Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt tangentbord kan få Touch Bar och Touch ID

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amerikanska patentverket har publicerat Apples ansökningar för Touch Bar och Touch ID som indikerar att den adaptiva funktionsremsan kan komma till mer än bara Macbook Pro.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-04-05 15:28

Det skulle isf vara för Touch ID. Använder i stort sett aldrig resten av Touch Bar-remsen, men Touch ID är faktiskt något jag numera saknar när jag använder min stationära.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-05 16:27

Går väl ihop med gårdagens uttalande att man inte glömt bort Mac Pro.

Ursprungligen av Jedih:

Det skulle isf vara för Touch ID. Använder i stort sett aldrig resten av Touch Bar-remsen, men Touch ID är faktiskt något jag numera saknar när jag använder min stationära.

TouchID är faktiskt det jag känner att jag saknar mest på min 4år gamla macbook air. Grymt smidig funktion.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-04-05 19:29

De borde göra en magic trackpad som är en enda stor display. Perfekt att programmera för genvägar och makron i program och samtidigt ha som styrning till pekaren.

  • Medlem
  • 2017-04-05 19:45
Ursprungligen av flygarn:

De borde göra en magic trackpad som är en enda stor display. Perfekt att programmera för genvägar och makron i program och samtidigt ha som styrning till pekaren.

Varför inte fixa en iPad-app med den funktionen och bli rik på kuppen?

Ursprungligen av Dalle:

Varför inte fixa en iPad-app med den funktionen och bli rik på kuppen?

Finns redan appar för det! (Som alltid! )
T.ex. Quadro

Ursprungligen av rosen888:

Finns redan appar för det! (Som alltid! )
T.ex. Quadro

$15 årligen för att få tangentbordsmodulen + lite annat, nä inte för mig.

Hoppas innerilgen att om den nu kommer också kommer med numeriskt tangentbord förutom det vanliga.

1
Bevaka tråden