Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri problem 5s,6s

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frun har en 6s o barna varsin 5s, dom var i Turkiet för två veckor sen. O efter de så drar telefonerna helt otroligt mycket ström. En fullladning räcker i 6 timmar ungefär o då ligger bara telefonerna i standby. Har prövat med o återställa,inte hämtat någon iCloud kopia, utan de blir som en helt ny telefon. Har prövat o byta batterie men de är samma ändå. Har själv en 5s som jag har kollat barnas batteri i, Då är de inget fel på batteri...
Vet inte vad mer man kan göra? De måste vara höjden av otur om tre iPhones går sönder samtidigt?????
Jonny

Ursprungligen av Lunjonny:

Frun har en 6s o barna varsin 5s, dom var i Turkiet för två veckor sen. O efter de så drar telefonerna helt otroligt mycket ström. En fullladning räcker i 6 timmar ungefär o då ligger bara telefonerna i standby. Har prövat med o återställa,inte hämtat någon iCloud kopia, utan de blir som en helt ny telefon. Har prövat o byta batterie men de är samma ändå. Har själv en 5s som jag har kollat barnas batteri i, Då är de inget fel på batteri...
Vet inte vad mer man kan göra? De måste vara höjden av otur om tre iPhones går sönder samtidigt?????
Jonny

Har själv upplevt att mina telefoner dragit mer ström efter en utlandsresa. Det går över efter ett par veckor. Kan inte förklara det.

Du råkar inte vara på landet just nu? På landsbygden (och förstås annorstädes, men sommarstugan är ju en klassiker i sammanhanget) med dålig täckning drar batteriet slut på nolltid jämfört med vardagen i stan.

  • Medlem
  • 2017-07-30 19:32

Vad konstigt, att alla enheter verkar vara påverkade. Hur varmt är det i Turkiet? Har ni varit länge i en varm bil eller buss? Lämnat enheterna på en mycket varm plats? Kan det vara så att ni har förvarat eller varit på platser som helt enkelt är för varma för batteriet och att det då tagit skada?

Citat:

Taget från Apples batteri-sida

Din enhet har utformats för att fungera bra vid flera olika temperaturer där 16 °C till 22 °C är optimalt. Det är särskilt viktigt att inte utsätta enheten för temperaturer över 35 °C eftersom det kan skada batteriets kapacitet permanent. Det betyder att batteriet inte kommer att ha lika lång batteritid som normalt efter en laddning. Enheten kan skadas ytterligare om du laddar den vid höga temperaturer. Även förvaring på en varm plats kan skada batteriet permanent. När du använder enheten i mycket kalla miljöer kan batteritiden försämras, men det är endast tillfälligt. När batteriets temperatur återgår till normal nivå kommer även dess prestanda att bli som vanligt.

Batteritiden blev märkbart sämre på min iPhone när jag var i Australien, förmodligen på grund av värmen. Då var jag på mycket varma platser och förvarade min telefon i en varm bil.

Ursprungligen av WiFi:

Vad konstigt, att alla enheter verkar vara påverkade. Hur varmt är det i Turkiet? Har ni varit länge i en varm bil eller buss? Lämnat enheterna på en mycket varm plats? Kan det vara så att ni har förvarat eller varit på platser som helt enkelt är för varma för batteriet och att det då tagit skada?

http://i64.tinypic.com/2lntpxl.png

Batteritiden blev märkbart sämre på min iPhone när jag var i Australien, förmodligen på grund av värmen. Då var jag på mycket varma platser och förvarade min telefon i en varm bil.

Jo men då borde problemet bli löst med nytt batteri.. vilket de inte blev..

Ursprungligen av johan_tanying:

Du råkar inte vara på landet just nu? På landsbygden (och förstås annorstädes, men sommarstugan är ju en klassiker i sammanhanget) med dålig täckning drar batteriet slut på nolltid jämfört med vardagen i stan.

. Nej.. vi är hemma.. bor i en liten stad.. men min 5s funkar bra. Jag var inte med i Turkiet heller..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-30 20:06
Ursprungligen av Lunjonny:

Frun har en 6s o barna varsin 5s, dom var i Turkiet för två veckor sen. O efter de så drar telefonerna helt otroligt mycket ström.

