Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple Watch 3 kommer i höst

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-12 11:24
Ursprungligen av pesc:

Varför måste det fungera på det viset i en framtida LTE-bestyckad Watch?

Nej, det finns inget som säger att det måste fortsätta vara så. Dock kan jag tycka att det inte borde vara så redan idag, än mindre framöver, men med tanke på att det fortfarande är på det sättet (sedan dag ett) så ser jag inte det som något de verkar vilja ändra på. Tyvärr.

För mig är det självklart att om man parar ett par BT-lurar direkt till klockan och sedan för ett samtal så ska samtalet föras via BT-lurarna. Att som nu ändå förpassas till högtalartelefonen tycker jag är kass.

Ursprungligen av pesc:

Jag förstår din tveksamhet men lyft blicken lite. Fem år framåt.

Smartphones är "färdiga". Det kommer inte att hända så himla mycket nytt med dem.

Vad kan bli en "smartphone killer"?
Kanske "wearables". Apple Watch. Airpods. Framtida bättre Siri. Denna plattform är alltid med, alltid uppkopplad. Vissa appar kommer att fungera bättre på denna plattform än på "smartphones".

Med en bra "wearable" behöver du inte en "smartphone". Vem orkar släpa på en sån?

En iPad är bättre än en "smartphone" på andra appar eftersom den har större skärm. "Smartphone" kommer att bli trängd mellan wearable och mer produktiva iPads.

Jag vet inte, men detta är en möjlig framtid. Och Apple itererar sina wearable-produkter i denna riktning.

Nja, det beror ju rätt mycket på ens användarmönster. Jag kommer aldrig kunna ersätta telefonen med klockan av flera anledningar, främst pga avsaknad av vettig skärm. Jag tror minst 90% av användarna skulle hålla med mig om det.

Så jo, orka släpa på en smartphone kommer man att göra. Telefonen är för mig navet, den har tillräckligt stor skärm för både konsumtion och till viss del produktion. Apple Watch har inte ens tillräckligt stor skärm för konsumtion, än mindre produktion. Och nej, att täppa det hålet med hjälp av en iPad håller inte. Av samma anledning som du sa, vem orkar släpa på en iPad?

Ursprungligen av zinned:

...

Nja, det beror ju rätt mycket på ens användarmönster. Jag kommer aldrig kunna ersätta telefonen med klockan av flera anledningar, främst pga avsaknad av vettig skärm. Jag tror minst 90% av användarna skulle hålla med mig om det.

Så jo, orka släpa på en smartphone kommer man att göra. Telefonen är för mig navet, den har tillräckligt stor skärm för både konsumtion och till viss del produktion. Apple Watch har inte ens tillräckligt stor skärm för konsumtion, än mindre produktion. Och nej, att täppa det hålet med hjälp av en iPad håller inte. Av samma anledning som du sa, vem orkar släpa på en iPad?

Jag skulle tro att siffran är närmare 99% än 90%...

När det gäller deta så använder man nog klockan för snabb kontroll av newsflash, messenger/sms och status. Redan ett mejl blir för långt att läsa på klockan för det stora flertalet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag skulle tro att siffran är närmare 99% än 90%...

När det gäller deta så använder man nog klockan för snabb kontroll av newsflash, messenger/sms och status. Redan ett mejl blir för långt att läsa på klockan för det stora flertalet.

Så vad ni säger är att ni inte tror på någon större skillnad i år. Igen skärm som kan böjas kring handleden eller FaceTime i klockan?

Då får det väl bli Star Trek på TV:n några år till tills tekniken hinner i kapp. Då ger jag mig kanske på en ny Apple Watch. För den här generationen hade inget att erbjuda mig tyvärr mer än att den var kul den första månaden. Men det är alla nya prylar.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Så vad ni säger är att ni inte tror på någon större skillnad i år. Igen skärm som kan böjas kring handleden eller FaceTime i klockan?

Då får det väl bli Star Trek på TV:n några år till tills tekniken hinner i kapp. Då ger jag mig kanske på en ny Apple Watch. För den här generationen hade inget att erbjuda mig tyvärr mer än att den var kul den första månaden. Men det är alla nya prylar.

Om du med FaceTime på klockan menar videosamtal på armen så tror jag inte att det någonsin kommer att aktuellt.

Det kanske låter som en bra idé men i verkligheten så kommer det att vara fruktansvärt opraktiskt och jobbigt.

Böjbar skärm låter kanske intessant men det är inte bara skärmen som ska böjas utan även all elektronik. Jag är ingen hårdvaruutvecklare men jag tror att det är långt kvar innan vi har böjbar elektronik med batteri

Det är inte en teknik som jag håller andan medan jag väntar på.

Star Trek? De har "bara" handkonsoller (tricordern) och kroppsburen radio som är handaktiverad (de slår på Star Fleet emblemet när de vill kommunicera).

Men det ska erkännas. De har löst batteriproblemet, de laddar aldrig sina device...

