Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röstbrevlåda/pluppen lyser

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns en röd prick som lyser på min röstbrevlåda ikon och det har pågått i flera veckor. Verkar som den lyser efter att ha haft ett mobilsamtal. Vad menas med det och hur kan jag inaktivera detta?
Har ringt telia och inaktiverat röstbrevlådan för några dgr sedan men det lyser ändå.
Har senaste version av IOS.

Senast redigerat 2017-03-02 13:01

Försvinner den inte efter att du har lyssnat på meddelandet i din röstbrevlåda?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Försvinner den inte efter att du har lyssnat på meddelandet i din röstbrevlåda?

Nej, när det är rött där då klickar jag på ikonen och stänger av direkt. Det lyser rött i alla fall en lång stund därefter. Så det hjälper inte att inaktivera.

Vad händer om du gör som barbapappa säger?

PS. Berätta gärna vilken version av iOS du använder, läses denna tråd lite senare kanske du inte längre har "senaste" versionen.

Jag har fått samma plupp på min. Trodde ett kort ögonblick att Telia lagt på Visual Voicemail, men så är det icke. Jag vet inte varför den ligger där.

Ursprungligen av hummel:

Vad händer om du gör som barbapappa säger?

PS. Berätta gärna vilken version av iOS du använder, läses denna tråd lite senare kanske du inte längre har "senaste" versionen.

Denna plupp visas då och då och inte alls i samband med att jag lyssnar i min röstbrevlåda. Nu har telia stängt av (igår) röstbrevlådan men pluppen dyker upp då och då. Eftersom röstbrevlåda-funktionen finns kvar fast telia stängde av gick jag även in i inställningar och avaktiverade. Det hjälper inte.
version 10.2.1

Ursprungligen av calinou:

Denna plupp visas då och då och inte alls i samband med att jag lyssnar i min röstbrevlåda. Nu har telia stängt av (igår) röstbrevlådan men pluppen dyker upp då och då. Eftersom röstbrevlåda-funktionen finns kvar fast telia stängde av gick jag även in i inställningar och avaktiverade. Det hjälper inte.
version 10.2.1

Testat en hard reset? Hålla in hemknapp och stäng-av-knappen. Har du en iphone 7 så håller du in volym ner istället för hemknappen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat en hard reset? Hålla in hemknapp och stäng-av-knappen. Har du en iphone 7 så håller du in volym ner istället för hemknappen.

Har gjort det.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-02 17:22

Jag har också sett den där röda pluppen lite då och då, den verkar försvinna av sig själv dock. :/

Ursprungligen av mattiL:

Jag har också sett den där röda pluppen lite då och då, den verkar försvinna av sig själv dock. :/

Samma här..iPhone 7 med Telia om det betyder något i sammanhanget,

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2017-03-15 00:31

Ser också den röda pluppen ibland, även när jag inte fått något voicemail. Brukar försvinna av sig själv nästa gång jag öppnar upp telefonenmenyn. Har Halebop så knappen är dessutom inte länkad till min voicemail.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-03-15 00:45

Jag har samma beteende/problem med iPhone 7 och iOS 10.2.1. Ser ingen logik mellan nya mobilsvar och den röda pluppen. Operatör är Tele2.

Jepp. Har också börjat få en plupp...trots att jag (givetvis) inte har voicemail/svarare (vem använder sådant idag?). Jag har alltså ingen sådan tjänst och ändå får jag röd plupp som signalerar att jag har ett röstmeddelande (vilket jag inte har fått och aldrig någonsin fått eftersom det inte går att lämna ett röstmeddelande om man ringer mig). Detta kanske är mobiltelefoniföretaget (telia i mitt fall) som har en bugg? Något i deras system som inte uppdaterats efter en iOS-update?

(iPhone 7 plus - senaste iOS)

Kan rapportera in att även jag upplevt fenomenet senaste en-två månaderna.
Telenor som operatör i mitt fall, så det verkar lite som om det är oberoende av operatör...
Det känns som en funktion som måste ha stöd från operatörens håll för att kunna rapportera rätt info i alla fall.

Jag har också problemet.
(Senaste iOS, iPhone 6S och TDC som operatör.)

Nu verkar som det ordnat sig. Ingen plupp längre efter senaste uppdateringen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-04-02 09:25

Jag såg en röd plupp i förrgår senast, på IOS 10.3..

Ursprungligen av mattiL:

Jag såg en röd plupp i förrgår senast, på IOS 10.3..

Det var bara en synvilla. ? Lyser igen.

Såg fenomenet nu idag igen efter att det hade försvunnit i samband med någon uppdatering (eller om det var Telenor som fixat till det på sin sida).

Röd plupp på röstbrevlådan i telefon-appen, och när man ringer in "du har inga nya meddelanden", men pluppen är borta.

Fortfarande Telenor som operatör, iOS 11.0.2 på en iPhone 8.

1
Bevaka tråden