Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony presenterar nya telefoner och smart högtalare

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sonys nya telefonmodeller skryter med 3d-avläsning som paradnummer, och en utseendemässigt bekant smart högtalare presenterades också.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-09-02 12:07

Oops ser ut som Homepod och skall enligt uppgift låta lika bra. Kör Google Assistant. Vilken släpps på marknaden först ☺️

Jag förstår inte riktigt hur Sony tänker Xperia XZ1 är i samma storlek som föregångaren Xperia XZs. Ändå minskar de batteriet från 2 900 mAh till ynka 2 700 mAh. De hävdar väl att processorn är effektivare så batteritiden blir samma oavsett. Men jag hade hellre sett att de hade behållit samma storlek på batteriet och som en bonus få en längre standby/användartid.

Sony Xperia XZ3 hade hela 3 100 mAh. Alla andra märken försöker om möjligt få större batterikapacitet, Sony gör tvärtom. Det är denna envishet och tondövhet mot kunder som jag tror är orsaken till varför de har blivit ett litet mobilmärke i marginalen med minimala marknadsandelar.

  • Medlem
  • 2017-09-02 12:49

En Compact skulle jag kunna tänka mig!

Ursprungligen av johnh3:

Jag förstår inte riktigt hur Sony tänker Xperia XZ1 är i samma storlek som föregångaren Xperia XZs. Ändå minskar de batteriet från 2 900 mAh till ynka 2 700 mAh. De hävdar väl att processorn är effektivare så batteritiden blir samma oavsett. Men jag hade hellre sett att de hade behållit samma storlek på batteriet och som en bonus få en längre standby/användartid.

Sony Xperia XZ3 hade hela 3 100 mAh. Alla andra märken försöker om möjligt få större batterikapacitet, Sony gör tvärtom. Det är denna envishet och tondövhet mot kunder som jag tror är orsaken till varför de har blivit ett litet mobilmärke i marginalen med minimala marknadsandelar.

Håller helt med där. Sitter på en Xperia XZ, och bra batteritid är knappast något luren kan skryta om. Ställt mot fruns Honor 8 (som inte heller den är direkt briljant) är det snarast patetiskt - när mitt är slut har hon ofta 40-50 % kvar med mer skärmtid.

Visserligen har plattformarna blivit snålare med XZs och nu XZ1, men det är samtidigt ett trött argument som rullat tidigare utan direkt enorma förbättringar. Att då dessutom skala ned batteriet med 200 mAh är verkligen, som du säger, totalt tondövt. Om inget annat gör just det beslutet mig totalt ointresserad av XZ1.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-03 10:37

En sådan här smart högtalare, tror ni man kan be den att väcka en klockan 06:30 genom att streama SR P1?
Tänkte mig som en ersättare till väckarklockan.

  • Medlem
  • 2017-09-03 10:41

Någon som vet om man kan sätta den i en docka och skapa en desktop, som man kan med Samsung?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-03 12:08
Ursprungligen av Alix:

Någon som vet om man kan sätta den i en docka och skapa en desktop, som man kan med Samsung?

Nej Sony har inte presenterat någon liknande lösning, och de tidigare lösningarna som existerade innan DeX var överlag inte särskilt imponerande. Utan att ha kunnat spendera särskilt mycket tid med DeX verkar det faktiskt som att Samsung blir först med en lyckad lösning, vi ska testa DeX i samband med Note 8 och återkommer med mer gedigna intryck då.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-03 12:15
Ursprungligen av mattiL:

En sådan här smart högtalare, tror ni man kan be den att väcka en klockan 06:30 genom att streama SR P1?
Tänkte mig som en ersättare till väckarklockan.

Jag vet faktiskt inte hur djup integrationen är med appar som SR och SVT, man kan säkerligen be högtalaren att starta apparna men om det går att be den strömma specifikt innehåll är jag osäker på. När vi får in en smart högtalare med Google Assistant, Bixby med flera ska vi definitivt testa detta!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-03 12:23

@johnh3 @emilakered kan bara instämma till fullo, att de dessutom behåller den smått förvirrande namngivningen och inte ändrar designen nämnvärt gör att de flesta inte lär förstå vilka som är de nya modellerna. Bra batteritid har ju annars varit ett starkt kort hos Sonys mobiler, så att inte ge XZ1-familjen det som ett säljargument är lite smått hål i huvudet.

  • Medlem
  • 2017-09-03 12:28
Ursprungligen av ekloev:

Nej Sony har inte presenterat någon liknande lösning, och de tidigare lösningarna som existerade innan DeX var överlag inte särskilt imponerande. Utan att ha kunnat spendera särskilt mycket tid med DeX verkar det faktiskt som att Samsung blir först med en lyckad lösning, vi ska testa DeX i samband med Note 8 och återkommer med mer gedigna intryck då.

Toppen, det ser jag fram emot. Är inte förtjust i Samsung (skin, bloatware, Bixby, med mera) men hoppas att andra tar efter. Jag tänker mig detta som en ersättare till datorn för egen del så småningom.

Ursprungligen av ekloev:

@johnh3 @emilakered kan bara instämma till fullo, att de dessutom behåller den smått förvirrande namngivningen och inte ändrar designen nämnvärt gör att de flesta inte lär förstå vilka som är de nya modellerna. Bra batteritid har ju annars varit ett starkt kort hos Sonys mobiler, så att inte ge XZ1-familjen det som ett säljargument är lite smått hål i huvudet.

Nja, Sony har väl inte haft någon telefon med bra batteritid sen Z3.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-03 14:35
Ursprungligen av Paulista:

Nja, Sony har väl inte haft någon telefon med bra batteritid sen Z3.

Det är sant. Z3 och framför allt Z3 Compact hade riktigt imponerande batteritid, modellerna efter det har haft branschtypisk batteritid men inget spektakulärt. Men med en ny energieffektiv systemkrets och ett lika stort batteri som tidigare, eller större, skulle de kunnat återfå det som säljargument. Men det gör Sony så klart inte. Det är irriterande och synd för de har haft många modeller som haft lysande säljargument, men de lyckas ändå sätta krokben för sig själva på något sätt varje gång.

  • Medlem
  • 2017-09-03 14:46

Hur viktig är batteritiden vid försäljning? Kan man lista de 20 med bäst batteritid och se hur bra de säljer jämfört med de 20 som har sämst batteritid? Förutsatt att de övrigt riktar sig till lika köpstarka.

TechAltar har testat den större Xperia XZ1:
https://www.youtube.com/watch?v=9drEKY2JAt8

  • Medlem
  • 2017-09-04 09:19
Ursprungligen av johnh3:

TechAltar har testat den större Xperia XZ1:
https://www.youtube.com/watch?v=9drEKY2JAt8

Testat var nog att ta i, det handlar om förproduktionsmodeller som ska ge ett första intryck.

Ursprungligen av Alix:

Testat var nog att ta i, det handlar om förproduktionsmodeller som ska ge ett första intryck.

Så är det. Mer ett första intryck, men å andra sidan tror jag inte produktionsmodellerna ändras nämnvärt. Blir intressant att se riktiga recensioner framöver.

  • Medlem
  • 2017-09-04 10:49
Ursprungligen av johnh3:

Så är det. Mer ett första intryck, men å andra sidan tror jag inte produktionsmodellerna ändras nämnvärt. Blir intressant att se riktiga recensioner framöver.

Absolut! ??

1
Bevaka tråden