  • Medlem
  • 2017-04-13 06:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Om du med FaceTime på klockan menar videosamtal på armen så tror jag inte att det någonsin kommer att aktuellt.

Det kanske låter som en bra idé men i verkligheten så kommer det att vara fruktansvärt opraktiskt och jobbigt.

Böjbar skärm låter kanske intessant men det är inte bara skärmen som ska böjas utan även all elektronik. Jag är ingen hårdvaruutvecklare men jag tror att det är långt kvar innan vi har böjbar elektronik med batteri

Det är inte en teknik som jag håller andan medan jag väntar på.

Star Trek? De har "bara" handkonsoller (tricordern) och kroppsburen radio som är handaktiverad (de slår på Star Fleet emblemet när de vill kommunicera).

Men det ska erkännas. De har löst batteriproblemet, de laddar aldrig sina device...

Lenovo visade upp två vikbara fungerande produkter som prototyp förra året. En mobil och en mobil man kunde vika runt armen som ett armband

https://www.google.se/amp/www.androidauthorit...

Samsung har tydligen beställt detaljer till ca 3000 st vikbara enheter men det tyder på intern användring. Dock har Samsung sagt att 2019 tror dom att böjbara / vikbara skärmar kommer till marknaden

Om detta stannar här eller redan inom något år blir konsumentprodukter återstår att se

Själv drömmar jag om en vikbar Note med penna ?

Ursprungligen av PaO:

Lenovo visade upp två vikbara fungerande produkter som prototyp förra året. En mobil och en mobil man kunde vika runt armen som ett armband

https://www.google.se/amp/www.androidauthorit...

Samsung har tydligen beställt detaljer till ca 3000 st vikbara enheter men det tyder på intern användring. Dock har Samsung sagt att 2019 tror dom att böjbara / vikbara skärmar kommer till marknaden

Om detta stannar här eller redan inom något år blir konsumentprodukter återstår att se

Själv drömmar jag om en vikbar Note med penna ?

Samtidigt så...

Citat:

but the ones we really thought were cool are concepts. Yes, concepts, as in they’re not something we’ll be buying anytime soon

Bedrövligt fult;)

Det kommer förr eller senare men det är inte något som jag skulle vänta på.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om du med FaceTime på klockan menar videosamtal på armen så tror jag inte att det någonsin kommer att aktuellt.

Det kanske låter som en bra idé men i verkligheten så kommer det att vara fruktansvärt opraktiskt och jobbigt.

Böjbar skärm låter kanske intessant men det är inte bara skärmen som ska böjas utan även all elektronik. Jag är ingen hårdvaruutvecklare men jag tror att det är långt kvar innan vi har böjbar elektronik med batteri

Det är inte en teknik som jag håller andan medan jag väntar på.

Star Trek? De har "bara" handkonsoller (tricordern) och kroppsburen radio som är handaktiverad (de slår på Star Fleet emblemet när de vill kommunicera).

Men det ska erkännas. De har löst batteriproblemet, de laddar aldrig sina device...

Hologram och teleporttering i klockan hade väl inte heller varit fel ?.

Nej jag tror på större böjbara skärmar som visades upp av diverse företag på mässorna i år. En telefoni handen och en klocka på armen i samma pryl hade varit en vinnare.

FaceTime på armen är ett steg i rätt riktning tror jag. Det är ju redan inne att att gå med telefonen i handen framför sig och prata med högtalartelefonen på. Så bild på det borde ju vara nästa steg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-13 10:21

@BlackSmp Jag tror FaceTime kommer till AW. FaceTime är ju inte bara video, man kan ju köra enbart röstsamtal om man vill

Ursprungligen av kenjon:

@BlackSmp Jag tror FaceTime kommer till AW. FaceTime är ju inte bara video, man kan ju köra enbart röstsamtal om man vill

Det var därför jag betonade varianten med videosamtal. Rena audiosamtal tror jag också kommer, liksom röstsamtal över Messenger.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Hologram och teleporttering i klockan hade väl inte heller varit fel ?.

Nej jag tror på större böjbara skärmar som visades upp av diverse företag på mässorna i år. En telefoni handen och en klocka på armen i samma pryl hade varit en vinnare.

FaceTime på armen är ett steg i rätt riktning tror jag. Det är ju redan inne att att gå med telefonen i handen framför sig och prata med högtalartelefonen på. Så bild på det borde ju vara nästa steg.

Vinnare? Jag tror inte det:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-04-13 19:25

Äh, skärmar är så gammaldags. Apple satsar ju stort på augmented reality. Bättre att ha bilderna i glasögonen eller kanske att projicera direkt på näthinnan. ?

https://vimeo.com/209070629

Ursprungligen av IngoX:

Det finns sensorer som mäter sockerhalt på eller instucken/inplanterad i huden.

Ursprungligen av kenjon:

Instucken/inplanterad vet jag, men på huden....
Att ha en klocka som penetrerar huden vill jag nog inte ha.

Verkar ju va nått på G i alla fall.
https://www.macrumors.com/2017/04/12/apple-se...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2017-04-16 01:19
Bevaka tråden