotify och är mycket nöjd med det. Lyssnar ganska mycket på musik och har ett stort intresse för HiFi. Spotify HiFi? Jajamensan..! -> http://www.99mac.se/forum/p/2305611

Undrar. Skulle min bror som använder Android kunna ladda ner apple musik appen och använda mitt konto till att lyssna med? Självklart kommer vi inte kunna lyssna samtidigt, men att han använder mitt konto samtidigt som jag?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-03-04 09:35
Ursprungligen av Darwichee:

Undrar. Skulle min bror som använder Android kunna ladda ner apple musik appen och använda mitt konto till att lyssna med? Självklart kommer vi inte kunna lyssna samtidigt, men att han använder mitt konto samtidigt som jag?

Borde gå, men man ska ha familjekonto isåfall. Då kan ni lyssna samtidigt dessutom.

1
Bevaka tråden