Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 public beta är ute

Tråden skapades och har fått 252 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-07-12 13:43

Inte för mej heller (utvbeta). Jag kan titta på Händelser men inte skicka. Men på iPad funkar det.

Ursprungligen av kenjon:

Inte för mej heller (utvbeta). Jag kan titta på Händelser men inte skicka. Men på iPad funkar det.

Provade på min iPad nu och samma resultat som dig, det fungerar på iPad men inte iPhone.

Swish går att använda om du är lite snabb. Problemet rotar sig i svaret mellan bankid och övriga applikationer som använder det för verifikation:

1: Öppna swish - skicka bet
2: Signa med Bank id
3: snabbt som fan - växla mellan apparna till Swish

Voila

Public beta 2 ute.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-12 21:16
Ursprungligen av Misza:

svtplay fungerar med iOS11 beta3

Fungerar inte i public beta 2 Hur testade du?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-12 21:36

Nu vinner nyfikenheten, beta 2 på väg in på ipaden.
Så länge comicflow funkar och batteritiden inte är alldeles katastrofal gör det inget med lite buggar

  • Medlem
  • 2017-07-12 21:44
Ursprungligen av Jaw_B:

Fungerar inte i public beta 2 Hur testade du?

jag använder beta 3 (utvecklarversionen) inte beta 2 som komut idag (public relase)
kan se live kanaler samt spelar upp allt fån arkivet

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-12 22:34
Ursprungligen av Jaw_B:

Fungerar inte i public beta 2 Hur testade du?

Funkar för mig i public beta 2.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-12 22:38
Ursprungligen av Json_81:

Funkar för mig i public beta 2.

Skummt. Hos mig buffrar det bara fram tills dess att man får ett felmeddelande. (precis på samma sätt som i beta1). Har provat att installera om appen, men det har inte hjälpt. Har dock inte provat live-tv utan endast "play" tjänsten..
Du får gärna beskriva vad/hur du gjort?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-07-12 22:46

Jag har inte fått skärminspelningen att fungera på min iPad (Air). Är den funktionen inte tillgänglig, eller har jag för gammal padda? Finns det någon spec. någonstans på vilka funktioner som är tillgängliga på vilka modeller?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-13 09:54
Ursprungligen av Jaw_B:

Skummt. Hos mig buffrar det bara fram tills dess att man får ett felmeddelande. (precis på samma sätt som i beta1). Har provat att installera om appen, men det har inte hjälpt. Har dock inte provat live-tv utan endast "play" tjänsten..
Du får gärna beskriva vad/hur du gjort?

Startade appen, tryckte på någon serie, den började spelas upp.
Stängde den, tryckte på live, det började spelas upp.

Testade files igår, verkar inte som drag and drop fungerar med dropbox/onedrive etc?
Och öppnade en excel-fil från dropbox, excel startades men filen var read-only.
Är detta pga betan eller kommer det vara så? Rätt meningslöst isåfall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-13 10:28

Ja, jag får endast live-sändningar att fungera i svtplay. Inget annat. Plex fungerar fortfarande inte att streama med heller... men en workaround är att synka ner content lokalt till sin ipad. Då fungerar det fint att spela upp. (Fast tar ju lite tid varje gång). Telia Play säger ger fortfarande DRM fel och går inte att använda i beta2 heller. Dessutom verkar den nya appstore ha en hel del problem igår och idag (13/7).. går inte att söka, och man får ”unable to connect” fel.
Något verkar också ha hänt med tangentbordsinmatning (gäller kanske bara externt keyboard?) i public beta2, men varje gång jag försöker göra ett inlägg här på 99.se så har inmatningen slagit över till amerikansk layout. Är ju snabbt fixat, men lite irriterande då det behöver göras varje gång. Men men, det är ju som sagt en beta

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-13 10:37

Min erfarenhet på en iPad Mini 2 är att beta 2 går långsammare än beta 1.

Ett axplock för beta 2:
* problem med att appar kraschar
* sidor med inbäddad video gör omstart
* tangentbordet informerar hela tiden om jordgloben när man vill ha tex emoji

Om man tex kör System Status (Jiri Techet) så är systemlaster på 50-150 ingen ovanlighet. Border ligga omkring 5...

