Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 8 får stöd för inspelning i 4K och 60 FPS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som att det kommer vara möjligt att spela in 4K-videor med en uppdateringsfrekvens på 60 bilder per sekund i nästa Iphone.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-08-04 11:43

För mig är 60 önskvärt, men i praktiken inte användbart. Att behöva gå in i inställningsappen och leta upp 30/60 beroende på ljuset på det man vill filma fungerar inte. Ena stunden inomhus, andra utomhus. Helt olika förutsättningar. Så min står alltid på 30.
Att Apple gömt inställningen där är lika logiskt som att man skulle gå in i inställningsappen för att sätta på och stänga av blixten.

Ursprungligen av reboot81:

För mig är 60 önskvärt, men i praktiken inte användbart. Att behöva gå in i inställningsappen och leta upp 30/60 beroende på ljuset på det man vill filma fungerar inte. Ena stunden inomhus, andra utomhus. Helt olika förutsättningar. Så min står alltid på 30.
Att Apple gömt inställningen där är lika logiskt som att man skulle gå in i inställningsappen för att sätta på och stänga av blixten.

Vill också kunna ändra det här direkt i kamera-appen istället.

Om Apple inte lägger till 25/50 som val (och 24) så är man ändå hänvisad till tredjeparts-film-appar (Filmic Pro etc) om man vill filma "seriöst" i större delen av världen (där broadcast/video-standard är 25/50) - och "film" är ju 24.
Så, att Apple fortfarande bara har USA+Japan-standard är bissart...och en besynnerlig lathet då det tekniskt är en mjukvarubaggis som inte kostar en spänn att implementera i iOS/kamera-appen.

Ge oss 50 i 4K och 100 i 2K istället.

Har använt 4K ungefär 0 gånger i min 6S+ så detta säljer inget för min del, är dock övertygad om att resten av specifikationerna kommer att göra det.

Tråd rensad, åter till ämnet "Rykte: Iphone 8 får stöd för inspelning i 4K och 60 FPS", tack.

1
Bevaka tråden