Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 3

Tråden skapades och har fått 204 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-09-15 09:44

Beställningen klar.

Har ni tips på var man kan köpa snygga tredjeparts-armband? Apples egna har ju helt sinnesjuka priser.

Passar armbanden från Gen 1?

  • Medlem
  • 2017-09-15 10:12
Ursprungligen av pmarriott:

Passar armbanden från Gen 1?

japp.

Ska till Tyskland på onsdag och stanna där 10 dagar. Funderar på att plocka upp en där istället, men ser att de har ett bredare sortiment än i Sverige. Dels har de rostfritt, vilket jag tycker är hutlöst dyrt, men även Cellular. Jag har inte hunnit läsa på. Har jag någon nytta av Cellular i Sverige?

Ursprungligen av pmarriott:

Ska till Tyskland på onsdag och stanna där 10 dagar. Funderar på att plocka upp en där istället, men ser att de har ett bredare sortiment än i Sverige. Dels har de rostfritt, vilket jag tycker är hutlöst dyrt, men även Cellular. Jag har inte hunnit läsa på. Har jag någon nytta av Cellular i Sverige?

Nope.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-15 10:50

Beställt:

Citat:

Apple Watch Nike+ gps, 42 mm aluminiumboett i silver med Nike-sportband i platina/svart

Samt Applecare.

Leverans 9/10.

Ursprungligen av q1986:

Beställningen klar.

Har ni tips på var man kan köpa snygga tredjeparts-armband? Apples egna har ju helt sinnesjuka priser.

Jag gillar de klassiska läderbanden från monowear,(https://www.monoweardesign.com). Jag har har både ett i brunt läder och nu även ett i svart läder som jag tycker passar klockrent till min apple watch silver aluminium De finns bl.a. att köpa på mediamarkt för ca 600 spänn.

  • Medlem
  • 2017-09-15 11:26
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Jag gillar de klassiska läderbanden från monowear,(https://www.monoweardesign.com). Jag har har både ett i brunt läder och nu även ett i svart läder som jag tycker passar klockrent till min apple watch silver aluminium De finns bl.a. att köpa på mediamarkt för ca 600 spänn.

De verkar finnas massor på Amazon.de och Ebay.co.uk. Någon med erfarenhet där`?

Jag har köpt några härifrån. Funkar finfint!
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=20...

nyfiken. ni som köper nu är utan LTE?

jag har 2an och har väntat på LTE och skall beställa den

Ursprungligen av el gringo:

nyfiken. ni som köper nu är utan LTE?

jag har 2an och har väntat på LTE och skall beställa den

Var ska du beställa den ifrån? Du har ingen nytta av LTE i Sverige tyvärr.

alltså - jag väntar tills den släpps med 'telefonfunktionen' i sverige.

Ursprungligen av keptang:

Var ska du beställa den ifrån? Du har ingen nytta av LTE i Sverige tyvärr.

Ursprungligen av pmarriott:

Ska till Tyskland på onsdag och stanna där 10 dagar. Funderar på att plocka upp en där istället, men ser att de har ett bredare sortiment än i Sverige. Dels har de rostfritt, vilket jag tycker är hutlöst dyrt, men även Cellular. Jag har inte hunnit läsa på. Har jag någon nytta av Cellular i Sverige?

Inte än men det kommer säkert senare

Ursprungligen av el gringo:

alltså - jag väntar tills den släpps med 'telefonfunktionen' i sverige.

Aha, då förstår jag.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-15 13:14
Ursprungligen av el gringo:

nyfiken. ni som köper nu är utan LTE?

Ja.
Har inte haft någon innan, visar det sig att den används flitigt och jag upptäcker att LTE vore förträffligt får jag väl uppgradera när det väl finns. Eller när series 4 kommer.

  • Medlem
  • 2017-09-15 13:24
Ursprungligen av el gringo:

alltså - jag väntar tills den släpps med 'telefonfunktionen' i sverige.

Tror tyvärr det dröjer ett bra tag, men hoppas att jag har fel. Det är ju operatörerna som måste implementera funktionen i sina nät. Så det gäller i så fall att ha en operatör som tycker det är värt investeringarna för den relativt lilla marknad det handlar om.

jaha - det hade jag missförstått :-/

jag har 2an och är mycket nöjd. joggar mycket så GPS är najs - så man slipper springa utan telefonen. ser ingen större anledning att uppdatera till 3an om det inte ger 'telefondel'.

