Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 3

Tråden skapades och har fått 204 svar. Det senaste inlägget skrevs .

antagligen

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att det faktiskt sker på ”köp Apple Watch” sidan först (eller före) (för det land som är aktuellt)

  • Medlem
  • 2018-01-03 16:17

Är det möjligt att ställa in styrkan som krävs när man använder Force Touch på sin Apple Watch? Det är ju möjligt att ställa in styrkan som krävs när man använder 3D Touch på iPhones...

Ursprungligen av WiFi:

Är det möjligt att ställa in styrkan som krävs när man använder Force Touch på sin Apple Watch? Det är ju möjligt att ställa in styrkan som krävs när man använder 3D Touch på iPhones...

Nope

  • Medlem
  • 2018-01-03 17:52

När jag använder hej siri-funktionen så reagerar både klockan och telefonen. Testade att slå av hej siri på min iPhone X, men går det att ha båda aktiverade och bara få en att reagera?

  • Medlem
  • 2018-01-03 18:10

Går inte bra det här, klockan delar inte aktivitetsdatan med telefonen. Håller på att parkoppla igen, någon med lösning?

  • Medlem
  • 2018-01-03 18:21
Ursprungligen av WiFi:

Går inte bra det här, klockan delar inte aktivitetsdatan med telefonen. Håller på att parkoppla igen, någon med lösning?

Det hjälpte att koppla om. Men Siri-problemet kvarstår.

Ursprungligen av WiFi:

Det hjälpte att koppla om. Men Siri-problemet kvarstår.

Skumma problem. Det låter nästan som de inte vore parkopplade. Det är bara en enhet som ska reagera på ”hej Siri”. Jag råkar aldrig ut för att telefonen reagerar om klockan gör det.

  • Medlem
  • 2018-01-03 19:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Skumma problem. Det låter nästan som de inte vore parkopplade. Det är bara en enhet som ska reagera på ”hej Siri”. Jag råkar aldrig ut för att telefonen reagerar om klockan gör det.

Tror jag får ringa Apple imorgon, behöver nog lite guidning. Nu lyckas jag inte fixa musiken heller. Vilken trög start det blev men förhoppningsvis löser det sig.

  • Medlem
  • 2018-01-03 19:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Skumma problem. Det låter nästan som de inte vore parkopplade. Det är bara en enhet som ska reagera på ”hej Siri”. Jag råkar aldrig ut för att telefonen reagerar om klockan gör det.

Har pratat med Apple nu och dem säger att det ska funka så, vill jag att endast klockan ska reagera så måste Hej Siri-funktionen stängas av på telefonen. Synkningen nu verkar funka så nu håller jag tummarna!

Ursprungligen av WiFi:

Har pratat med Apple nu och dem säger att det ska funka så, vill jag att endast klockan ska reagera så måste Hej Siri-funktionen stängas av på telefonen. Synkningen nu verkar funka så nu håller jag tummarna!

Kanske är det så men jag har aldrig upplevt problem. Om du har flera enheter kopplade till samma AppleId så är det alltid bara en som kör Sirikommandot. Alla enheter reagerar iofs men de vaknar bara och sedan så gör de en intern handskakning så att en enhet tolkar kommandot så jag utgick från att det skulle vara på samma sätt mellan klockan och telefonen.

Å andra sidan så inser jag nu att det kan kanske vara skillnad mellan S3 och tidigare klockor. Jag har en S2 och där körs ju Siri genom telefonen.

Edit: dra mig baklänges... du har rätt... jag har dock aldrig råkat ut för det tidigare. Så jag var ute och svamlade. Jag ber om ursäkt för mitt felaktiga svar. Lovar att bättra på mig

  • Medlem
  • 2018-01-03 20:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Edit: dra mig baklänges... du har rätt... jag har dock aldrig råkat ut för det tidigare. Så jag var ute och svamlade. Jag ber om ursäkt för mitt felaktiga svar. Lovar att bättra på mig

Haha men sånt händer, du behöver inte be om ursäkt!

Nu kom nästa problem, hur använder man appen träning och tredjepartsappen Runkeeper samtidigt? Någon som lyckats tracka på båda appar?

  • Medlem
  • 2018-01-04 20:39

Hur sjukanmäler man sig när man är sjuk så man slipper fylla i alla ringar? @amandareventlid, du pratade om detta i något avsnitt.

Ursprungligen av WiFi:

Hur sjukanmäler man sig när man är sjuk så man slipper fylla i alla ringar? @amandareventlid, du pratade om detta i något avsnitt.

Vad jag vet är det bara en önskan från min sida! jag tror att jag kanske klagade på att det inte finns. Något som är helt bananas när man tänker på hur vanligt det är att folk blir sjuka och hur dåligt det är att träna när man är sjuk. Har dock aldrig testat en smart klocka eller ett aktivitetsarmband med funktionen.

  • Medlem
  • 2018-01-04 23:03
Ursprungligen av amandareventlid:

Vad jag vet är det bara en önskan från min sida! jag tror att jag kanske klagade på att det inte finns. Något som är helt bananas när man tänker på hur vanligt det är att folk blir sjuka och hur dåligt det är att träna när man är sjuk. Har dock aldrig testat en smart klocka eller ett aktivitetsarmband med funktionen.

