Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Pro 2017 – frågor om jailbreak

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyss testat de nya varianterna av iPad Pro med 120 Hz-skärm, och är givetvis helt frälst. IMO det största som hänt på surfplattemarknaden sedan iPad 3 kom med (relativt) högupplöst skärm. Den mest intressanta modellen är nog 10,5-tummaren.

Sitter i dagsläget med en trött iPad 4 med jailbreakat iOS 7.0.1 och har ingen aning om hur det ser ut på jailbreakfronten idag. Vill absolut inte ha en iPad utan jailbreak, framförallt för att jag känner mig helt utlämnad och maktlös om jag inte får lägga in mina egna webbläsartillägg i form av userscripts. Detta gör jag med Userscripts Loader, och jag antar att det behövs jailbreak även på iOS 10. (Som jag förstår det har Webkit från och med iOS 8 inbyggt stöd för userscripts, men man har väl som vanlig användare ingen möjlighet att komma åt det API:et?)

De plattor jag provade på Elgiganten hade iOS 10.3.2 om jag minns rätt. Nu undrar jag hur det ser ut i praktiken om man köper en iPad Pro idag. Vilken iOS-version får man? Går den att jailbreaka? Untethered? Går det att nedgradera iOS? Ska man tänka på något med SHSH blobs eller annat trams?

Jag vet nog egentligen inte själv exakt vad jag undrar, så alla tips, råd och sammanfattningar från folk med mer uppdaterad erfarenhet av jailbreaking är uppskattade. Kort sagt: iPad Pro jailbreak – vad gäller?

10.3.1 är senaste som det finns jailbreak för har jag för mig. Jailbreak kommer alltid förr eller senare, men det är en katt och råtta-lek.

Ursprungligen av keptang:

10.3.1 är senaste som det finns jailbreak för har jag för mig. Jailbreak kommer alltid förr eller senare, men det är en katt och råtta-lek.

Jag stannar gladeligen kvar på iOS 10.3.2 om det behövs för att kunna ha userscripts, precis som jag har stannat kvar på 7.0.1 ända in i dessa dagar. Tror du det kommer dyka upp ett användbart jailbreak till 10.3.2 innan alla iPad Pro i butikshyllorna ersatts med plattor med nyare iOS?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-06 22:44
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-07-07 09:23
Ursprungligen av Alling:

Jag stannar gladeligen kvar på iOS 10.3.2 om det behövs för att kunna ha userscripts, precis som jag har stannat kvar på 7.0.1 ända in i dessa dagar. Tror du det kommer dyka upp ett användbart jailbreak till 10.3.2 innan alla iPad Pro i butikshyllorna ersatts med plattor med nyare iOS?

Jag är nyfiken, vad har du för fördel av att kunna köra user scripts? Vad använder du dessa till?

Ursprungligen av zinned:

Jag är nyfiken, vad har du för fördel av att kunna köra user scripts? Vad använder du dessa till?

Jag fixar sajter som fungerar dåligt och förbättrar sådana som inte fungerar som jag vill. Fruktansvärt att vara utan när man väl börjat använda det, och ofantligt tråkigt att en i övrigt så fantastisk surfenhet som iPad ju är ska ha en förbannad artificiell begränsning som förbjuder det.

(Den bifogade bilden visar de script jag har installerade just nu. Better SweClockers och Better Existenz är de största och viktigaste.)

1
Bevaka tråden