Erdogan bjuder alla som besöker hans land på en gratis övervakningsspp?

Erdogan i mobilen "en mardröm"

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-30 20:22
Ursprungligen av Lunjonny:

Frun har en 6s o barna varsin 5s, dom var i Turkiet för två veckor sen. O efter de så drar telefonerna helt otroligt mycket ström. En fullladning räcker i 6 timmar ungefär o då ligger bara telefonerna i standby. Har prövat med o återställa,inte hämtat någon iCloud kopia, utan de blir som en helt ny telefon. Har prövat o byta batterie men de är samma ändå. Har själv en 5s som jag har kollat barnas batteri i, Då är de inget fel på batteri...
Vet inte vad mer man kan göra? De måste vara höjden av otur om tre iPhones går sönder samtidigt?????
Jonny

Hur har du kollat batteriet? Vilken telefon har fått nytt batteri, och hur dåligt var det innan/efter byte?

Ursprungligen av reboot81:

Hur har du kollat batteriet? Vilken telefon har fått nytt batteri, och hur dåligt var det innan/efter byte?

har provat batteriet i min 5s.. då är de inget fel på batteriet . Men i barnas telefoner så blir batteritiden kass.. håller 6-8 timmar, o då ligger bara telefonen...

  • Medlem
  • 2017-07-30 21:47
Ursprungligen av Lunjonny:

Jo men då borde problemet bli löst med nytt batteri.. vilket de inte blev..

Tänkte att originalbatteriet var sabbat och att du därefter fick tag på ett mindre bra batteri. Men vad jag kan se i inlägg #9 så har du testat batteriet i en annan telefon och då kan det problemet uteslutas. Och eftersom att du gjort en fullständig återställning utan backup så kan man nog utesluta mjukvarufel också. Då återstår nog service.

Ursprungligen av WiFi:

Tänkte att originalbatteriet var sabbat och att du därefter fick tag på ett mindre bra batteri. Men vad jag kan se i inlägg #9 så har du testat batteriet i en annan telefon och då kan det problemet uteslutas. Och eftersom att du gjort en fullständig återställning utan backup så kan man nog utesluta mjukvarufel också. Då återstår nog service.

Ja de får nog bli de. Tack ändå

Se mitt inlägg #2 ovan. När jag kommer hem efter en längre period av roaming så har samtliga mina iPhones under ett par veckors tid efteråt varit extremt törstiga. Har ingen förklaring till detta. Detta har jag upplevt på samtliga mina iPhones från min 3G till nutid, med samtliga versioner av mjukvaran. Undantagslöst.
Vänta ett par veckor och se om det bättrar sig.

Ursprungligen av pmarriott:

Se mitt inlägg #2 ovan. När jag kommer hem efter en längre period av roaming så har samtliga mina iPhones under ett par veckors tid efteråt varit extremt törstiga. Har ingen förklaring till detta. Detta har jag upplevt på samtliga mina iPhones från min 3G till nutid, med samtliga versioner av mjukvaran. Undantagslöst.
Vänta ett par veckor och se om det bättrar sig.

ok nu har de gått två veckor från idag.. telefonerna håller i 8-10 timmar med batteriet. O då ligger dom bara i standby. Har din telefon varit så batteritörstig med menar du? Man känner att telefonen blir lite varm under vid sim-kortet. Så något kallar på ström hela tiden. Har även prövat utan simkort i men samma resultat ... Jonny

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-31 14:16

Ta en titt på batteriets värden med Coconutbattery.

Ursprungligen av reboot81:

Ta en titt på batteriets värden med Coconutbattery.

nja.. men batteriet är de inget fel på i min telefon när jag prövar...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2017-07-31 15:02

Vad har du för IOS version? Efter att jag uppdaterat till 10.3.3 blev min och min frus respektive 6S+ samt en iPhone 5S väldigt batteritörstiga. Har läst om andra som upplevt det samma.

1
Bevaka tråden