Ja, förlåt, så var det säkert! Sorry!

Nu har jag kört en timme på rullbandet med min Apple Watch, det blev 10 km men i aktivitetsappen på telefonen så står det "rörelse, 112/320 kalorier". Detta kan ju knappast stämma, Runkeeper-appen räknade till 634 kalorier. Någon som förstår detta? Blir ärligt talat helt förvirrad när det gäller den här aktivitetsappen och hur den trackar. Sen så står det "stå 8/12 timmar" men jag har rört mig varje timme. Förvirrande!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-04 23:56
Ursprungligen av WiFi:

Ja, förlåt, så var det säkert! Sorry!

Nu har jag kört en timme på rullbandet med min Apple Watch, det blev 10 km men i aktivitetsappen på telefonen så står det "rörelse, 112/320 kalorier". Detta kan ju knappast stämma, Runkeeper-appen räknade till 634 kalorier. Någon som förstår detta? Blir ärligt talat helt förvirrad när det gäller den här aktivitetsappen och hur den trackar. Sen så står det "stå 8/12 timmar" men jag har rört mig varje timme. Förvirrande!

Har du valt indoor walk?

  • Medlem
  • 2018-01-05 00:16
Ursprungligen av Json_81:

Har du valt indoor walk?

Nej, av någon anledning står det utomhuslöpning, vilket är helt fel. Ändrade från GPS till tidtagning i Runkeeper-appen och fyllde därefter i distansen. Vad jag vet kan man inte välja indoor i Runkeeper-appen. Jag trackade samtidigt via klockan med built-in appen, dock så blev det dubbelregistrerat (suck) så jag fick ta bort den för att få ett korrekta värden. Men då räknades istället inte Runkeeper med...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-01-05 07:58

Kalorimätning med hjälp av puls är inte så noggrant, så du kommer aldrig få det "rätt". Träningsappen i Apple Watch har inte ens möjlighet att ställa in pulszoner eller maxpuls/tröskelpuls som hade kunna göra beräkningen lite mer "rätt".

Ursprungligen av WiFi:

Det hjälpte att koppla om. Men Siri-problemet kvarstår.

Det brukar hända mig också, och ibland går min två mobiler och klockan igång. Men jag aktiverar mest Siri på klockan genom att hålla in kronan

  • Medlem
  • 2018-01-05 11:29
Ursprungligen av amandareventlid:

Det brukar hända mig också, och ibland går min två mobiler och klockan igång. Men jag aktiverar mest Siri på klockan genom att hålla in kronan

Men gud vad smart! Problemet löst! Tusen tack!

  • Medlem
  • 2018-01-05 11:30
Ursprungligen av Mija:

Kalorimätning med hjälp av puls är inte så noggrant, så du kommer aldrig få det "rätt". Träningsappen i Apple Watch har inte ens möjlighet att ställa in pulszoner eller maxpuls/tröskelpuls som hade kunna göra beräkningen lite mer "rätt".

Men det var ändå ett rätt hårt pass, en hel timme på rullbandet, 10 km. Det måste bli mer än 112 kalorier.

Tillägg: Stapeln blir grå i aktivitetsappen, datan registreras alltså men räknas inte med i ringarna.

Edit: Apple verkar inte heller förstå varför staplarna blir gråa och skulle undersöka saken vidare. @Ida Blix, inget du märkt av? Du som också löptränar med din Apple Watch.

Postar mitt resultat här så det kan hjälpa andra användare, det går inte att få med Runkeeper-datan i aktivitetsappen. Appen är inte tillräckligt utvecklad, för att detta ska gå så måste aktiviteten startas och avslutas på enbart klockan, vilket inte är möjligt idag.

Väldigt tråkigt för oss som samlat träningar hos Runkeeper, för nu blir vi mer eller mindre tvungna att byta plattform så länge vi vill tracka inomhus.

Senast redigerat 2018-01-05 21:29
  • Medlem
  • 2018-01-07 14:49
Ursprungligen av WiFi:

Men det var ändå ett rätt hårt pass, en hel timme på rullbandet, 10 km. Det måste bli mer än 112 kalorier.

Tillägg: Stapeln blir grå i aktivitetsappen, datan registreras alltså men räknas inte med i ringarna.

Edit: Apple verkar inte heller förstå varför staplarna blir gråa och skulle undersöka saken vidare. @Ida Blix, inget du märkt av? Du som också löptränar med din Apple Watch.

Postar mitt resultat här så det kan hjälpa andra användare, det går inte att få med Runkeeper-datan i aktivitetsappen. Appen är inte tillräckligt utvecklad, för att detta ska gå så måste aktiviteten startas och avslutas på enbart klockan, vilket inte är möjligt idag.

Väldigt tråkigt för oss som samlat träningar hos Runkeeper, för nu blir vi mer eller mindre tvungna att byta plattform så länge vi vill tracka inomhus.

Nu blev det otroligt många inlägg men nu har jag hittat en lösning!

