Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frigöra utrymme i iMovie

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag skulle behöva lite råd angående att arbeta i iMovie.

Jag sitter på en Macbook Pro med 256gb hårddisk. Problemet är att själva iMovie biblioteket tar för närvarande upp cirka 90gb av min hårddisk.
Jag tycker om att skapa lite filmer då och då men att fortsätta som jag gör är inte hållbart för då har jag snart inget utrymme kvar på datorn. Att arbeta i iMovie är inga problem men det som gör mig förvirrad är alla olika mappar osv som "händelser" och "projekt" osv. Min fråga är alltså när jag har skapat en video, vad är ok att radera?
Är det bäst att radera alla händelser och själva projektet som är kopplat till filmen och sedan bara spara den färdiga produkten?
Jag är rädd för att radera något som jag kanske kommer att behöva... Jag skulle helt enkelt behöva lite mer struktur i mitt iMovie bibliotek.

Råd och tips för att få en fungerande struktur och svar på vad som är smart att radera ifrån biblioteket uppskattas!

En fråga till!
Om jag istället skulle vilja lägga över hela iMovie biblioteket på en extern hdd istället. Hur går jag tillväga för att få det helt fristående ifrån datorn så att inga ändringar jag gör på iMovie i datorn påverkar iMovie på den externa hddn?

Tack för eran hjälp!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-17 09:49

Ett sätt är arbeta med flera iMovie-bibliotek. Ett på datorn med det du för tillfället arbetar med, när det är klart flyttar du hela biblioteket till extern HD och skapar nytt på interna. Du kan öppna de gamla på externa HD:n vid behov.
Arbeta med flera bibliotek

till Viper_W angående Frigöra utrymme i iMovie.
Jobbar med imovie 10.1.3 och har läst på MacMost om detta.
Förklarar begreppen Händelser och Projekt. Dessutom hur filestrukturen
påverkar lagringsutrymmet. Hoppas det ger lite grunder för hur det fungerar.
https://macmost.com/understanding-imovie-proj...
med vänliga hälsningar Jurgen W Sthlm

1
Bevaka tråden