Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ifixit plockar isär Essential

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I maj i år lanserade Androids skapare Andy Rubin den egna Android-luren Essential. Nu har Ifixit plockat isär telefonen för att se hur lätt den är att laga.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-09-15 14:17

Oroväckande. JerryRigEverything på YT gjorde ett dropptest med mobilen. Han lät den glida ned på betong från låret i sittande ställning. Skärmen sönder ordentligt!

Ursprungligen av Alix:

Oroväckande. JerryRigEverything på YT gjorde ett dropptest med mobilen. Han lät den glida ned på betong från låret i sittande ställning. Skärmen sönder ordentligt!

Gjorde den?? De har ju skrytit så mycket innan att den ska vara hållbar, men det kanske bara är baksidan...

  • Medlem
  • 2017-09-15 16:23
Ursprungligen av amandareventlid:

Gjorde den?? De har ju skrytit så mycket innan att den ska vara hållbar, men det kanske bara är baksidan...

Baksidan och sargen klarade sig utmärkt! Test här.

Ursprungligen av Alix:

Baksidan och sargen klarade sig utmärkt! Test här.

Haha, ja det är ju alltid något. Den där telefonen skulle inte överleva länge hos mig. Om det är något man vill ska hålla så är det väl ändå skärmen. Trist! Tycker annars att det ser ut som en rätt trevlig telefon.

Skärmen kan ju gå sönder på vilken telefon som helst om man har otur och tappar den.

  • Medlem
  • 2017-09-15 17:48
Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, ja det är ju alltid något. Den där telefonen skulle inte överleva länge hos mig. Om det är något man vill ska hålla så är det väl ändå skärmen. Trist! Tycker annars att det ser ut som en rätt trevlig telefon.

Ja, fast mobilen har fått skarp kritik för sin kameraapp.

Ursprungligen av keptang:

Skärmen kan ju gå sönder på vilken telefon som helst om man har otur och tappar den.

Förvisso, men skärmen på den här modellen är väldigt svår att byta och utformad på ett sådant sätt att den är känslig för stötar mer än vanligt. Så här behöver man både skärmskydd och bumper case runt ramen.

  • Medlem
  • 2017-09-16 08:22

Den ser trevlig ut men har fått ljummet betyg
Jag hade förväntat mig mer från Rubin
Och precis som ni andra skriver verkar kameran vara svag. Därför de kanske bara pratade om mod världens minsta 360 kamera som man kan knäppa på ☺️

1
Bevaka tråden