Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 3

Tråden skapades och har fått 204 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-04 18:02

Fick sms av både Apple och DHL att min klocka är skickade.
Det stå fortfarande 9/10 som leverenasdatum, men den borde ju komma imorgon då.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-05 19:53
Ursprungligen av Json_81:

Fick sms av både Apple och DHL att min klocka är skickade.
Det stå fortfarande 9/10 som leverenasdatum, men den borde ju komma imorgon då.

Det gjorde den inte och nu står det 10/10.
”Expressfrakt” för att komma ett par mil utanför göteborg tar tydligen minst två dagar.
Men den som väntar på något gott

Nej

Ursprungligen av pmarriott:

Ska till Tyskland på onsdag och stanna där 10 dagar. Funderar på att plocka upp en där istället, men ser att de har ett bredare sortiment än i Sverige. Dels har de rostfritt, vilket jag tycker är hutlöst dyrt, men även Cellular. Jag har inte hunnit läsa på. Har jag någon nytta av Cellular i Sverige?

Nej de har du inte. Ingen Svensk operatör har anslutit sig och som de ser ut nu är inte på G heller.

Ursprungligen av mattiL:

WatchOS 4 (GM) behöver läras sig tider tror jag, den önskar mig exempelvis en god eftermiddag klockan 19.30, det verkar vara den nya "Siri watchface" som kommer med dessa trevliga yttranden.

Ja, det är märkligt! ”Ha en bra dag” och ”Hej tisdag” kommer på kvällen. Känns som 12 timmar försent...

Ursprungligen av pmarriott:

Ska till Tyskland på onsdag och stanna där 10 dagar. Funderar på att plocka upp en där istället, men ser att de har ett bredare sortiment än i Sverige. Dels har de rostfritt, vilket jag tycker är hutlöst dyrt, men även Cellular. Jag har inte hunnit läsa på. Har jag någon nytta av Cellular i Sverige?

Hittade du ngn i rostfritt stål i Tyskland. I så fall till vilket pris?

Ursprungligen av adress@mac:

Hittade du ngn i rostfritt stål i Tyskland. I så fall till vilket pris?

Hann inte.

Ursprungligen av pmarriott:

Hann inte.

Ok

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-11-02 18:19

Råkade faktiskt beställa en Watch idag. Vi får väl se om det är något man behöver. Som grädde på moset kommer en X imorgon också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 18:26
Ursprungligen av q1986:

Beställningen klar.

Har ni tips på var man kan köpa snygga tredjeparts-armband? Apples egna har ju helt sinnesjuka priser.

Har en series 3 (stora modellen) i svart med 2 extra armband om nån vill köpa. Extremt lite använd. Skicka pm

Ursprungligen av martenj:

Har en series 3 (stora modellen) i svart med 2 extra armband om nån vill köpa. Extremt lite använd. Skicka pm

Köp sälj brukar jag använda för att sälja på forumet. Lättare att någon ser. Sålde själv för några dagar sedan ?

Cellular versionen lanseras i Sverige?

Den 7 december publicerade Apple en supportartikel för Apple Watch series 3 (gps + cellular) https://support.apple.com/sv-se/HT207578

Tror ni att den lanseras innan jul?

Senast redigerat 2017-12-09 16:05
Ursprungligen av jonteskane:

Den 7 december publicerade Apple en supportartikel för Apple Watch series 3 (gps + cellular) https://support.apple.com/sv-se/HT207578

Tror ni att den lanserad innan jul?

Hoppas. Tänker inte byta min AppleWatch - jag haft från start - innan den kommer till Sverige

Spännande! Håller tummarna ??

Ursprungligen av jonteskane:

Den 7 december publicerade Apple en supportartikel för Apple Watch series 3 (gps + cellular) https://support.apple.com/sv-se/HT207578

Tror ni att den lanserad innan jul?

  • Medlem
  • 2017-12-09 16:16
Ursprungligen av jonteskane:

Den 7 december publicerade Apple en supportartikel för Apple Watch series 3 (gps + cellular) https://support.apple.com/sv-se/HT207578

Tror ni att den lanseras innan jul?

Det beror ju på om operatörerna stödjer det. Och det behövs nog många fler än en eller två för att Apple ska tycka det ska vara värt besväret.

Ursprungligen av Ljung:

Det beror ju på om operatörerna stödjer det. Och det behövs nog många fler än en eller två för att Apple ska tycka det ska vara värt besväret.

