Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp win10 och El Capitan

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag tänkte testa att bootcampa windows 10 på min macbook (15" retina mid 2014). Efter vad jag läser behöver man i El Capitan inte längre använda USB-minne, men när jag kör boot camp ser jag inget alternativ. Har jag inget USB-minne i burken kommer jag inte vidare. Dessutom står det "windows 7 or later" i alla steg. Tog ett screenshot på det jag ser. Dom flesta guider jag hittar ser inte ut sådär.

Jag kör 10.11.6. Ska jag bara köra på eller? Får jag rätt tools till w10 även om det står "windows 7" hela vägen i boot camp guiden?

Var har du läst att du inte skulle behöva ett USB-minne? Din Mac behöver en installationskälla. Den tar inte en .iso-fil från befintligt hårddiskutrymme och använder genom installationen.

- Du behöver ett USB-minne.
- Ja, du får rätt drivrutiner om du istället installerar Windows 10.

Ursprungligen av sextontio:

Var har du läst att du inte skulle behöva ett USB-minne? Din Mac behöver en installationskälla. Den tar inte en .iso-fil från befintligt hårddiskutrymme och använder genom installationen.

- Du behöver ett USB-minne.
- Ja, du får rätt drivrutiner om du istället installerar Windows 10.

Här t.ex. http://blog.twocanoes.com/post/130203487014/a...

Men jag testar väl. Ingen minns en fegis.

Ursprungligen av eccevery:

Här t.ex. http://blog.twocanoes.com/post/130203487014/a...
Men jag testar väl. Ingen minns en fegis.

OK.

Ja, om nu macOS skapar en tillfällig partition med installationsfilerna så ska det väl fungera lika bra. Då finns installationskällan tillgänglig och din Mac startar upp från den tillfälliga partitionen för att installera Windows.

Installationen gick kalas, efter lite reparation av filsystemet som tydligen var krassligt.

Funderar o köra Windows 10 som boot camp.
Har en disk på 500gb, undrar hur mkt ska jag dela disken på då jag alltid kommer typ köra Mac OS

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-08-31 20:10
Ursprungligen av Sycuc:

Funderar o köra Windows 10 som boot camp.
Har en disk på 500gb, undrar hur mkt ska jag dela disken på då jag alltid kommer typ köra Mac OS

Beror på hur många tunga program du tänker ha i W10, 60-100 GB räcker troligen för Windows om det bara är Edge du saknar..

1
Bevaka tråden