Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 3

Tråden skapades och har fått 204 svar. Det senaste inlägget skrevs .

nu verkar det som det händer:

https://www.99.se/artikel/11507-snart-kan-du-...

jag har dock Telia...

Nu när jag fått min nya LTE Watch testade jag att ha den uppåner, alltså hjulet och knappen på vänster sida, på vänster arm. Är ju ganska praktiskt så man inte trycker in knapparna av misstag.

Fast känns helt koko, känner mig som en snubbe som inte har fattat hur man ska ha klockan, alla som kan nått om Watch frågar varför jag har den uppåner, Blir även en konstig vinkel att snurra på hjulet.

Fast kom på den smarta idén att knäppa fast klockan uppåner och vända urtavlan i appen när jag har handskar på mig, och sen vända tillbaka när jag är klar. Inte superjobbigt och slipper de irriterande med att aktivera Siri av misstag, eller pausa träningen.

Ursprungligen av WiFi:

Men det var ändå ett rätt hårt pass, en hel timme på rullbandet, 10 km. Det måste bli mer än 112 kalorier.

Tillägg: Stapeln blir grå i aktivitetsappen, datan registreras alltså men räknas inte med i ringarna.

Edit: Apple verkar inte heller förstå varför staplarna blir gråa och skulle undersöka saken vidare. @Ida Blix, inget du märkt av? Du som också löptränar med din Apple Watch.

Postar mitt resultat här så det kan hjälpa andra användare, det går inte att få med Runkeeper-datan i aktivitetsappen. Appen är inte tillräckligt utvecklad, för att detta ska gå så måste aktiviteten startas och avslutas på enbart klockan, vilket inte är möjligt idag.

Väldigt tråkigt för oss som samlat träningar hos Runkeeper, för nu blir vi mer eller mindre tvungna att byta plattform så länge vi vill tracka inomhus.

Är helt klart seg på bollen här, men löptränar inte med någon app, utan kör med den inbyggda i klockan. För länge sedan körde jag med Nikes lösning. Har tänkt jag ska prova deras AW-app men inte "hunnit" än.

Ursprungligen av andlin76:

Nu när jag fått min nya LTE Watch testade jag att ha den uppåner, alltså hjulet och knappen på vänster sida, på vänster arm. Är ju ganska praktiskt så man inte trycker in knapparna av misstag.

Fast känns helt koko, känner mig som en snubbe som inte har fattat hur man ska ha klockan, alla som kan nått om Watch frågar varför jag har den uppåner, Blir även en konstig vinkel att snurra på hjulet.

Fast kom på den smarta idén att knäppa fast klockan uppåner och vända urtavlan i appen när jag har handskar på mig, och sen vända tillbaka när jag är klar. Inte superjobbigt och slipper de irriterande med att aktivera Siri av misstag, eller pausa träningen.

Äh, finns väl inget rätt eller fel sätt att ha klockan? Apple har ju med möjligheten att vända den i sina inställningar av en anledning. Tycker det är en perfekt vinkel att snurra på kronan jag.

Det viktiga är ju att vi som använder klockan hittar det sätt som passar oss bäst.

Ursprungligen av Ida Blix:

Äh, finns väl inget rätt eller fel sätt att ha klockan? Apple har ju med möjligheten att vända den i sina inställningar av en anledning. Tycker det är en perfekt vinkel att snurra på kronan jag.

Det viktiga är ju att vi som använder klockan hittar det sätt som passar oss bäst.

Absolut, vänd hur ni vill!

Fast jag kommet nog alltid ha svårt för de som bär klockan som ett halsband.

Ursprungligen av andlin76:

Absolut, vänd hur ni vill!

Fast jag kommet nog alltid ha svårt för de som bär klockan som ett halsband.

Va? Finns det folk som gör det?

Ursprungligen av andlin76:

Absolut, vänd hur ni vill!

Fast jag kommet nog alltid ha svårt för de som bär klockan som ett halsband.

Jag antar att du menar "sköterskour", inte Apple Watch.

De hade ett syfte förr i världen då de främst användes av sköterskor som skulle ta puls. Det är i alla fall så som jag har fattat det

Ursprungligen av andlin76:

Absolut, vänd hur ni vill!

Fast jag kommet nog alltid ha svårt för de som bär klockan som ett halsband.