En svensk supportartikel inger i varje fall lite hopp!

  • Medlem
  • 2017-12-09 17:30
Ursprungligen av jonteskane:

En svensk supportartikel inger i varje fall lite hopp!

Absolut. Men med tanke på hur klent stödet är (https://www.apple.com/watch/cellular/) så tror jag det dröjer för oss.

Jag hoppas att jag har fel även om jag för personlig del inte ser något användningsfall där cellular behövs. Är sjukt nöjd med min S3 utan det.

Ursprungligen av jonteskane:

En svensk supportartikel inger i varje fall lite hopp!

Det vore ju så jäkla gött om den kom nu! En riktigt bra julklapp!

  • Medlem
  • 2017-12-09 17:42
Ursprungligen av DanneDJ:

Det vore ju så jäkla gött om den kom nu! En riktigt bra julklapp!

Japp, och sen måste man byta operatör därför att den operatör som kommit överens med Apple är inte den man har idag.

Senast redigerat 2017-12-09 18:00
Ursprungligen av Ljung:

Japp, och sen måste man byta operatör därför att den operatör som kommit överens med Apple är inte den man har idag.

Eller så skaffar man en till om de säljer det ”stand alone”.

  • Medlem
  • 2017-12-09 18:06
Ursprungligen av barbapappa_86:

Eller så skaffar man en till om de säljer det ”stand alone”.

Vad menar du med "en till"?

Telefonen och klockan måste ha samma operatör.

Ursprungligen av Ljung:

Vad menar du med "en till"?

Telefonen och klockan måste ha samma operatör.

Stämmer. Trist :/

  • Medlem
  • 2017-12-09 18:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Stämmer. Trist :/

Ja, lite trist är det. Men inte så konstigt eftersom klockan och telefonen delar samma telefonnummer och det hade nog blivit lite komplicerat med två olika operatörer då.

Att två olika prylar med olika identitet i nätet har samma telefonnummer och där dessutom den ena inte har SIM-kort utan eSIM eller mjukvarusim eller vad man nu vill kalla det för är det som gör att operatörerna inte är redo ännu.

Senast redigerat 2017-12-09 18:58
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-11 10:30

@Ljung Vilket positivt tänkande du har

  • Medlem
  • 2017-12-11 16:09
Ursprungligen av kenjon:

@Ljung Vilket positivt tänkande du har

Jag är född sådan, en obotlig optimist

Jag hoppas förstås att jag har fel även om jag som sagt för egen del inte ser någon nytta med LTE i klockan.

Sen hör det ju till saken att klockan är en nischprodukt, i alla fall sett till antalet iPhone som säljs. Operatörerna vill få avkastning på sina investeringar och blir det för mycket arbete med att få in klockan och för få klockor som vill in i deras system så avstår de nog.

Säger optimisten och hoppas att han har fel.

Senast redigerat 2017-12-11 16:30

Jag skakar liv i tråden lite. Här kan man ju följa när det kommer nya länder som stöds:

https://www.apple.com/watch/cellular/

Ursprungligen av el gringo:

Jag skakar liv i tråden lite. Här kan man ju följa när det kommer nya länder som stöds:

https://www.apple.com/watch/cellular/

Nu får nog skaka lite mer. Den listan kom för länge sedan. Har inte hänt ngt mer.?

Låt oss bara göra det tydligt varför det inte är en bra ide att köpa en LTE Apple Watch från USA... (vilket är elände eftersom jag ska till Florida i april:) I princip inga gemensamma LTE eller UMTS frevkensband...

jo - men tänkte man kunde lyfta upp den länken. för OM någonting händer lär det vara där det informeras om det...?

Ursprungligen av adress@mac:

Nu får nog skaka lite mer. Den listan kom för länge sedan. Har inte hänt ngt mer.?

Ursprungligen av el gringo:

jo - men tänkte man kunde lyfta upp den länken. för OM någonting händer lär det vara där det informeras om det...?

Helt rätt. Var lite ” lustig ” bara.
Gott Nytt ?

Ursprungligen av el gringo:

jo - men tänkte man kunde lyfta upp den länken. för OM någonting händer lär det vara där det informeras om det...?

Jag tror att det faktiskt sker på ”köp Apple Watch” sidan först (eller före) (för det land som är aktuellt)

Bevaka tråden