Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nintendo konkurrerar med Apple om komponenter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nintendos succé med spelkonsolen Switch kan försätta företaget på kollisionskurs med Apple, i kampen om att köpa upp komponenter för tillverkning.

Läs hela artikeln här

Kommer det bara ut lite mera spel så kanske det blir ett köp. Castlevania, lite skräckspel m.m. Då kan det bli något för mig. Sedan blir själva spelkonsolen bättre om man väntar ett tag. Bättre pris också.

Ursprungligen av SweSG:

Kommer det bara ut lite mera spel så kanske det blir ett köp. Castlevania, lite skräckspel m.m. Då kan det bli något för mig. Sedan blir själva spelkonsolen bättre om man väntar ett tag. Bättre pris också.

Och med tanke på formatet lär denna tjäna rätt mycket på "krympningar" som Xbox och PS får när det kommer slimversioner. Kikar man på ex första Xbox 360 som hade ett nätaggregat på 203w i de allra första och jämför med sista Version (E) som har ett på 120w så ser man ju att det går göra en del. Nu drar ju inte hårdvaran i switch i närheten av XBOX och PS gör men ändå. Kan de dra storleken på kretskortet och energiförbrukningen över tid så kan de ju öka batteritiden + att de får plats med ett större batteri vilket gör att batteritiden ökar ännu mer. Dessutom kan man ju anta att batterierna om 3år lagrar mer energi på samma yta.
Medan på en XBOX eller ps som är av krympt version märker du bara att själva enhetens fläkt varvar upp mer sällan och konsolen fysiskt är mindre.

Sedan kan de ju vara så tråkiga att de Behåller batteritid osv men ökar vinst, genom att snåla in på batterierna istället.

Ett annat alternativ är ju "switch" pro men det tror jag inte Nintendo la ju ner det med att konsolerna ska visa bra grafik efter gamecube tyvärr.

  • Medlem
  • 2017-05-30 18:54

Har alltid haft en förkärlek till Nintendo, så lär köpa konsolen vad det lider. Bara den gulliga handkontrollen (Joy-cons i greppet och separat) gör mig ruggigt sugen. Löjligt nog.

När, eller om, den får en webbläsare och andra appar blir den ett bra alternativ till en iPad. Åtminstone om man bara tänkt använda den till att surfa eller streama videos och liknande.

Bästa köpet jag gjort på länge.

230 timmar in i Zelda BOTW och Mario Kart med vännerna en timme om dagen.

Det är lycka det.

Undra om Nintendo har ett nytt Metroid på G också.
Prime trilogin var ju sjukt bra. Så om de kan toppa de spelen i både speltid och utförande vore nog många med mig glada.

1
Bevaka tråden