Jag gillar diskussionen om att vända klockan och din profilbild

Samt inser samtidigt att min profilbild passar bra i diskussioner om klockan... Speciellt eftersom urtavlan är vänd...

Ursprungligen av Ida Blix:

Va? Finns det folk som gör det?

Tyvärr, googla apple watch necklace

Ursprungligen av andlin76:

Tyvärr, googla apple watch necklace

Med always-on och rätt urtavla så skulle jag kunna tänka mig det såsom ett "live-action" smycke med en urtavla som swappar mellan olika bilder

Ursprungligen av andlin76:

Tyvärr, googla apple watch necklace

Ursprungligen av BlackSmp:

Med always-on och rätt urtavla så skulle jag kunna tänka mig det såsom ett "live-action" smycke med en urtavla som swappar mellan olika bilder

Man lär sig något nytt varje dag! Men jag förstår inte, finns väl billigare "live-action" smycken om det är det man är ute efter och man förlorar ju typ halva av klockans funktionalitet. Haha, helt galet enligt mig!

När tror ni de andra operatörerna stödjer LTE-Watch? Vill helst inte också vara kund hos 3.

Ursprungligen av el gringo:

När tror ni de andra operatörerna stödjer LTE-Watch? Vill helst inte också vara kund hos 3.

Telia lovar i sitt forum att ”det är på G”, men kan ännu inte lova nåt exakt datum.

ok tack för info - då sitter jag lugnt i båten ett tag till

Ursprungligen av rowlfen2:

Telia lovar i sitt forum att ”det är på G”, men kan ännu inte lova nåt exakt datum.

Ursprungligen av el gringo:

När tror ni de andra operatörerna stödjer LTE-Watch? Vill helst inte också vara kund hos 3.

Telenor har inte fått igång sitt VoLTE nät för iPhone, kan vara igång på måndag eller till jul. De säger inte ett pip. Lite frustrerande...

  • Medlem
  • 2018-05-19 20:58
Ursprungligen av andlin76:

Telenor har inte fått igång sitt VoLTE nät för iPhone, kan vara igång på måndag eller till jul. De säger inte ett pip. Lite frustrerande...

Norrbaggarna kan vara lite jobbiga ibland. Men jag har Telenor i telefonen och är en nöjd kund trots allt.

Jag har en AW3 utan LTE och det känns inte riktigt bra att byta upp sig nu när det kanske kommer en AW4 till hösten. Jag avvaktar nog och hoppas att Telenor inte ger mig någon anledning till att ompröva mitt beslut

Jag satsar på att AW4 kommer ungefär samtidigt som Telia stödjer LTE-klockor.

Sprang ett lopp igår, ville inte ha med min stora mobil så tog med en liten router istället. Då gick det att ringa FaceTime röstsamtal från klockan vilket jag genast provade.

Känns snabbt att man fick kramp i armen av satt prata in i klockan, kändes lite fånigt oxå. Med Airpods blir nog det en bättre upplevelse.

Funderade på att köpa en Watch 3 eftersom Apple har ett inbytesprogram om man köper upp sig:

LOL Apple by Lars Hernborg, on Flickr

Jojo minsann, värd hela 0kr fastän den funkar som ny och ser ut som ny om man inte kollar med lup typ.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-05-23 14:22
Ursprungligen av CekariYH:

Funderade på att köpa en Watch 3 eftersom Apple har ett inbytesprogram om man köper upp sig:
https://farm1.staticflickr.com/974/42251761722_eaef460e31_b.jpgLOL Apple by Lars Hernborg, on Flickr

Jojo minsann, värd hela 0kr fastän den funkar som ny och ser ut som ny om man inte kollar med lup typ.

Inte helt utan humor - du har svarat fel på sista frågan: de fyra första har positiv logik och den sista har negativ logik. Du borde få 455kr för din Apple Watch 1st Gen. Eller rättare sagt "Saknar enheten synliga tecken på fuktskador?" så det blir JA trots att rubriker säger Fuktskador i positiv tolkning... Snyggt Apple... NOT!

