Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple prisändrar Icloud

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har justerat utrymmet för Icloud-lagring, och 2 terabyte kostar nu 89 kronor i månaden.

Läs hela artikeln här

Superbra! Eloge till Apple. ?

Ursprungligen av carlsson:

Superbra! Eloge till Apple. ?

Folk kommer ändra sig när dom vet vad Apple är ute efter.
https://www.macrumors.com/2017/02/09/icloud-s...
Samma med samtal historik.
https://theintercept.com/2016/11/17/iphones-s...

Ursprungligen av M8ystic8:

Folk kommer ändra sig när dom vet vad Apple är ute efter.
https://www.macrumors.com/2017/02/09/icloud-s...
Samma med samtal historik.
https://theintercept.com/2016/11/17/iphones-s...

Det går ju alltid sätta på sig foliehatten om man är orolig.

Tråd rensad.
Under artikeln, längst ned under kommentarerna finns en länk som heter Rätta Artikeln. Använd denna för att anmäla stavfel, faktafel och liknande. Tack!

Tror det var rekord på folk som påpekat rättelse denna gång – jag har nu rättat artikeln, sent ska syndaren vakna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-06 17:12

Den senaste tidens tendens är at ta betalt för prenumerationer istället för en gångs köp (molntjänster, programvaror etc). På detta vis knyter företagen sina kunder till sig. Kunderna har det svårt att byta tjänst den vacker dag de hittar något bättre. Jag är allergiskt mot sådant. Skulle inte betala även om det kostade 10 kr/månad.

Finns det något sätt att betala på årsbasis utan att använda det kreditkort man har knutet till sitt Apple-ID?
Alltså utan att byta kort.
Tänkte om t.ex. företaget är villigt att betala.
Är då enda lösningen att ta kvittot man får och begära tillbaka pengar eller går det på annat sätt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 18:21
Ursprungligen av Chaosstar:

Finns det något sätt att betala på årsbasis utan att använda det kreditkort man har knutet till sitt Apple-ID?
Alltså utan att byta kort.
Tänkte om t.ex. företaget är villigt att betala.
Är då enda lösningen att ta kvittot man får och begära tillbaka pengar eller går det på annat sätt?

Absolut. Köp voucher som du sedan använder för köp tillsammans med ditt eget Apple-ID.

Härligt. Då blir det 29:- i månaden för oss fyra istället för 36:-
Det är inte dom stora inkomsterna som gör en rik utan de små utgifterna

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 19:18

Fortfarande ingen förbättring för oss som kör 200 GB. Ingen 500 GB och nu ingen 1TB heller. Istället tvingas man tredubbla utgiften för att få 2 TB som man inte har nytta av.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-06-06 20:03
Ursprungligen av zinned:

Fortfarande ingen förbättring för oss som kör 200 GB. Ingen 500 GB och nu ingen 1TB heller. Istället tvingas man tredubbla utgiften för att få 2 TB som man inte har nytta av.

Vi får hoppas på en prissänkning nästa år istället Jag tycker inte att 29kr/mån är så mycket för 200GB, men när jag väl uppnår de 200 (ligger på ca 170GB nu) så kommer jag vilja ha 500GB för samma pris

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 20:08
Ursprungligen av JohannesKBA:

Vi får hoppas på en prissänkning nästa år istället Jag tycker inte att 29kr/mån är så mycket för 200GB, men när jag väl uppnår de 200 (ligger på ca 170GB nu) så kommer jag vilja ha 500GB för samma pris

Precis. Jag gnäller inte på de 29 kr för 200 GB, däremot har vi som snart fyllt dessa (194 GB för mig) oftast inget intresse av att tiodubbla utrymmet som vi inte har nytta av och få dra på sig den onödiga extra kostnaden.

Ursprungligen av zinned:

Precis. Jag gnäller inte på de 29 kr för 200 GB, däremot har vi som snart fyllt dessa (194 GB för mig) oftast inget intresse av att tiodubbla utrymmet som vi inte har nytta av och få dra på sig den onödiga extra kostnaden.

Håller med! Apple har en tendens att lämna en stor lucka i mitten för att driva upp folk till mer lagring än de behöver. Jag har också 200GB, som har bra pris.

Samma sak med Ipad-modellerna, där det alltid tycks saknas en storlek i mitten som är "lagom". 32GB Ipad, eller 128GB - ingen 64GB, som hade varit perfekt för den Ipad 9,7".

Ursprungligen av zinned:

Absolut. Köp voucher som du sedan använder för köp tillsammans med ditt eget Apple-ID.

Jo fast jag tänkte mer ett sätt där företaget kunde gå in och betala 2 TB iCloud för flera anställda och helst få en räkning eller eventuellt betala med ett företagskort för ett helt år.

Yeeha!

När får vi iCloud Time Machine?

  • Avstängd
  • 2017-06-07 17:07
Ursprungligen av Chaosstar:

När får vi iCloud Time Machine?

I morgon ?
Har inte Apple ökat gratisalternativet för iCloud ska vi nog inte hoppas för mycket på iCTM.

Faktum är att redan mycket ligger i iCloud och slår man på detta och har iCloud Drive aktiverat är det så nära man kan komma.
Men visst en renodlad funktion som iOS har vore trevligt för enkelhetens skull.

1
Bevaka tråden