Ursprungligen av Misza:

jag använder beta 3 (utvecklarversionen) inte beta 2 som komut idag (public relase)
kan se live kanaler samt spelar upp allt fån arkivet

De två releaserna är samma. Det brukar vara så att utvecklarbeta N = public beta N-1

Apple today released the second public beta of iOS 11 to its public beta testing group, allowing non-developers to download and test the new operating system ahead of its fall launch. The second public beta of iOS 11 comes a little over two weeks after Apple released the first public beta and it corresponds to the third developer beta that was released earlier this week.

  • Medlem
  • 2017-07-13 12:50
Ursprungligen av BlackSmp:

De två releaserna är samma. Det brukar vara så att utvecklarbeta N = public beta N-1

Apple today released the second public beta of iOS 11 to its public beta testing group, allowing non-developers to download and test the new operating system ahead of its fall launch. The second public beta of iOS 11 comes a little over two weeks after Apple released the first public beta and it corresponds to the third developer beta that was released earlier this week.

Helt rätt men som sagt jag har inga problem med svt och har inte ens installerad om appen sen iOS10. Testa bara med 4G utan Wifi eller på ett annat Wifi nät eftersom alla iOS 11 betor har problem med Wifi. På vissa Wifi nät fungerar allt som det ska och på andra vissa appar har stora problem. Utan Wifi verkar allt flytta på ganska bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-13 14:22

Har kört både över wifi och 4g med samma resultat. Kan nämna att jag kör på en ipad 10.5 om det kan påverka. Klickade dock runt bland en massa program i svt play appen, och tillslut hittade jag ett som faktiskt körde igång (The Borneo Case). Detta program kör igång varje gång, så ingen slumpmässighet. Men samtliga av de andra programmen jag testade står bara och buffrar tills man får ett felmeddelande.
Tycker förövrigt att det känns som batteriet slukas snabbare än i beta1?

  • Medlem
  • 2017-07-13 14:40
Ursprungligen av Jaw_B:

Har kört både över wifi och 4g med samma resultat. Kan nämna att jag kör på en ipad 10.5 om det kan påverka. Klickade dock runt bland en massa program i svt play appen, och tillslut hittade jag ett som faktiskt körde igång (The Borneo Case). Detta program kör igång varje gång, så ingen slumpmässighet. Men samtliga av de andra programmen jag testade står bara och buffrar tills man får ett felmeddelande.
Tycker förövrigt att det känns som batteriet slukas snabbare än i beta1?

Jag har klickad på massa slumpmässiga program i svt appen och alla fungerade men visst det kan ha betydelse att Du kör på en iPad, själv använder jag en iPhone och angående batteritider då känns det så just nu att min har halverats i senaste betan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-14 20:56

Fler som har stora problem med AppStore under ios11? Går inte att söka efter appar eller ladda ner annat än det man kommer åt direkt från startsidorna. :/

Ursprungligen av Jaw_B:

Fler som har stora problem med AppStore under ios11?...

Nej, inga stora problem. Har stött på att en del uppdaterade appar vill inte laddas ner, men det brukar hjälpa att bara starta om App Store-appen.

Senast redigerat 2017-07-14 22:28
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-15 13:44
Ursprungligen av Jaw_B:

Fler som har stora problem med AppStore under ios11? Går inte att söka efter appar eller ladda ner annat än det man kommer åt direkt från startsidorna. :/

Om någon annan får samma problem... logga ut/in från iCloud och starta sedan om enheten (går ej att ladda ner något utan omstart) så fungerar det sen

Senast redigerat 2017-07-15 13:56
Ursprungligen av Jaw_B:

Om någon annan får samma problem... logga ut/in från iCloud och starta sedan om enheten (går ej att ladda ner något utan omstart) så fungerar det sen

Nope... hjälper inte mig, jag rapporterade problemet till Apple

Tråkigt se att ni har så mycket strul.

Själv har jag inga problem alls förutom swish och Swedbank.