Ursprungligen av Ljung:

Tror tyvärr det dröjer ett bra tag, men hoppas att jag har fel. Det är ju operatörerna som måste implementera funktionen i sina nät. Så det gäller i så fall att ha en operatör som tycker det är värt investeringarna för den relativt lilla marknad det handlar om.

Ursprungligen av Ljung:

Tror tyvärr det dröjer ett bra tag, men hoppas att jag har fel. Det är ju operatörerna som måste implementera funktionen i sina nät. Så det gäller i så fall att ha en operatör som tycker det är värt investeringarna för den relativt lilla marknad det handlar om.

Så liten marknad tror jag inte det är. Det är nog en hel del (mig själv inräknad) som skulle kunna tänka sig att byta operatör för just den funktionen.

  • Medlem
  • 2017-09-15 14:12
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Så liten marknad tror jag inte det är. Det är nog en hel del (mig själv inräknad) som skulle kunna tänka sig att byta operatör för just den funktionen.

relativt lilla marknad”, skrev jag men jag förstår precis vad du menar.

Nu är det ju inte bara virtuella sim-kort det handlar om utan att två fysiska enheter med olika identitet i nätet ska ha samma telefonnummer. Jag gissar att det krånglar till det lite utan att egentligen begripa vad jag pratar om

Listan över vilka operatörer som stödjer LTE på Apple Watch är inte imponerande, https://www.apple.com/watch/cellular/

Förhoppningsvis kommer det svenska operatörer där. Men frågan är när och också om Apple då tycker att marknaden är tillräckligt stor för att man ska börja skeppa LTE-kapabla klockor till Sverige. (Edit: Vid närmare eftertanke så är det nog så om operatören finns i Apples lista).

Senast redigerat 2017-09-15 14:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Inte än men det kommer säkert senare

För min del spelar det egentligen inte någon roll. Har alltid telefonen med ändå. Vem använder egentligen telefonen till att ringa med? Då måste man ju prata med folk! Var mest nyfiken. Får se, om de har nån som ligger och skräpar i Düsseldorf v. 39 så kanske den hamnar på min handled.

  • Medlem
  • 2017-09-15 17:15

Till er som redan har en AW. Vad är det första man ska göra som ny användare? några tips?

Ursprungligen av q1986:

Till er som redan har en AW. Vad är det första man ska göra som ny användare? några tips?

Ställa in notiserna på ett vettigt sätt...

  • Medlem
  • 2017-09-15 17:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Ställa in notiserna på ett vettigt sätt...

Några tips?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-15 19:39

WatchOS 4 (GM) behöver läras sig tider tror jag, den önskar mig exempelvis en god eftermiddag klockan 19.30, det verkar vara den nya "Siri watchface" som kommer med dessa trevliga yttranden.

Ursprungligen av q1986:

Några tips?

Inte direkt. Det är så individuellt. Du märker hur du kommer vilja ha det.

Edit; kom på ett tips... slå av ljudet på klockan...

Hej, är det bara series 3 som kommer gå att ladda på Apples Air-Power platta, eller kommer även series 2 gå att ladda på den plattan?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-15 21:57
Ursprungligen av Lehning:

Hej, är det bara series 3 som kommer gå att ladda på Apples Air-Power platta, eller kommer även series 2 gå att ladda på den plattan?

Verkar lovande om man ska tro MacWorld!
https://www.macworld.com/article/3224389/mobi...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-15 22:31

Svarar själv, beställde en Samsung Qi-laddare från England för 90 kr, låt se om den fungerar med min AW gen 0.

Ursprungligen av mattiL:

Verkar lovande om man ska tro MacWorld!
https://www.macworld.com/article/3224389/mobi...

Härligt! då får det bli en sådan platta när den släpps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-16 00:35

Har beställt en nu också.
Men så såg jag denna laddningsplatta på Apple store, redo att skickas... men det står vara iPhones som kompatibla. Men det ska väl funka med Apple watch också?

Länk

Bevaka tråden