Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första intrycken av Ipad Pro 10,5 tum

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-06-18 18:47
Ursprungligen av mattiL:

/RANT
Min platta skulle kommit i onsdags, själv var jag inte hemma den dagen och tänkte hämta den på en DHL service point, det gick ju sådär..
Enligt DHLs första SMS skulle jag få ett till SMS när plattan fanns på plats.
Något sådant kom aldrig..
Där stod jag på service point, en mataffär, men ingen där servar en på denna service point, DHL hanterar det.
Så tänkte jag, ring DHL då, men där fanns inget telefonnummer, givetvis.
I samma ögonblick närapå fick jag ett email från Apple om att mitt gods hölls kvar av leverantören (japp, DHL)

Nåväl, DHL har en godsplats i närheten, åkte dit omgående.
Vad händer? Näe vi har inte detta paket, kanske JetPak, kolla med dem (tyckte DHL), så jag ringde dem, och där fanns inte mitt paket.
Dock skulle denne vänlige gosse kolla med, just det, DHL express, och återkomma.
Själv åkte jag hem, och när jag skulle parkera ringde gossen och lät meddela att låddan skulle finnas hos, japp, DHL...

Vände tillbaks dit med nytt, uppenbarligen ändrat, godsnummer och fick min nya leksak...

Undrar om DHL har någon sida för feedback?
Borde nog vänta ett tag med att skick ut formulär om kundnöjdhet om de nu bryr sig om sådant.

/END RANT

Problemet med DHL (som ägs av tyska posten) är att det inte finns ett DHL utan flera. Eller snarare, de har flera olika tjänster som levereras av olika organisationer som inte verkar ha något med varandra att göra. Här är de jag har stött på:

  • DHL-paket till DHL service point - En ren konkurrent till Postnord som många e-handlare använder.

  • DHL-frakt (osäker på korrekt namn) - kör ut tyngre grejor på lastbil. Jag har fått allt ifrån mindre vitvaror till 30 ton marksten levererat av dem.

  • DHL Express - jättsnabb frakt som körs ut av Jetpak på många orter.

  • Paket från Tyskland som skickas med "vanliga" tyska posten (alltså DHL), och som vid svenska gränsen lämnas över till Postnord.

Även jag som har hyfsad koll på dessa olika varianter blir ibland förvirrad. För ett tag sedan väntade jag på ett paket från en butik i Tyskland. När jag gjorde godssökning hos DHL stod det att de försökt leverera, men att ingen varit hemma, och att jag blivit aviserad att hämta det. Jag hade dock inte blivit aviserad, och hade ingen aning om var jag skulle hämta. När jag ringde runt till olika DHL-kundtjänster dröjde det ett bra tag innan de hittade paketet och meddelade att det hade lämnats till Postnord och att jag kunde hämta det på Ica.

Senast redigerat 2017-06-18 23:45

Det är ju bra att du promotar Promotion, men som vanligt är det ypperligt små förbättringar/fixar som ska förmå de som redan konsumerat att konsumera nytt.

Hur mycket bättre än valfri surfplatta med Amoledskärm kan den vara, liksom? Intet alls.

Och om man tror att en surfplatta kan ersätta en dator har man nog redan såpass grundläggande behov som alla tror att Apple-användare har.

Ursprungligen av HolyFather:

Det är ju bra att du promotar Promotion, men som vanligt är det ypperligt små förbättringar/fixar som ska förmå de som redan konsumerat att konsumera nytt.

"Ypperligt små"?
Det är, iofs, främst prestandaförbättringar men säger du samma sak varje gång PC-tillverkarna steppar upp prestanda?

Ursprungligen av HolyFather:

Hur mycket bättre än valfri surfplatta med Amoledskärm kan den vara, liksom? Intet alls.

Ok, om du tror det så...

Ursprungligen av HolyFather:

Och om man tror att en surfplatta kan ersätta en dator har man nog redan såpass grundläggande behov som alla tror att Apple-användare har.

Inte för att jag begrep denna passage men för väldigt många så är en renodlad traditionell dator overkill och skapar mer problem än vad de löser.

Oavsett om de är Appleanvändare eller inte.

Bevaka tråden