Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonlista försvunnen

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en IPhone 7 och den har helt plötsligt tappat hela telefonlista. Finns inte ens möjlighet att skriva om den. Trycket på telefon och har bara de som ringt upp mig, jag kan ringa och röstbrevlåda

Startat om telefonen? Telefonlista, är det din samtalshistorik eller menar du dina kontakter?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-11 07:58

Var sparas dina kontakter? ICloud? Google?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-11 08:58

Kollat under Grupper i Kontakter och Förvalt Konto under Inställningar>Kontakter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-11 10:54
Ursprungligen av Tatsja:

Har en IPhone 7 och den har helt plötsligt tappat hela telefonlista. Finns inte ens möjlighet att skriva om den. Trycket på telefon och har bara de som ringt upp mig, jag kan ringa och röstbrevlåda

Kanske har du råkat komma åt "Göm alla kontakter" under Grupper i Kontakter?

Ursprungligen av Tatsja:

Har en IPhone 7 och den har helt plötsligt tappat hela telefonlista. Finns inte ens möjlighet att skriva om den. Trycket på telefon och har bara de som ringt upp mig, jag kan ringa och röstbrevlåda

Vet inte var mina kontakter sparas. Aldrig haft en iPhone förut har startat om

Kollade på inställningar och kontakter. Den ska visa, men när jag trycker på telefon och vill ringa, är det inga kontakter. Jag kan slå numret manuellt. Men alla kontakter borta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-11 12:50
Ursprungligen av Tatsja:

Kollade på inställningar och kontakter. Den ska visa, men när jag trycker på telefon och vill ringa, är det inga kontakter. Jag kan slå numret manuellt. Men alla kontakter borta

Kontakter borde finnas under Telefon samt på skrivbordet

Ursprungligen av Tatsja:

Kollade på inställningar och kontakter. Den ska visa, men när jag trycker på telefon och vill ringa, är det inga kontakter. Jag kan slå numret manuellt. Men alla kontakter borta

Dina kontakter hittar du i en app som heter Kontakter. Har du dina kontakter sparade på ditt SIM-kort så kan du gå in på inställningar -> Kontakter -> Importera SIM-kontakter för att flytta över dessa.

Rekommenderat är att du synkar dina kontakter till ett mailkonto, till exempelvis iCloud eller Gmail. Ta även backup på din telefon.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-11 16:48

Testat hård omstart (Power+Home tills Äpplet syns)?

Åkte ner till en butik. Fick hjälp. Nu har jag mina trlefonkontakter.
Tack för all hjälp

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-11 17:14

Och vad var felet? Kan vara bra ifall någon annan får samma fel. Det är just vitsen med ett forum, att vi ska lära av varandra.

1
Bevaka tråden