Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar för 8-åring?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-06 20:08

Håller på att planera ett inköp av hörlurar för sonen som snart är 8 år. Användningen är mest till spel och film och youtube via iPad och lite via iPhone. Jag har tänkt mig heltäckande(?) lurar med sladd. Prioriterar bra kvalitet för skräp då han nu har haft två olika lurar som båda har haft formen av djur(!) och ganska snabbt gått sönder. Å andra sidan behöver han inte excellent ljud. Bra ljud såklart, men det stannar där. Pris är jag flexibel med om jag hittar något jag tror är bra. Men tänker mig att då jakten inte handlar om fenomenal HiFi-kvalitet så ska jag slippa gå upp i de dyraste segmenten.

Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-06 22:23

följer detta då jag också har en 8-åring som sköter sina grejer men alla lurarna hon haft går sönder eftersom mycket som säljs är skit idag. Största problemet är glappande kontakt där ljudet försvinner ur ena eller andra luren.

Hon lånar mina Denon lurar som jag tappat, slitit ur kontakten, fastnat med sladden, aldrig minsta antydan till problem, men inte billiga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-06 23:16
Ursprungligen av TureB:

följer detta då jag också har en 8-åring som sköter sina grejer men alla lurarna hon haft går sönder eftersom mycket som säljs är skit idag. Största problemet är glappande kontakt där ljudet försvinner ur ena eller andra luren.

Hon lånar mina Denon lurar som jag tappat, slitit ur kontakten, fastnat med sladden, aldrig minsta antydan till problem, men inte billiga.

Hmm, vad kostar de där Denon? Verkar ju vara bästa barnlurarna ever..;)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-05-07 08:49

Även om de inte har sladd (om du inte vill) så skulle jag rekommendera Sonys Bluetooth headset till Playstation. Det ger grymt bra ljud för pengarna och mina ungar använder det utan att klaga när dom får lov

Det fungerar via sladd med alla typer av konsoller/telefoner osv, men är givetvis optimerat för PS4.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2479553

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-05-07 12:12
Ursprungligen av xms67:

Håller på att planera ett inköp av hörlurar för sonen som snart är 8 år. Användningen är mest till spel och film och youtube via iPad och lite via iPhone. Jag har tänkt mig heltäckande(?) lurar med sladd. Prioriterar bra kvalitet för skräp då han nu har haft två olika lurar som båda har haft formen av djur(!) och ganska snabbt gått sönder. Å andra sidan behöver han inte excellent ljud. Bra ljud såklart, men det stannar där. Pris är jag flexibel med om jag hittar något jag tror är bra. Men tänker mig att då jakten inte handlar om fenomenal HiFi-kvalitet så ska jag slippa gå upp i de dyraste segmenten.

Någon som har ett tips?

Jag köpte denna till ett par skräplurar. De förvandlades från skräp till nästan kvalitet:
http://www.ebay.com/itm/272323522728

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-07 17:57

Jag köpte någon hello kitty variant (over-ear) på mediamarkt, minns inte märke men det var något av de vanliga.
De har funktat fint, och jag tyckte det var helt ok ljud när jag provade dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-10 21:21
Ursprungligen av xms67:

Hmm, vad kostar de där Denon? Verkar ju vara bästa barnlurarna ever..;)

Minns inte 1000-2000kr

1
Bevaka tråden