Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari strular

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt Safari har börjat strula och hittar ingen lösning på det.
Den hänger sig när den laddar webbsidor och jag måste köra en refresh eller stänga ner den och öppna igen. Vissa bilder hämtas inte och den känns allmänt slö.
Jag har rensat alla insticksprogram och allt annat jag kunnat hitta men utan att det löst sig!
Någon som har råktat ut för något liknande?

  • Medlem
  • 2017-07-15 11:29
Ursprungligen av jperss10:

Mitt Safari har börjat strula och hittar ingen lösning på det.
Den hänger sig när den laddar webbsidor och jag måste köra en refresh eller stänga ner den och öppna igen. Vissa bilder hämtas inte och den känns allmänt slö.
Jag har rensat alla insticksprogram och allt annat jag kunnat hitta men utan att det löst sig!
Någon som har råktat ut för något liknande?

Börja med en säker start, håll nere skift vid omstart och logga in. Starta sedan om igen som vanligt. Testa också detta. Hjälper inte det så rekommenderar jag att du installerar om Mac OS (som Safari hör ihop med på djupet).

Löser inte tipsen ovan från @Alix problemet så kan du också prova med en annan webbläsare som Chrome.
Du kan också prova byta DNS.

Korkad fråga kanske, men jag har aldrig installerat om MacOS. Jag gissar på att allt jag har försvinner?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-07-15 12:05

Ingenting försvinner om man gör en ominstallation, men se till att ha en ny backup före!

Ett alternativ är att (om-) installera den senaste combouppdateringen
https://support.apple.com/kb/DL1918?locale=en...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-15 15:05
Ursprungligen av keptang:

Du kan också prova byta DNS.

Ja, det finns en gammal tråd här på 99mac om där vi var flera medlemmar som hade problem med seg kommunikation mot Internet. Jag delade med mig erfarenheten av att min operatör hade långsam/trasig DNS och bytte under en tid till Google eller liknande extern tjänst och fick då snurr på kommunikationen igen.

Ursprungligen av frazze:

Ja, det finns en gammal tråd här på 99mac om där vi var flera medlemmar som hade problem med seg kommunikation mot Internet. Jag delade med mig erfarenheten av att min operatör hade långsam/trasig DNS och bytte under en tid till Google eller liknande extern tjänst och fick då snurr på kommunikationen igen.

Jag kör redan med Google public DNS.
Det blir nog en ominstallation ändå som det ser ut, tack för alla svar!

1
Bevaka tråden