Beta 3

Fungerar mycket mycket bättre än 2an. Batteri problemet i både apple watch och iphone är borta. Fick ladda klockan varje dag, nu är den på 65% efter ett dygn!

Uppdatera watchos till 3an också. Hittade en developer profile jag kunde installera.

Jag kör Public beta 2 på iPad Pro (Gen 1) och kan inte spela upp arkiverat material på Svtplay utan det står och laddar och sedan får man ett felmeddelande som andra har skrivit tidigare. Live material funkar dock. Skumt. Har rapporterat som bugg.

Senast redigerat 2017-07-16 19:53
Ursprungligen av Klurig:

Fungerar mycket mycket bättre än 2an. Batteri problemet i både apple watch och iphone är borta. Fick ladda klockan varje dag, nu är den på 65% efter ett dygn!

Uppdatera watchos till 3an också. Hittade en developer profile jag kunde installera.

Vilken Beta 3? Här diskuteras den publika betan och den är i skrivande stund uppe i 2:a utgåvan vad jag kan se.

Ursprungligen av pmarriott:

Vilken Beta 3? Här diskuteras den publika betan och den är i skrivande stund uppe i 2:a utgåvan vad jag kan se.

Herregud! Förlåt! Vilket jävla övertramp!

Ursprungligen av Klurig:

Herregud! Förlåt! Vilket jävla övertramp!

Det kan bli ganska förvirrande med snack fram och tillbaka mellan beta hit och dit. När nu tråden handlar om den publika betan så är det väl rimligt att man håller sig till det ämnet och om man nu ska referera till någon annan beta så är det väl inte för mycket begärt att folk skriver tydligt exakt vilken beta det handlar om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-17 13:17
Ursprungligen av Klurig:

Fungerar mycket mycket bättre än 2an. Batteri problemet i både apple watch och iphone är borta. Fick ladda klockan varje dag, nu är den på 65% efter ett dygn!

Uppdatera watchos till 3an också. Hittade en developer profile jag kunde installera.

Ursprungligen av pmarriott:

Vilken Beta 3? Här diskuteras den publika betan och den är i skrivande stund uppe i 2:a utgåvan vad jag kan se.

Ursprungligen av Klurig:

Herregud! Förlåt! Vilket jävla övertramp!

Du behöver nog inte ta det som en "attack" på dig @Klurig, men kanske fråga om förtydligande eftersom Developer Beta 3 = Public Beta 2. (Som förklaras i inlägg #75)

Det märkliga är att de problem med SVT-appen som många har i public beta inte verkar finnas i developer beta enligt de som rapporterat i denna tråd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-17 13:20
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag kör Public beta 2 på iPad Pro (Gen 1) och kan inte spela upp arkiverat material på Svtplay utan det står och laddar och sedan får man ett felmeddelande som andra har skrivit tidigare. Live material funkar dock. Skumt. Har rapporterat som bugg.

SVTPlay-appen har samma bug i public beta 2 av tvOS 11.0 (15J5324f). Kanske inte så konstigt eftersom det i grunden är samma app och OS.

Bara ett fåtal Inga program laddar. Airplaya från appen i iOS (icke beta) till beta tvOS funkar inte heller och vid skärmdubblering blir det ljud men ej bild. Felanmäler till SVT så de hinner kika på det innan skarp version.

Tillägg: Inga program jag testar i SVT-appen på AppleTV funkar. Andra liknande TV- och nyhetsappar funkar. Nollställning av enheten och ominstallation av appen hjälper inte.

Senast redigerat 2017-07-17 17:46
Ursprungligen av IngoX:

Du behöver nog inte ta det som en "attack" på dig @Klurig, men kanske fråga om förtydligande eftersom Developer Beta 3 = Public Beta 2. (Som förklaras i inlägg #75)

Det märkliga är att de problem med SVT-appen som många har i public beta inte verkar finnas i developer beta enligt de som rapporterat i denna tråd.

Problemet finns i utvecklarbetan också. Jag har det problemet. Jag provade eftersom folk skrev om problemet. Normalt sett så använder jag inte SVT play.

Bevaka tråden