Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken komponent styr skärmen (iPhone 5)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2017-06-11 15:37

Har bytt batteri på iPhone 5 tidigare och är sålunda bekant med hur man gör.
Inte särskilt komplicerat, kan man tycka.

När jag nu gjorde det ånyo (annan beg tfn) så verkar jag dock gå bet. Märkligt nog.

Mitt problem är att touchskärmen verkar död, i meningen att det inte händer ngt när man drar med fingret över den.
Home-knappen funkar som den ska.

(Jag kommer alltså inte förbi första installationssteget, där man väljer Språk.)

Har öppnat, kontrollerat och stängt 3 extra ggr nu men utan framgång.

Någon som vet vilken liten komponent man skall kika efter när man lyft på locket?

Kan hända att det är något som har gått sönder. Svårt att svara på vad utan att kika på den. Jag brukar montera ner och koppla ihop allt igen och hoppas på att jag gör mer rätt den andra gången.

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2017-06-11 17:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan hända att det är något som har gått sönder. Svårt att svara på vad utan att kika på den. Jag brukar montera ner och koppla ihop allt igen och hoppas på att jag gör mer rätt den andra gången.

Förstår att det är svårt att svara på - men sätter mitt hopp till att någon här på forumet kan peka ut vilken komponent/kontakt jag skall kika efter, när jag lyfter på skalet. Finns ju inte så många, vad jag kan se, förresten.

Att något skulle ha gått sönder känns ändå långsökt, tyckte att jag var försiktig.

Se steg 9. Tog du lös skärmen? https://www.ifixit.com/Guide/How+to+replace+y...

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2017-06-11 22:31

Jag fick den att funka nu!

Tydligen hade en utav de tre kontakterna mellan skärm/moderkort inte riktigt connection.

1
Bevaka tråden