Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud lagring full?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone säger att iCloud lagringen är full.
Laddade hem och redigerade lite videoklipp förut, men jag raderade både apparna och klippen som redigerades.

Nu när jag försöker bara radera en bild så går inte detta för iCloud är full trots att det ser ut så här:

Vad skall göras?
Tackar för hjälpen!
//God Blessed, Richard.

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

iPhone säger att iCloud lagringen är full.
Laddade hem och redigerade lite videoklipp förut, men jag raderade både apparna och klippen som redigerades.

Nu när jag försöker bara radera en bild så går inte detta för iCloud är full trots att det ser ut så här:

Vad skall göras?
Tackar för hjälpen!
//God Blessed, Richard.

Ser ju ut som bilder och säkerhetskopia tar upp utrymmet. Ta bort säkerhetskopian från icloud och säkerhetskopiera mot din dator.

Ursprungligen av _empty:

Ser ju ut som bilder och säkerhetskopia tar upp utrymmet. Ta bort säkerhetskopian från icloud och säkerhetskopiera mot din dator.

Får man bara 5 GB på icloud... ? Det är ju knappt 1 GB mer än vad en DVD-R /DVD-RW rymmer... Blu-ray skivor rymmer 25 GB...

/Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

Får man bara 5 GB på icloud...

Ja, man får bara 5 GB i gratisvarianten av iCloud. Men man kan betala för att få mer.

Vissa gratistjänster ger mer, andra ger mindre.

Ursprungligen av Anna Maria:

Får man bara 5 GB på icloud... ? Det är ju knappt 1 GB mer än vad en DVD-R /DVD-RW rymmer... Blu-ray skivor rymmer 25 GB...

/Maria

5 GB är gratis, sen går det givetvis betala för mer utrymme.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-08-13 18:18

Jag var tvungen att hoppa upp på 2TB nu för att Apple är så slöa att skapa vettiga tiers. Att tvingas gå från precis runt 200GB till 2TB är löjligt.

Man har alltid för lite lagringsutrymme... En gång i tiden fick jag allt jag hade på hårddisken kopierat till 4(!) disketter!... Det var från datorn som jag hade lånat från skolförvaltningen. En 286 på 20 (!) Mb! Jag hade Windows 2.11 på den datorn.
/Maria

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-08-14 11:13
Ursprungligen av Anna Maria:

Man har alltid för lite lagringsutrymme... En gång i tiden fick jag allt jag hade på hårddisken kopierat till 4(!) disketter!... Det var från datorn som jag hade lånat från skolförvaltningen. En 286 på 20 (!) Mb! Jag hade Windows 2.11 på den datorn.
/Maria

Idag ryms inte ens en genomsnittlig programikon på en av dessa disketter.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, man får bara 5 GB i gratisvarianten av iCloud. Men man kan betala för att få mer.

Vissa gratistjänster ger mer, andra ger mindre.

Ursprungligen av _empty:

5 GB är gratis, sen går det givetvis betala för mer utrymme.

Det verkar bara funka att kommentera vissa inlägg...Jag fick en kommentar på mitt inlägg om min första dator som jag lånade... Det var en som skrev att inte ens en programikon kan lagras på en diskett... Jag lagrade inga ikoner eller spel på mina disketter när jag skulle kopiera det som fanns på hårddisken på datorn som jag fick låna. Det vara bara datafiler. De fick plats på bara några disketter. Om man lagrar filer i aschii-format får man med många filer på disketter fortfarande,,, Men nu har jag slutat att använda disketter... De lagrar ju så lite om man inte spar filerna i aschi-format... Jag köpte en USB-diskettenhet för att få över mina gamla filer till min nyare dator.
/Maria

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-08-14 13:04
Ursprungligen av Anna Maria:

[...] De lagrar ju så lite om man inte spar filerna i aschi-format... Jag köpte en USB-diskettenhet för att få över mina gamla filer till min nyare dator.
/Maria

Åtminstone ASCII

1
Bevaka tråden