Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste ryktena kring Galaxy S8

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Analytikern Ming-Chi Kuo ger sin prognos kring Samsungs kommande flaggskepp. Bland annat kommer mobilen i sju olika färger och har endast en kamera på baksidan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-03-13 12:54

Årets mest intressanta telefon tycker jag ?

Allt han nämner känner man redan till. Prognos för antal sålda är svårt att säga efter Note 7 fiaskot. I Sverige lär det väl inte bli många sålda, med tanke på lagring skatt och nu kemikalie skatt! Snart blir väl Sverige bortglömd, med alla idiotiska skatter. Om dom får ordning på IRIS skanner, kommer det bli en succe annars ett dystert år för Samsung mobil divisionen med Note 7 + mut skandalen.

  • Medlem
  • 2017-03-13 21:15
Ursprungligen av M8ystic8:

Allt han nämner känner man redan till. Prognos för antal sålda är svårt att säga efter Note 7 fiaskot. I Sverige lär det väl inte bli många sålda, med tanke på lagring skatt och nu kemikalie skatt! Snart blir väl Sverige bortglömd, med alla idiotiska skatter. Om dom får ordning på IRIS skanner, kommer det bli en succe annars ett dystert år för Samsung mobil divisionen med Note 7 + mut skandalen.

Jag tror inte att ni behöver oroa er alltför mycket angående kemikalieskatten. Enligt 99macs artikel angående skatten så blir skatten 17,40 kronor på en mobiltelefon som väger 145 gram. Samsung Galaxy S7 Edge väger 157 gram. Så det blir ingen katastrofprishöjning.

Ursprungligen av WiFi:

Jag tror inte att ni behöver oroa er alltför mycket angående kemikalieskatten. Enligt 9.9macs artikel angående skatten så blir skatten 17,40 kronor på en mobiltelefon som väger 145 gram. Samsung Galaxy S7 Edge väger 157 gram. Så det blir ingen katastrofprishöjning.

Kopieringsavgiften var inte heller mycket men branchen höste sin röst. Samsung vägrade från början att betala och gick till domstol om det som dom förlorade.
Ex: Kopieringsavgiften max tak är 80 kr + 17 = 97kr. 97 x 2 miljoner sålda i Sverige = 194 miljoner förlorade intäkter. Sen innebär det också massa onödiga pappers arbete som också kostar pengar.
För många skatter skrämmer bort företag och inte värt med alla krångliga regler med extra arbete.

  • Medlem
  • 2017-03-14 07:38
Ursprungligen av WiFi:

Jag tror inte att ni behöver oroa er alltför mycket angående kemikalieskatten. Enligt 99macs artikel angående skatten så blir skatten 17,40 kronor på en mobiltelefon som väger 145 gram. Samsung Galaxy S7 Edge väger 157 gram. Så det blir ingen katastrofprishöjning.

Håller helt med dig

När man byter telefon är det mycket viktigare att förhandla med leverantörer än skatter ?

Det fick jag erfara när jag beställde 2 st Note 7 förra hösten som tyvärr brann upp

S8 ser riktigt trevlig ut
Undra om den har s-pen stöd som nya Tab S

1
Bevaka tråden