Ursprungligen av frazze:

Inte helt utan humor - du har svarat fel på sista frågan: de fyra första har positiv logik och den sista har negativ logik. Du borde få 455kr för din Apple Watch 1st Gen. Eller rättare sagt "Saknar enheten synliga tecken på fuktskador?" så det blir JA trots att rubriker säger Fuktskador i positiv tolkning... Snyggt Apple... NOT!

Ah, tack!
Jo, det va en dum formulering om man inte läser hela utan bara första ordet

455:-, då kanske man ska ge bort den eller nått...

Ursprungligen av CekariYH:

Ah, tack!
Jo, det va en dum formulering om man inte läser hela utan bara första ordet

455:-, då kanske man ska ge bort den eller nått...

Du kan även byta in din Apple Watch mot en ny på din lokala t.ex mStore. Vet att jag fick mellan 500 och 1000kr för min 1st gen när jag köpte min 3a.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-05-31 19:31

Det gläder mig att uppdateringen till WatchOS 4.3.1 endast var 111MB och inte det man sett tidigare med gigabytestorlek. ?

Ursprungligen av mattiL:

Det gläder mig att uppdateringen till WatchOS 4.3.1 endast var 111MB och inte det man sett tidigare med gigabytestorlek. ?

Den tar väl bort det gamla först. Så förändringen blir marginell. Avvaktar lite för att kolla kommentarer om ev problem. Kan inte se att den är speciellt viktig. Har en 3:a. ⌚️

Ursprungligen av adress@mac:

Den tar väl bort det gamla först. Så förändringen blir marginell. Avvaktar lite för att kolla kommentarer om ev problem. Kan inte se att den är speciellt viktig. Har en 3:a. ⌚️

Här väntas aldrig... 4.3.2

Ursprungligen av BlackSmp:

Här väntas aldrig... 4.3.2

De är ganska vältestsde så det e ingen fara. Man ska inte vänta allt för länge då säkerhetshål täpps igen.

Installera däremot inte WatchOS 5 beta som kommer på måndag, vänta åtminstone till beta 4-5 eller helst till skarpa versionen.

  • Medlem
  • 2018-06-01 21:29
Ursprungligen av andlin76:

De är ganska vältestsde så det e ingen fara. Man ska inte vänta allt för länge då säkerhetshål täpps igen.

Installera däremot inte WatchOS 5 beta som kommer på måndag, vänta åtminstone till beta 4-5 eller helst till skarpa versionen.

Bra råd. Fast någon publik beta till watchOS kommer ju inte så det hindrar de flesta.

Ursprungligen av Ljung:

Bra råd. Fast någon publik beta till watchOS kommer ju inte så det hindrar de flesta.

De flesta... men....

Ursprungligen av BlackSmp:

De flesta... men....

Tyvärr är det inte speciellt svårt att ta reda på hur man lägger på betan på klockan utan att ha ett utvecklarkonto.

Jag provade alla betor på WatchOS 4 förra året, första versionen var riktigt hemsk sen blev de bättre och bättre. Med hemsk menar jag att funktioner kraschade och batteritiden blev sämre, och det går ju inte att backa tillbaka som på iPhone.

En annan nackdel är att även om klockan är stabil kan tredjeparts appar som inte är anpassade se konstiga ut. Bl.a. fick RunKeeper jätte liten text så jag knappt såg nått, fixades till först nästa skarpa versionen.

Så ni är varnade

Edit:Skrev fel OS version.

Senast redigerat 2018-06-02 22:16
Ursprungligen av andlin76:

Tyvärr är det inte speciellt svårt att ta reda på hur man lägger på betan på klockan utan att ha ett utvecklarkonto.

Jag provade alla betor på WatchOS 4 förra året, första versionen var riktigt hemsk sen blev de bättre och bättre. Med hemsk menar jag att funktioner kraschade och batteritiden blev sämre, och det går ju inte att backa tillbaka som på iPhone.

En annan nackdel är att även om klockan är stabil kan tredjeparts appar som inte är anpassade se konstiga ut. Bl.a. fick RunKeeper jätte liten text så jag knappt såg nått, fixades till först nästa skarpa versionen.

Så ni är varnade

Edit:Skrev fel OS version.

Jo, om jag slutar raljera så är det där saker som att beaktra. Det hjälper också att ha minst två klockor

Ska du ge dig in i watchOS betaskogen så måste du vara medveten om riskerna och ta eget ansvar

Bevaka tråden