Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken adapter för Apple Cinema 30 ska fungera med macbook air 13

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-08-06 14:34

Hej mina kunniga vänner.

Som frågan lyder i ämnesraden; vilken adapter ska jag använda för att koppla in min Apple Cinema 30 skärm i min macbook air (från 2014, om det spelar någon roll)?

Har googlat om detta, men vill hellre se att jag får svaret svart på vitt innan jag beställer nått.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-08-06 15:23
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Underbart, tackar!

Följdfråga, när jag endå har dig här i tråden Så apple cinema skärmen har en vanlig dvi sladd/huvud? Så man kanske kan köpa en tredjepartsadapter istället för att lägga ut så mycket pengar för att använda en gammal skärm?

Senast redigerat 2017-08-06 15:36
Ursprungligen av RobHM:

...har en vanlig dvi sladd/huvud?...

Det beror ju på vad man menar med "vanlig".

Det finns single-link DVI och dual-link DVI. För den här höga upplösningen krävs dual-link.

Ursprungligen av RobHM:

...kanske kan köpa en tredjepartsadapter istället...

Om du hade klickat på båda länkarna så hade du sett att den andra faktiskt är tredjeparts.

Något billigare, men inte så stor skillnad.

OBS! På Amazon såg jag någon adapter där det stod att det var dual-link, och som kostade typ $6.95. Med det priset så är det inte dual-link - det kan jag garantera,

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-08-06 16:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det beror ju på vad man menar med "vanlig".

Det finns single-link DVI och dual-link DVI. För den här höga upplösningen krävs dual-link.

Om du hade klickat på båda länkarna så hade du sett att den andra faktiskt är tredjeparts.

Något billigare, men inte så stor skillnad.

OBS! På Amazon såg jag någon adapter där det stod att det var dual-link, och som kostade typ $6.95. Med det priset så är det inte dual-link - det kan jag garantera,

Jodå såg att det ej var apple som var tillverkare på den andra men tänkte mer i prisklassen på några hundra : ) hittade dock en adapter på dustin med rätt speccs för dryg hundring. får se om jag beställer den, känns inte så pålitligt kvalitetsmässigt kanske : )

1
Bevaka tråden