Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första mobilen med Tizen 3.0 snart här

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tizen 3.0 kommer snart att göra debut i mobiltelefonen Samsung Z4, och på sikt kan operativsystemet ersätta Android på flera av Samsungs produkter.

Läs hela artikeln här

Tizen verkar vara en toppengrej

http://appleinsider.com/articles/17/04/05/res...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-02 20:03

Nu glömde du nog en smiley... vi kan ju tro att du menar allvar!

Jätteföretaget har tydligen så mycket pengar att dom kan satsa vilt på halvdöda hästar. Tror dom verkligen att dom ska kunna skapa en ny plattform med appstores etc? Att företag, banker, myndigheter, etc, etc ska byga appar för detta OS? Att det finns plats för ett OS till mellan iOS och Android? Eller är detta en isolerad asiatisk grej (i väst är det stendött redan på ritbordet)?

Var det inte Tizen som nyligen var i hetluften för sitt oseriösa kodande? Känns stabilt av Samsung isåfall att använda det i en mobiltelefon...

Ursprungligen av Segas:

Var det inte Tizen som nyligen var i hetluften för sitt oseriösa kodande? Känns stabilt av Samsung isåfall att använda det i en mobiltelefon...

Se länken jag lade upp till Apple insider. Tydligen säkerhetshål av enorma proportioner.

Ursprungligen av Sixten:

Se länken jag lade upp till Apple insider. Tydligen säkerhetshål av enorma proportioner.

Jag läste om det på Sweclockers tror jag. Erkända programmerare som äcklades över de uppenbara säkerhetshålen. Tror det uppdagades i samband med wikileaks och avlyssning av TV-apparater från Samsung, med just Tizen (versionsnumret låter jag vara osagt).

Känns som ett dumt val av operativsystem när både problemet med Note slog hårt och en strålande lansering av S8. All PR är bra PR, men någonstans tar det slut.

  • Medlem
  • 2017-05-02 23:03

Tizen hamnar ju i budget budget lurar som säljs i utvecklingsländer typ. Z lurar är ungefär lika med J klassen för Android. De är under A klass vilken är under S klass och Note. Däremot sitter väl Tizen i kylskåpet och TV mm. Känns lite märkligt även för mig att diskutera Tizen på 99mac ?

1
Bevaka tråden