Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Störande felval av wi-fi nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-12 19:43

Hej på er!
Jag har ett störande problem med både min iPhone 6 och iPad.
Nästan varje gång jag kommer hem så väljer telefonen och paddan att ansluta till fel wi-fi nätverk. Dessa apparater tycker det bästa alternativet är att koppla upp sig mot min AirPrint skrivare istället för min Asus router.
Väljer jag att glömma skrivaren bland mina betrodda nätverk så slutar AirPrint att fungera. Vad kan jag göra, någon som har råkat ut för något liknande?
Skrivaren är en samsung färglaser.
Mvh Johan

Har du anslutit skrivaren till nätverket ? Isåfall ska Airprint tjänsterna annonseras över det vanliga nätverket ( trådlöst eller trådat ). Så du ska inte behöva ansluta direkt till skrivaren.

Låter som du ska stänga av wifi-direkt på din skrivare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-15 10:36
Ursprungligen av lilledanne:

Har du anslutit skrivaren till nätverket ? Isåfall ska Airprint tjänsterna annonseras över det vanliga nätverket ( trådlöst eller trådat ). Så du ska inte behöva ansluta direkt till skrivaren.

Ja skrivaren är direkt ansluten till wi-fi nätet. Ok, så om jag har gjort rätt så behöver telefonen egentligen inte ha skrivaren inlagd bland betrodda nätverk alltså?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-15 10:37
Ursprungligen av _empty:

Låter som du ska stänga av wifi-direkt på din skrivare.

Ok, jag får googla på vad det är.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-04-15 12:12
Ursprungligen av Talla:

Ja skrivaren är direkt ansluten till wi-fi nätet. Ok, så om jag har gjort rätt så behöver telefonen egentligen inte ha skrivaren inlagd bland betrodda nätverk alltså?

Nej, din skrivare är inte ansluten till ditt trådlösa nätverk, utan skapar ett eget trådlöst nätverk (publicerar ett eget SSID) vilket gör det möjligt för andra klienter att ansluta. Vad du behöver göra är att läsa i manualen för din skrivare hur man ansluter den till en trådlös router i ett existerande nätverk (med typ WPS eller liknande). Men oroa dig inte - jag har varit med om att hjälpa andra att göra detta. Tar mindre än en minut och sedan kan du glömma detta strul.

Lycka till!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-15 18:24
Ursprungligen av frazze:

Nej, din skrivare är inte ansluten till ditt trådlösa nätverk, utan skapar ett eget trådlöst nätverk (publicerar ett eget SSID) vilket gör det möjligt för andra klienter att ansluta. Vad du behöver göra är att läsa i manualen för din skrivare hur man ansluter den till en trådlös router i ett existerande nätverk (med typ WPS eller liknande). Men oroa dig inte - jag har varit med om att hjälpa andra att göra detta. Tar mindre än en minut och sedan kan du glömma detta strul.

Lycka till!

De var som attans, ja det förklarar ju varför det strular så mkt då..
Tack för inputen!

1
Bevaka tråden