Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture till Bilder....

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har grava grubblerier på om det är dags att flytta från Aperture till Bilder.

Har kört Aperture sen bra många år, men inser nog att det egentligen är ett mer avancerat program än jag behöver eller kan utnyttja.

Men när Apple slutade uppdatera Aperture så blev det ju lite av en kris. Särskilt då Bilder vid den tidpunkten var tämligen begränsat.
Men ju har ju Apple matat på med mer och mer funktioner i Bilder, så nu kanske det är dags att våga ta steget dit och lämna Aperture.

Men, det är ju fortfarande en klase frågor och därav denna trådstart.

1. Kan man i Bilder ha det som med Aperture, previews på datorn och originalen (Referenser originals) på en extern disk?

2. Jag har ju en klase projekt och album i Aperture där alla bilder ligger. Kan man på nåt enkelt sätt få in dessa i Bilder, så att man har samma album och projekt där?

Har funderingar att gallra en hel del i min bildsamling så den minskar i storlek, och på så sätt kanske kan läggas på iCloud bildbibliotek, där jag idag har 2TB lagring

3. Har lyckats klanta till det lite så jag har flera olika Aperture-bibliotek, kan man på nåt enkelt sätt migrera dessa, alltså slå ihop dem, och sen 9m det skulle bli många dubbletter på nåt smidigt sätt kunna sålla ut dessa och radera bort dubbletterna?

1
Bevaka tråden