Om man löptränar inomhus på löpband, tracka via Runkeeper på telefonen och använd built-in appen träning på klockan. När du är klar sparar du båda, och då får du två stycken aktiviteter på telefonen i appen aktiviteter. Radera träningen som registrerats från klockan, men ta endast bort träningen och inte all data. Då får du bara Runkeeper-aktiviteten kvar och Apple Watch-datan, och då är det möjligt att fylla alla ringar! Den gröna cirkeln blir ju först dubbelregistrerad och den datan tas bort, men inte den röda cirkeln som du fyllt upp med hjälp av klockans tracking. Om den blir något missvisande så behöver klockan kalibreras.

Löptränar man utomhus använder man enbart klockan utan telefonen.

Ursprungligen av WiFi:

Nu blev det otroligt många inlägg men nu har jag hittat en lösning!

Om man löptränar inomhus på löpband, tracka via Runkeeper på telefonen och använd built-in appen träning på klockan. När du är klar sparar du båda, och då får du två stycken aktiviteter på telefonen i appen aktiviteter. Radera träningen som registrerats från klockan, men ta endast bort träningen och inte all data. Då får du bara Runkeeper-aktiviteten kvar och Apple Watch-datan, och då är det möjligt att fylla alla ringar! Den gröna cirkeln blir ju först dubbelregistrerad och den datan tas bort, men inte den röda cirkeln som du fyllt upp med hjälp av klockans tracking. Om den blir något missvisande så behöver klockan kalibreras.

Löptränar man utomhus använder man enbart klockan utan telefonen.

Skönt att du hittade en lösning, även om den verkar rätt krånglig! ?? konstigt att de inte löst det bättre.

  • Medlem
  • 2018-01-07 23:40
Ursprungligen av amandareventlid:

Skönt att du hittade en lösning, även om den verkar rätt krånglig! ?? konstigt att de inte löst det bättre.

Ja verkligen, detta är ju något Runkeeper borde ha fixat för längesen, deras användarbas är ju enorm världen över. Lösningen funkar men är alltför krånglig, och många med Apple Watch byter förmodligen till någon användarvänligare app.

Har idag klarat av att sluta ringarna 100 ggr i rad med min Apple watch 3. Vad är era rekord? Saknar förresten en lista på personliga rekord i aktivitetsappen á la Runkeeper.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-09 06:58
Ursprungligen av rowlfen2:

Har idag klarat av att sluta ringarna 100 ggr i rad med min Apple watch 3. Vad är era rekord? Saknar förresten en lista på personliga rekord i aktivitetsappen á la Runkeeper.

Bra jobbat, Klarade precis 8.

Ursprungligen av rowlfen2:

Har idag klarat av att sluta ringarna 100 ggr i rad med min Apple watch 3. Vad är era rekord? Saknar förresten en lista på personliga rekord i aktivitetsappen á la Runkeeper.

De finns där. Klicka på prestationer och sedan på "belöningen" så kommer du se vad du har för rekord. I detta fall så är det "åttan" som du ska klicka på.

BTW så har jag en vän som är på väg upp mot 1000 dagar i sträck

Ett alternativ är också att ta ner activity++ som är lite tydligare än activity på streaks.

Senast redigerat 2018-01-09 11:59
Ursprungligen av BlackSmp:

De finns där. Klicka på prestationer och sedan på "belöningen" så kommer du se vad du har för rekord. I detta fall så är det "åttan" som du ska klicka på.

BTW så har jag en vän som är på väg upp mot 1000 dagar i sträck

Ett alternativ är också att ta ner activity++ som är lite tydligare än activity på streaks.

Men där finns väl bara rekordet för antal dagar som jag uppfyllt antal rörelsedagar i rad. (Och det visste jag redan) Det jag saknar är alla mina rekord för gång, löpning, simning, högsta/lägsta puls m m samlade på en och samma sida.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-09 12:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Ett alternativ är också att ta ner activity++ som är lite tydligare än activity på streaks.

Tror Apple behöver jobba på sin sökfunktion i appstore.
Kunde inte hitta den på telefonen men skickade jag länk från datorn gick det bra.

Ursprungligen av rowlfen2:

Men där finns väl bara rekordet för antal dagar som jag uppfyllt antal rörelsedagar i rad. (Och det visste jag redan) Det jag saknar är alla mina rekord för gång, löpning, simning, högsta/lägsta puls m m samlade på en och samma sida.

Jag håller med om att det skulle vara trevligt om det fanns att hitta så man vet sina personliga rekord och när man slår dem.

Ursprungligen av rowlfen2:

Men där finns väl bara rekordet för antal dagar som jag uppfyllt antal rörelsedagar i rad. (Och det visste jag redan) Det jag saknar är alla mina rekord för gång, löpning, simning, högsta/lägsta puls m m samlade på en och samma sida.

Var det så som du menade

Nej, det finns inte, det har du rätt i

Jag tror att det är ganska medvetet för att hålla kvar vardagsmotionärer som mig. Lagom nivå på statistiken, vill man ha mer så blir det ”proffsapparna”

Bevaka tråden