Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt batteri efter 3.1.3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag i förra veckan uppdaterade till WatchOS 3.1.3 (kom i januari med jag uppdaterade nu) så uppför sig min Apple Watch 42mm (2nd Gen) annorlunda i batteritid, faktiskt avsevärt sämre. Innan uppdateringen hade jag cirka 65-70 % kvar när jag satte den på laddning på kvällen, vilket gjorde att jag bara behövde ladda den varannan dag. Nu, efter uppdateringen, har jag runt 90 % kvar vid lunch (ungefär som vanligt), cirka 70 % när jag åker hem från kontoret (runt 17:00) och sedan hemma på kvällen så dräneras batteriet så att det ofta går ner till 10 % och jag måste lägga den på laddning.

Jag kan inte komma på en enda ny sak jag gjort förutom att jag uppdaterade till WatchOS 3.1.3 och skillnaden kom verkligen dagen efter. Ingen ny app installerad, ingen ny Bluetooth-enhet kopplad, inga andra mönster som att jag skulle använda GPS eller så. Det enda jag gör med klockan är att ta emot notiser i princip (och titta på tiden då och då, förstås).
Jag har nollställt min Apple Watch och installerat om allt (från säkerhetskopia), jag har startat om telefon och klocka otaliga gånger. Ingen som helst skillnad.

Någon som har ytterligare tips jag kan testa med och/eller har liknande erfarenheter?

  • Medlem
  • 2017-03-08 14:24
Ursprungligen av Anwest:

Jag har nollställt min Apple Watch och installerat om allt (från säkerhetskopia)
Någon som har ytterligare tips jag kan testa med och/eller har liknande erfarenheter?

Jan nollställ utan säkerhetskopia.

Ursprungligen av Dalle:

Jan nollställ utan säkerhetskopia.

För att det har dokumenterat löst problemet tidigare eller för att utesluta även det? Undrar bara för att jag dragit mig lite för det alternativet för att det var något man gjorde på en Windows 95-dator förr i tiden, inte på en Apple-produkt 2017

Ursprungligen av Anwest:

För att det har dokumenterat löst problemet tidigare eller för att utesluta även det? Undrar bara för att jag dragit mig lite för det alternativet för att det var något man gjorde på en Windows 95-dator förr i tiden, inte på en Apple-produkt 2017

Men även dessvärre på en Apple-produkt 2017.

1
Bevaka tråden