Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gillar inte Postnord m fl Apple?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skulle handla frakt till ett paket hos Postnord i går möttes jag av följande meddelande efter att jag skrivit in min mailadress.
Nu är det inte första gången jag mötts av negativa/märkliga kommentarer av företag. Santander Bank har länge varit av åsikten att jag har en föråldrad webläsare när jag loggar in - trots senaste version av Safari.........

Tilläggas kan att fraktköpet fungerade utan problem med min me.com-adress, däremot byter jag alltid till Firefox för att genomföra köp på Postnord där kreditkort är inblandat - det fungerar aldrig med Safari där. Kanske beror det på min adblocker........

Första gången jag hört detta drabba me.com - yahoo.com har ju varit mera eller mindre blockade fram-å-tebaks i 10 år
Det har med spam att göra...tydligen har Postnord info om att spam skickas från me.com-adresser och då hamnar i folks skräplådor eller sorteras ut helt av mail-servers...det låter dock som Postnord är felinfomerade i deta fall.
Skriv "mac.com" eller "iCloud.com" efter ditt namn och "@" - det kanske funkar.

Senast redigerat 2017-09-10 16:26
Ursprungligen av Demiurgen:

...det låter dock som Postnord är felinfomerade i deta fall.
Skriv "mac.com" eller "iCloud.com" efter ditt namn och "@" - det kanske funkar.

Ja, det går förstås alltid att använda dessa alternativ - verkar som me.com trots varningen inte fick någon burk på mailautobahn att överreagera

Santanders kommentar om att Safari är föråldrad trots senaste version är märklig och för mig obegriplig....... har fått den kommentaren i flera år nu......

Edit:
Testade de andra addresserna och icloud.com funkar, men inte mac.com. Har dock för mig att jag för länge sendan hade en mac.com-adress........

Senast redigerat 2017-09-10 12:04
1
Bevaka tråden